Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Habina
Fördelen med lucern är att det är ett grovfoder så man kan byta ut hö mo det och ändå uppfylla stråfoderbehovet. Jag byter ju tex ut 1 kg hö mot lucern, nu ger jag bara 0,5 kg lucern men hon har ju halm i nätet tills det då är uppätet, då får jag väl börja gråta över sysselsättningen innan ny halm är skördad i år...
Lucern är ju inte det godaste dom vet. Min häst äter hack, pelletarna är bara att glömma att hon äter om det så vore det sista på jorden... Men nu när hon står på box och höet är ransonerat så äter hon med god aptit lucernhacket. När hon hade fri tillgång ratade hon det helt för hon var aldrig hungrig. Jag ger Brogaardens lucern, det är melassfritt.
Gissar att du menar skäcken? Det är en irländsk import utan stam, Munsboro Zulo heter hon.Vilken fin ponny!
Stam?
Jag har bara GG att använda mig av. Men mina går på gräs, har precis öppnat upp till andra sommarhagen, så hon är inte särskilt hungrig. Men jag skall experimentera och se om det ändå kan passa damen.
Kan meddela @stjarnfrugt att lusernhack visst var så imorgon testar jag lusernpellets och så skall jag få lite Krafft muskel av en kompis att testa med. Ariel äter helst inte blött foder, men efter att hon fick foderstrupsförstoppning så vågar jag inte ge henne något annat. Så det är inte lätt att göra henne nöjd.
@Habina Det som fungerat på min häst är att vara hungrig Hon har aldrig varit så entusiastisk över lucernet som nu när hon står på portionerat grovfoder. Har dom för mkt mat i hagen är det kört.
Jisses. Min häst äter det jag lägger i krubban. Lägger jag avmaskningsmedel eller metacam i krubban äter hon det också. Matglad much?