Sv: -07-ornas 15e tråd!
kl
Jobb och annat mög har kommit emellan och jag har inte hunnit rida så mycket i veckan.
I tisdags vilade hästen, i onsdags longerade jag, i torsdags så VRÄKTE regnet ned och det BLÅSTE - jag ville skippa ridning för kändes inte alls kul att ge sig ut men gjorde en deal med mig själv att i alla fall gå ut och tömköra en liten stund. Mörkt var det också. Skulle bara ta ett kort pass ute på fältet. Yeah right
Häst ville inte slappna av och komma till arbete och när jag gör något så blir jag så uppslukad att jag glömmer av regn, blåst, tid...Tragglade runt fram och tillbaka, cirklar och backar - vi kom in i stallet som dränkta katter båda två
1 h och 10 min hade vi varit ute!!!!
Igår var det
jättefint väder och jag smet tidigt från jobbet
Kände Åh jag vill rida ut med ALLA hästarna men det hinner jag ju inte innan det blir mörkt vad ska jag göra - jo jag sadlar min gamla FT-häst (som är den spookiest horse I've ever ridden) och tar Bäckahästen som handhäst
Eh ja varför inte testa nåt nytt så här fredag em
Hahaha gamla hästen var så överlycklig att hon fick komma ut och jobba så hon spooka inte en gång
hon stolpa på som om det vore gångtävling med ögon stora som tefat och fnös som en drake. Bäckahäst som egentligen är en rätt laid back individ som gärna vilar sig fick kämpa på för att hänga med - hon fatta inte alls varför vi skulle gå så fort
Kul var det i alla fall
Idag blev det lite hoppning på ridbanan. Hade tre hinder framme. Hästen var precis lagom, pigg, framme för skänkel men inte stirrig eller hoppig. Idag hade jag bestämt mig för att behålla kylan och inte rida iväg om vi låg tokigt (jag har en tendens att göra det
) - lägg upp galoppen, rid genom svängarna om med ben rid framåt upp med näsan och sen vänta på språnget. Är ju hur enkelt som helst
Haha nä kanske inte, vi kom tokigt någon gång när häst inte var riktigt uppmärksam men jag var kall och korrigerade inget. Nästa gång korrigerade häst själv. Vet iofs knappt om det kallas att hoppa när det är minihinder på 80 cm
Sen bara för att jag ville galoppera barbacka i skymningen så tränsade jag min läromästare och red ut en sväng (enligt den förra ägaren gick det inte att rida ut på hästen men nu har den bott hos mig i många år och jag har aldrig märkt någonting) supermysigt