Sv: 04rnas tråd!
Min -04 är en arabvalack e: Om El Tanam ue: Wadim. Håller på med det mesta för tillfället. Förhoppningen är att han blir distanshäst, men det får vi ju inte starta förens nästa år. Helst ska han bli kör, -hopp, och dressyrhäst med!
Hoppningen går både ock, hoppat oxer 80 cm uppsuttet. Gick SÅ bra, gången efter när vi skulle hoppa fungerade ingenting, men jag prövade med låg (30 cm) kombination, blev för mycket för honom. Så nu har vi backat igen.
Dressyren går ok, han tycker det är mkt med alla nya hjälper han ska kombinera! Som att skänkel betyder fram i vissa lägen och åt sidan i andra. Men vi ligger väl på LC nivå, ungefär.
Körning har vi inte kommit så långt med än. Går med släpa efter honom, inte satt fast den helt ännu, så det är på gång i alla fall.
Men just nu är vi mest inne i en period där vi försöker hitta fram högergaloppen som försvinner ibland
, blir bättre med stretching efter passen. Och så pysslar mycket med hantering och göra honom ännu coolare och säkrare i olika situtioner.
När jag köpte honom (november -07) så var han bara grundriden, inte van vid trafik, saker, kor, älgar eller annat, men det går över all förväntan, så allt vi gör är ju nya upplevelser för honom.
Länkar till album med några bilder på honom.
http://www.pixbox.se/alb_show_id734980_page0.html
Någon med en aning om hur länge han/de kan tänkas växa? Han var 154 cm i oktober och 153
i december... Hoppas han ska växa en liten bit till!