-07-ornas 15e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Vinröda fanns det ett perfect schabrak till i samma färg. Men jag vill gärna kunna använda fler än ett schabrak till skydden och vice versa.

De marinblå eller turkosa? Det är farligt att äga hästar med samma färg som våra, dom passar ju i allt :p

Ha ha ser fram emot amigo Wug rapporten verkligen ! Blir den bra står jag next in line som sagt !:)

En av våra har ett sånt! Han är en notorisk täckesmarodör (har ett rekord på att ta av, slita itu på omöjliga sätt samt dra loss ALLA gjordar och spännen som lyder 7 min) :banghead:
Det här verkar han dock inte ha ngt emot att ha på sig och det ligger bra på honom. Detta är ju iofs ett fullblod, han är rätt högrest, långbent, mkt manke, kantig av naturen och vad jag tycker rätt lång i kroppen. Jobbigt att vänja sig vid att det hänger ned så långt runt låren tycker jag :P

kl

Åh jag är ju en obotlig blingfantast så jag köpte ett fantastiskt marinblått schabrak med silverpasspoaler. Vet inte vad det företaget heter men det är det som säljer de lackade nosgrimmorna som finns i orange, rött mfl färger. Detta schabrak hängde på väggen o fullkomligt SKREK köp mig till min lilla svarta häst....:o Sen att jag äger x-antal blå schabrak sen innan har inget med saken att göra!

Dessutom inhandlades ett fantastiskt vackert pannband, pärlor med omgivande swarovski kristaller...(jo jag VEEET att jag har ett gäng blingade sen förut meeen...) se bild nedan. Käckt att man kan ta på o av utan att ta isär hela tränset men ännu käckare hade varit om det varit magneter istället för knäppning.
20803385-origpic-04295c.jpg

Schabraket är supersnyggt! Har typ likadana pannband fast från Paarden Bijoux, och hör och häpna-jag har tröttnat på dom:o. Har bytt tillbaka till klassiskt med blingstenar i en rad i stället. Vet inte vad som hänt:D.

Jättefina grejer! Önskar jag hade närmare till Globen, men det är nog tur att jag inte har det. :angel:

KL
Här har det också blåst som tusan i flera dagar. Pga av jobbet så har pållan knappt gjort nånting på sista tiden, men i torsdags blev det en MYSIG snögalopp i helt orörd snö på en ganska lång grusväg. Mycket lycklig ponny bockade och studsade en hel del, men jag lyckades filma en bit. I början är jag dum och står i lätt sits och har telefonen utsträckt framför mig, men om man bläddrar fram till 30 sek så ser det lite bättre ut de sista femton sekunderna. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=vCI_3dDx0Po

Såååå lycklig att det ÄNTLIGEN kom snö! :love: Tre decimeter som damp ner över en natt - wonderful! Nu hoppas jag på massa mer så att vintern öntligen tar fart ordentligt!

För övrigt är syrran nu iväg på träning med ponnyn. Jag är hemma och väntar på hovslagaren till dom andra hästarna så jag kunde inte åka med idag. :)

Åh, så mysigt med snö!! :love:

Fiorano: Oj!
Jag tyckte att min började bli lite luddig, men kollar man är pälsen bara 5-7 mm lång, det är vad hon får i vinterpäls.

Jag var och tränade för min vanliga dressyrtränare i veckan, för första gången sedan i juli! Yey!
Red på hacket och hon var jättefin och avslappnad. Rör sig mjukare och mer genom kroppen på hacket. Min kompis med fuxen var där och kollade (väntade på rodeon som aldrig kom), sa att hon aldrig sett henne så fin.

Så, i ridhuset funkar hack bra. Ridbanan tror hon är en rodeoring, och ute i skogen gör hon precis som hon vill. :arghh:
Idag tog jag faktiskt bett med en pullarnosgrimma när jag red ut. Red på hängande tyglar tills hon började elda upp sig för mycket och då kunde jag ta i henne. Plötsligt kunde vi galoppera ute utan bockserier, och då fick hon ju galoppera lite mera!

Hon verkar omöjlig att trötta ut nu, höll på att tilta över några dagisbarn, som hon bara hade tittat på förut. :crazy:

Hur mkt får hon ridas nu?

Det som fungerar på min när hon är överjävlig och outtröttlig är att trava tills hon är på mattan och sedan cantra henne trött. Enda anledningen till att jag inte galopperar direkt är för att då ryker jag av redan i fattningarna men din häst kanske inte är sådan? Tackolov har jag ett stubbfält där det inte är helt stenhårt där man kan rida. Blir endel övergångar pga underlaget men det verkar funka som hjärngympa.

Stod också och klämde på de där pannbanden, men kom fram att de inte skulle passa på mina träns som är rundsydda eller väldigt breda huvudlag. Snygga är de i alla fall. Men kom hem med en hel del annat. Förrutom de jag köpte i fredags blev de också ett par blå Pikeur ridbyxor, blåa Anky lindor, KL stallpaddar och lindor, blå BR Fleece/vindstopper med lite bling, Luddboots BR och strumpor. Känner mig nöjd med shoopingen.:D

I dag blev de tillbaks till verkligheten. Kom till stallet och hästen har ett ordentligt balltramp.:rage: Hon verkade OK trots detta och jag tömkörde en stund, ganska pigg häst som tagit de helt lugnt hela helgen.
I morgon ska jag åka och hälsa på Elle's "bebis" som snart blir 4. Ska blir superkul att se honom.:)

I morgon ska jag åka och hälsa på Elle's "bebis" som snart blir 4. Ska blir superkul att se honom.:)

Himmel, jag minns ju när han kom till världen! Och nu är han nästan vuxenhäst! Hur gammal har inte min blivit i så fall :eek: jag minns ju när han bara var ett vingligt litet knytt. Nåja, vinglig är han fortfarande... men liten kan man nog inte kalla honom :angel:

Tiden går fort ibland...

Ja tiden rinner i väg. Träffade ägaren och stallägaren på Globen och de beskrev honom som stor, snäll, ful, rörde sig bra och hoppade bra. Fattar inte hur han kan ha blivit ful, med en sån skönhet till mamma.:D Men de kankse menar att han är en stor och ful 3 åring som behöver lite tid. Ska i alla fall blir kul att se honom.

Jisses! Murmelponny! :D Queenie har inte hunnit få riktigt så mycket än men det är inte jättelångt ifrån. :p

Charlotte: Jag minns också när han föddes! Ta massor med kort så vi får se! :) Och ja, det är underbart med snön! ;)

Kl
Igår var det hoppträning för syrran och Queenie, det hade gått bra. Lite banhoppning hade det blivit. Nu idag red jag ut en sväng. Mycket pigg och stark ponny som inte jättegärna ville lyssna på förhållningar... Det blåste rätt mycket som vanligt, har blåst flera veckor i sträck känns det som. :mad: Så hon var lite ursäktad. Nu tycker jag hon är helt perfekt i hull, ska försöka få nån uppställd nakenbild på henne snart. Lir nog till att öka på med ett kilo hösilage till nu som det verkar. :)

Hon får inte ridas tillräckligt för att jag ska få henne trött. Har iofs aldrig lyckats få henne trött ute, bara på träning (hopp och dressyr, inte på terräng).

Hon får skrittas "hur mycket som helst", travas ca 20-25 min och lite galopp. Var ute i 1 timme och 40 minuter igår, med mycket skritt, men även lite mer trav och galopp. Hästskrället studsar hem, hur glad som helst! :love:

Gud vad härligt det ser ut med en snögalopp! Längtar verkligen tills vi får snö dock kan den hålla sig borta tills jag fått hem hästen tycker jag!

Charlotte: han var väl riktigt fin som föl? Tiden rinner verkligen iväg, snart kan vi inte kalla våra hästar för unghästar längre!

Vilken björn. Bara fram med rakapparaten igen. Hur många gånger har du klippt?

Hade ju inte tänkt att klippa mer i år. Hon frös så förskräckligt förra året att hon får vara luddig. Kommer inte in i ridhus förrän i mars som det ser ut nu. Så då får det bli en svettig period ist. Har klippt tre gånger under hösten...!

*kl*

Jag är nästan tacksam över att Barbie bara ska ta det lugnt. Skrittar 30-40 minuter 3-4 dagar/vecka nu. Underlaget är precis vidrigt! Kom underkylt regn förra veckan vilket gav en centimetertjock ishinna överallt. Den vill inte försvinna. Tom fullbroddade finns det ställen hästarna halkar. Den oskodda unghästen i stallet har inte kunnat gå ut på snart en vecka med risk att han skulle bryta benen av sig.

Hade inte vågat köra till ridhus i detta väglaget ens. Hämtade spån nu ikväll och fick sladd med släpet på i 40 km/h. Kommer kanske snö i helgen, men sen blir det plusgrader igen nästa vecka. Suck. Förra året vid denna tiden hade vi nästan en halvmeter snö.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 064
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar