04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

*knapplån*

Min 04:a har varit på sin andra löshoppning ikväll. Gick kanon med både lastning och hoppning! Vi är väldigt glada :).

Imorgon blir det tömkörning.

*KL*

Idag fick Siglo mysa en stund utan täcke i vårsolen (som tyvärr snabbt försvann :crazy:) Försökte ta några foton vilket inte var lätt eftersom han var mer intresserad av att kolla in kameran eller att leka och busa :angel: men några blev det :love:

19019634.jpg

19019638.jpg

Fler foton här: http://www.pixbox.se/alb_show_id738421_page0.html

Tack :bump:

Har kollat din senaste film nu! Ser lika stadigt och lätt ut som den förra... Grattis till välförtjänt rosett :banana:

-kl-
Idag var det banhoppningsträning på klubben. Det gick skitbra! Vi hoppade bara pyttelågt och mest i trav. För varken jag eller Lasse kan kontrollera hans väldiga galopp :rofl:
Det var 7 hinder vi hoppade, alla utom ett var titthinder som olika grindar, plank, äckliga infångare och vattenmatta... Lasse tittade inte på nått :love: Fick bara ett stopp, men det var nog mest för han blev chockad över att man skulle hoppa mer än ett hinder på raken :D Plus att jag var lite väl hård i min hand på just det hindret :o
Tränaren lade ner alla oxrar till räcken, för att underlätta. Och det kändes superbra!

Känns verkligen som om Lasse tar stora kliv framåt i sin utveckling för tillfället - och jag blir mäkta stolt över honom :love::o

Så fin han ser ut! Vet hur det är att ha en linslus som helst vill att man ska fotta insidan av näsborrarna :D Visst är det underbart när de små solstrålarna letar sig fram genom allt regn och värmer lite!

-Linafina- Roligt att höra att Ethan varit duktig! Speciellt lastningen, det är skönt när den flyter på bra när man haft problem!

-kl-
Måste ju uppdatera om Carisma också ;) Det händer dock inte så många knop med henne... Magen blir större, och jag har slutat rida henne nu. Bara promenader och en massa borstande, för hon fäller som jag vet inte vad. Fölis beräknas komma om knappt två månader :eek:
Igår hade hon blivit tjock i ena bakbenet - vet inte vad det är, för jag hittade inget sår. Men jag lindade henne och promenerade, så får jag se om det går ner. Kan ju vara lite överansträngning nu när hon är så tung.

Vad roligt att det går så bra för er! :) det är skönt när de inte bryr sig om vad det är för hinder de ska skutta över :idea:

På torsdag fyller min lillle skrutt 4 år :love:

Välkommen in i tråden.

Min häst är också efter Qalle. Men inte långt när så fin som din. Min har ärvt pappans burkighet och ser ut som en förvuxen ponny bara...:crazy: Men hon är iallafall söt.:D

Ska bli kul att följa hur det går för er.

*Uppdaterar*
Idag har jag tömkört i rundcorallen. Underbart väder, hästen följsam och fin + att hon sätter ner framhovarna korrekt hela tiden:banana:...jobbade en kvart i skritt med några små volter, stora volter, 8 och några stopp och ryggningar. Vädret var underbart och både hästen och jag är hur nöjda som helst. Hon gäspade hur många gånger som helst efteråt;)
Lilly080215_3.jpg

Var och provred en 04:a efter Qalle i somras, så härlig den var!! Liten men dunderfin!
Du har ingen bild att visa på din? :)

Vad roligt med en till Qalle dotter:bump: Har du några bilder på sötnosen? Hur är din i temperment/gångarter osv? Kanske du skrivit det tidigare i tråden, isåfall får du gärna PM:a:idea:

Ooootroligt lik min förra Welteyer valack, får man gissa att det ligger ngn W-häst bakom din snygging med?:d

Har haft min 04 i två veckor nu. Han rusar iväg när man suttit upp. Har stegrat och slitit sig vid longering en gång. Provade tömköra honom ikväll, han slet sig och jag hittade honom en kilometer hemifrån, helt oskadd tack och lov. Hoppas på att detta beror på omställning efter flytt. Har jag tagit mig vatten över huvudet, undrar jag ibland.:confused:

Testa att bara ta det lugnt :) Låt honom gå i hagen, ta in och borsta... inga krav. Så löser det sig nog.

---

Igår fick jag se prov på den kungliga svenska avundsjukan. I min häst :D Gosade med min nordis lite som nu ju går i samma hage som araben. Nä se det fick jag inte... Hazze som varit svårfångad det sista kom fram och ställde sig vid mig varpå nordisen sprang iväg :p Sen följde Hazze mig in i stallet utan grimma eller grimskaft :love:

Sen stod han som ett ljus i gången, han som annars vandrar endel. Han har tydligen sina dagar han också.

Hej allesammans!!:banana:
Hoppas att jag får vara med i den här härliga tråden;):)
Jag var nämligen & provred en 04:a i måndags, resultatet blev att han kommer hem till mig om mindre än 2 veckor!! Han var helt underbar & det blev kärlek i första ögonkastet!!:love:
Har tyvärr inga bilder...:( då min pappa glömde att ta kort när jag provred & jag var ju så uppe & svävade bland molnen när jag red honom så jag glömde jag oxå...:smirk::D
MVH Jonni

Var och provred en 04:a efter Qalle i somras, så härlig den var!! Liten men dunderfin!
Du har ingen bild att visa på din? :)

Vad roligt med en till Qalle dotter:bump: Har du några bilder på sötnosen? Hur är din i temperment/gångarter osv? Kanske du skrivit det tidigare i tråden, isåfall får du gärna PM:a:idea:

Har visat dem förr och så finns det ett par filmer på löshoppning tidigare i tråden.

Hon är snäll, som unghäst för snäll, men nu visar det sig att hon har temperament, speciellt mot de andra hästarna. Har aldrig ridit en unghäst som varit så pigg från början. Hon kommer nog bli rätt het är jag rädd för. Det verkar som om hon är helt outtröttlig, rena duracellkaninen. Annars är hon lagom känslig, bra att jobba med och synnerligen positiv till det mesta, bara det går undan... Och jag är hennes absoluta favvoperson i hela vida världen.

MEDIUM11.jpg

SMALL36.jpg

Fullt ös ska det va!
PICT0291.jpg

Trevlig uppsyn iallafall.
pict02852.jpg

Senast ändrad:

Har haft min 04 i två veckor nu. Han rusar iväg när man suttit upp. Har stegrat och slitit sig vid longering en gång. Provade tömköra honom ikväll, han slet sig och jag hittade honom en kilometer hemifrån, helt oskadd tack och lov. Hoppas på att detta beror på omställning efter flytt. Har jag tagit mig vatten över huvudet, undrar jag ibland.:confused:

Det kan ju bero på omställningen men å andra sidan om du inte tar tag i det nu i början så kan det ju fortsätta... Försök ta det i små steg, ha hjälp när du ska sitta upp och be någon hålla, varje gång han står still så beröm mycket. Öva ofta, bara på att sitta upp och låta det gå bra. Ang, longeringen, hur spänner du honom? Longerar du i träns? Ha gärna någon med dig som kan gå bredvid eller så i början, precis som med tömkörningen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 159
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 131
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 124
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 587
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar