-04'ornas tråd Edition 9

Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Jag vet.. men jag skapade nicket då jag red fälttävlan.. sen har de hängt med.
Och under tiden har jag tävlat enbart dressyr o sen gått tillbaka till enbart hoppning igen, där jag började en gång i tiden. :p

Tränade dock terräng i helgen , med båda 6 åringarna.
Q gör de han ska.. dne är exemplarisk den lilla skiten och Calle imponerade på mig och tog de hela med ro o löste alla problem på ett mkt bra o tryggt sätt.
Uffe tyckte definitivt att den skulle få gå fälttävlan, men icke sa nicke. ;)

I helgen är de nya hopptävlingar för Calle och en dressyrtävling (hemmaplan) för Q.

Har inte orkat läsa alla inlägg sedan sist utan räknar kallt med att kunna hänga på som om inget hänt

Instämmer där :angel:
Sommaren då jag tänkte ta det lugnt med jobb för att njuta av min första sommar med Sixt som ridbar slutade med jobb i princip 7-22 dagligen..
Nu är vi igång med tömkörning, både ute och över bommar.
Sixt verkar bara ha hoppning i huvudet.. hon blev helknas av att se bommarna, står och studsar på stället, bockar och stegrar (för att hon inte får springa så fort det bara går).
Utomhus så hoppar hon över varenda vattenpöl och bockar helt brutalt efteråt.

Jag ser verkligen fram emot att börja rida :D

Det blev en Harry! Som fått vänja sig vid allt det innebär att ha en hästmamma som tex hänga i bärsjal och skaka när mamma mockar (rätt najs, nästan som att ligga i magen och skaka när mamma mockar), blir slängd i vagnen 23 på kvällen och leta förrymda hästar i ösregnet osv.

*typ kl*
Har äntligen börjat igångsättningen! :bump: Longerade A igår, och han hade INTE glömt bort hur man gör! Ååh, så roligt det kunde vara med så lite.

Grattis! Och välkommen till (häst)världen Harry! :D

Blir nog en duktig hästkille det där!

Min lilla Flammsa :laugh:
P8202803.jpg

Jag är riktigt taggad nu, min motivation som har varit på vift länge nu bara växer och växer! Jag är sååå glad att vi ska flytta in i stall och få ridkompisar (bla)!

Bara känslan av att kunna ställa upp hästen på gången, duscha av benen i spolspiltan, mysa med hästarna i stallet trots regn och oväder ute, slippa släpa ut vatten i dunkar i djupsnö... Åh! :love:
Kom igen vintern! Ge mig vad du har, jag är beredd! :devil:

Underbar häst och underbar inställning du har:D

Själv åkte jag i backen med dunder och brak häromdagen. Vi är inte vana att rida med mörker runt ridbanan verkar det som. Konstiga ljud är livsfarliga och då räckte inte min balans till. Jag hade lite tur dock för jag hamnade under honom och när han skulle springa iväg så lyckades han smälla till med hoven i nacken på mig så nu är jag lite öm kan jag säga. Det känns som om man varit hos kiropraktorn;) Men jag är glad att han inte trampade på mig!

Igår hade vi dressyrträning och W tycker det är sååå jobbigt att sätta under sig med höger bak... Vi har lite att träna på kan vi säga. Flytta för höger skänkel och behålla formen är nästa delmål!

Ajaj, hoppas det bara är muskulärt :eek:

*kl*
Idag skulle hästarna vaccineras men veterinären hade glömt vaccinet. Hej hå, så kan det gå.

Oj då, hoppas att det blir bra snart!
Men du har väl varit hos en läkare?

*kl*
Red Sixt i skogen igår, och jag blev riktigt imponerad!
Hon har sina ställen som hon normalt blåvägrar att gå förbi (för att det typ är ett hus bakom i en läskig färg, staket etc), hon gick förbi utan att tveka.
Inte en massa stopp, hon gick framåt hela tiden (annars brukar hon stanna väldigt ofta och beundra omgivningen).
Dock så har dom avverkat massa skog, så det var djuuupa traktorspår och massa lera.. men Sixt älskade det - så svårt som möjligt gör det bara så mycket roligare :D
Och så var det timmerhögar typ överallt, och Sixt har aldrig sett såna förut.. stackars liten blev så rädd att hon grävde upp grusvägen av ren förskräckelse :p

Tack, jag gör mitt bästa i att försöka hålla i den positiva tanken ;) (förra vintern var det jobbigt!)

Det där låter ju som något du bör kolla upp om du inte redan har gjort det?

Sinfonie: Jag tror att det är något speciellt med timmerhögar! Min gammelman som knatar helcoolt förbi både traktorer, lastbilar och plogbilar (som i princip kan ploga upp snövallar under magen på honom) flippar ur helt när vi ska gå förbi dessa timmer... Och ingen bättring har det blivit på de 12 åren jag har haft honom ;) Hoppas din Sixt är lite smartare än så och fattar att det bara är träd :D

På tisdag så flyttar jag in mina i stall, ska bli kul att se hur de reagerar på det efter att ha gått på lösdrift i 2,5 år. Hoppas det går bra :)

Nope. Jag var aldrig hos läkaren. Det kändes inte som om det behövdes, och nu känns det bra igen:-)

Hej!

Här passar min pålla som är -04. Hon heter Zifra Isolde MR.

Hon är en KWPN efter Oramé. (e Indoctro).
U: Lisolde e:Nimmendor.

Vi håller på att lära oss western som hon gillar starkt. Damen var tidigare hopphäst men gillade inte det. Var rädd antagligen. Kan inte se en bom i paddocken utan glo elakt på dom. Ser rätt roligt ut!!!

Är en otroligt kelen häst, kunde hon sitta i knät hade hon gjort det. Älskar morötter och kan göra mycket för att få en eller fler...

Absoluta favoriter bland människor är mina små tvillingflickor, de behandlar hon som sina föl och kallar på dom genom "humma" djupt i halsen och när töserna kommer till henne vill hon ha dom intill sin bringa. Det gör hon genom putta dit tjejerna med sin mule.

Mvh Susanne

Höll på att sätta i halsen när jag såg stammen och att du red western. Men men, bara för att man har hoppstam som heter duga så är det inte lika med att man gillar att hoppa. Har någon tidigare hoppat henne och kanske på ett felaktigt sätt så att hon fått avsmak för det?

Kul att hästen gillar det du gör med den. Det är ju en förutsättning för att det ska gå att samarbeta med ett så stort djur.

Välkommen till tråden!

KL

Jag drog iväg med Ella till ridhuset igår när man och son sov på morgonen. Och det känns positivt. Även om jag förmodligen får ta ut kiro för galoppen är inte bra. Hon korsar alldeles för lätt även utan ryttare.
Jag har nog stört henne för mycket när jag ridit så hon har lite dåligt självförtroende tror jag när det gäller galoppen, tar något varv i ridhuset innan hon taggar ner. Det ska ju vara fullfräs direkt. Tycker hon men inte jag.

Tänk vad allt kan ändra sig fort. Jag har haft problem med min 04 skulle stå minst till Januari månad enligt en klinik. Nu var han iväg till en kiropraktiker och där konstaterade man att han var jättesne . Han blev behandlad och nu ska han sättas igång med special sko osv. Från att vara näst intill utdömd så är han nu enligt kiropraktikern på väg tillbaks med goda chanser. Tur man har magkänsla att gå på..så nu är vi tillbaks igen och jag är lycklig och hoppas det ska gå vägen.

Hej!

Förra ägaren jobbade hårt med henne för få hoppningen att fungera men Zifra tycker inte det är roligt helt enkelt. Hon kommer att bli en mycket duktig reininghäst säger vår tränare.

Vilka fina hästar det finns i den här tråden!!!

Mvh Susanne.

Välkommen hit, hoppas hon får en fin karriär som westernpålle istället :laugh: Men ingår det inte bommar och sånt i vissa westerngrenar med?
Sen så gillar vi många bilder här, så en bild på din stjärna är nästan ett krav :angel:

Oj, vad sa kliniken att det var för fel då?
Jag tycker att det är märkligt att inte fler veterinärer har kunskaper inom kiropraktik.. eller i alla fall kunde samarbeta med dem som har det. Det verkar som om man många gånger kan hitta själva orsaken till problemen där, istället för att bara behandla symptomen...

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 559
Senast: Stereo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden