Sv: -04'ornas tråd Edition 9
KL
I söndags var jag och Windy iväg på vår livs andra fälttävlan. Första gången vi tävlade så hade vi varit på 2,5 dagars kurs innan på den banan så vi hade hoppat de flesta hinder redan så då tyckte hon inte det var konstigt alls.
När jag gick med på banvisningen på banan i söndags så hade jag nästan lust att åka hem direkt. Fy vad högt och brett
Inga snälla debutanthinder..
Men men vi var ju där så det var ju bara att prova i alla fall..
Vi började dagen med en jättedålig dressyr. Hon håller på och tjafsar mot bettet för tillfället (tandkoll är inbokad) så det var bara att försöka ta sig runt så gott det gick.
Felfri i hoppningen och hon bjöd på bra, skönt efter våran senaste tävling då hon inte ville alls.
Sen terrängen då.. Man startade på hoppbanan och sen direkt in i skogen på en sandväg. Windy var jättespänd och tittig. Andra hindret var jättefarligt, speciellt när det satt funktionärer och gömde sig i skogen. Så det blev två stopp innan hon kravlade sig över.
Tredje hindret hann hon inte stanna på (fast hon gärna hade velat) och fjärde hindret var efter en nerförsbacke så då hann jag inte börja driva så vi fick ett stopp till. Sen kom vi ut på fältet och då slutade hon vara så spänd och började bjuda på hindrena även om jag fick styra ordentligt.
Sen uppför en brant backe och då vill inte jag vara med längre för nu kom ju de läskiga hindrena
Men Windy tyckte inte alls det var något speciellt med dem utan hoppade alla utan att tveka så vi kom i mål!
Är fortfarande lite skakad över att jag vågade och är supernöjd med min pålla. Hon har verkligen fattat tycke för att springa fort nu
Har en tjej som tävlar henne i maraton och senaste tävlingen hade hon känts helt död i dressyren och sen när hon kom ut på maratonbanan hade hon taggat till och klarat maxtiderna utan problem.
Nu får det bli tandfix och sen får det bli skärpning med dressyrträningen så vi kan sluta skämmas för den biten