04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Snygg han är då lilla bebishästen!!:love: Maffig & allt!:d
Lycka till idag!:laugh:

Mato:
Fina tjejen! Som nån annan sa, så ser hon ut att röra sig väldigt trevligt!:d

Jag bara måste tillägga att jag älskar den här tråden! Var inne i en annan tråd för hästar som var födda ett annat år - nämner inte vilken... Och där bara tjaffsade dem heeela tiden!:eek: Where is the love? ^^
Så TACK för att det är sånt snällt, duktigt & bra folk här inne, i den BÄSTA tråden!:love::D

Jag håller helt med dig! Vet vilken tråd du menar(:eek:), skulle inte vilja hänga i den tråden iaf. -04ornas tråd is the shit;):bump::banana:

Åh, hoppas det går bra med sparken! Hazze fick också en megaspark eller ett bett rätt på rumpan, tror det var samma dag som han drog på sig sin skada.
Var ju inte på klinik förrän 3-4 veckor senare och då tyckte det att det måste ha varit en jävla smäll så som det såg ut :o Då hade det ändå läkt rätt mkt, hehe. Men han hade inga problem med det.

Tack, jag hoppas verkligen det! Det där med att ta det lugnt förstår sig inte lillgumman sig riktigt på, när jag kom till stallet igår sprang hon som en galning, bockade och for runt:cool: Hon var så svettig att jag fick ta av henne täcket för det var alldeles blött. *Suck*

Hur blir det för dig nu? Du ska lämna tillbaka tjejen du har nu, blir det ngn ny sedan eller kommer du lämna oss här i tråden:( ;)?

Se föregående sida vad damen har hittat på :p

Men ja jag letar väl efter annat, men det får ta sin tid liksom. Just nu är fokus på att damen ska bli frisk och redo att åka hem, intresse för nån ny häst är bara en liten sidoverksamhet som inte hinner ta så mkt tid än. Men nån 04a tror jag inte det blir, tre på rad känns skumt haha.

Jaha, skulle hon också iväg idag, måste ha varit trött el nåt när jag läste i tråden. Då hålls tummarna både för FT_ryttaren o the_connemara.:banana::banana:
Fy vilken otur många här har just nu med sina pållar med sparkar, sår o omkullgång mm. Att läsa sådant får en att inse hur lyckligt lottad man är som har en frisk o hel häst.:bow: Hoppas det ordnar sig snart för alla skadade pållar - ingen nämnd ingen glömd. :bump:

Jag ska rida en stund på min bastanta nordsvensk sen. Han har minsann aldrig varit sjuk, skadad eller kommer in från hagen med nya småså varje dag :cool: haha.

Däremot är han en jävel på att trampa av skorna. Pest eller kolera, kanske? :p

Lycka till FT_ryttare idag oxå!:) Missade att det var en stor dag för dig oxå när jag läste!

Ska bli kul att få höra hur det gick för både FT_ryttare & the_connemara!:bump::banana:

En liten uppdatering från oss.
Tyvärr är det inte så bra här, ser inte ut att bli någon kvalitet för oss (typiskt nog fattade jag till slut imorse beslutet att byta till löshoppning i stället då damen är helt jäkla hopplös i uppsutten, tycker det hela är liiiite för kul och är mer vild än tam att hoppa, lägg där till att hon fortfarande är lite knepig i munnen även om hon blivit mkt finare så blir det inte lyckat när man får ta för mkt i henne antagligen gör det fortfarande ont i det läget, vilket gör det jättekul att ha en dam som laddar järnet för att där står ett hinder när man då försöker hålla tillbaka henne så hamnar allt fokus i munnen och hon kör huvudet i vädret och har varit på väg in i hinderstöd och allt möjligt, går inte ens att ha hinder framme på banan för tillfället hon bara laddar på dem då, så vi har lagt den uppsuttna hoppningen på hyllan tills munnen funkar hundra igen), i alla fall satt jag i förmiddags och ringde och klyddade för att byta.

Sitter en stund efter och tittar ut på damerna i hagen och tror inte mina ögon hon stödjer knappt på ena bakbenet. Flyger ut beredd på att se ett avsparkat ben (går rätt vilt till ibland i kärringhagen), syns ingenting som tur är, hittar ingen svulllnad/värme och bestämmer mig för att ta in henne hon går jätterisigt och kände bara att blir hon sämre får jag aldrig in henne själv.
Kollar igenom henne noggrannare inne möjligen svag värmevid kronranden. Låter henne stå i boxen och käka hö någon timme medans jag håller på i stallet. Småorolig är inte van att stå inne själv, efter att sett att hon i alla fall inte blivit sämre och inte heller någon svullnad eller dylikt dykt upp på några timmar, bestämmer jag mig för att sätta på ett hovomslag och låta henne gå själv i en av de mindre hagarna då hon nog håller sig mer stilla där eftersom den dessutom är full med saftigt gräs.
Tar ut henne i spolspiltan och börjar lägga bandaget hon försöker sno tillbaka benet och jag håller emot för att inte tappa allting, då hörs ett knak i kotan (rejäl klonk inte som vanligt knirr man kan höra ibland) vi kan säga att jag blev minst sagt kall min tanke gick direkt till att det var en fraktur och att jag nu drog den ur läge, vågade knappt sätta ner benet.
Var ju tvungen att göra det och höll andan när hon belastade det, jodå det höll att stå på, då får vi väl se hur hon går. Jättebra sa hon och stövlade ut till hagen med bestämda steg med bandaget om foten helt ohalt :confused:.
Såg henne trava en liten bit en stund efter såg även då ohalt ut, lite öm när hon vände och la full belastning på.
Var ute nu för en stund sedan och då haltade hon igen litegran i skritt, blev rädd för några motorcyklar och sprang en liten bit klart halt men när hon skrittade sedan var hon helt ohalt.
(För att göra det hela ännu roligare så passade hon på när hon blev rädd för motorcyklarna att trampa av sig en framsko:crazy:)

Så jag är för tillfället mkt förbryllad om vad det är med henne, allra mest hoppas jag ju att det är en stor fet hovböld som med hjälp av hovbandaget bestämmer sig för att spricka och försvinna hellst redan ikväll, det är väl det enda som skulle göra att hon fortfarande skulle kunna starta kvaliteten nästa helg. En lite strimma finns också att det kanske kan gå att flytta henne till Flyinge helgen efter då får vi ju ytterligare en vecka på oss, dock anar jag att där är smockfullt, då det är kö i Bollerup för att få efteranmäla.

Men usch vilken dag du haft då & va konstigt det där med hennes hälta:cool: hoppas det inte är nått allvarligt!

Kan ju berätta att min giraff skötte sig sååå bra idag! Han fattade rätt galopp på fältet idag, i båda "varven"!!:love:
Men däremot så höll jag nästan på att åka av idag, när han blev rädd för en sak på fältet & hoppade 2 m åt sidan, precis när vi hade saktat av till trav. Tappade ena stigbygeln, men lyckades hålla mig kvar:p Under tiden som detta inträffade, så tänkte jag på hur ont det skulle göra att ramla av honom, med tanke på att det är en bra bit upp:angel: (Min lillayster ramlade nämligen av min andra häst idag & fick jätteont & han är bara 163)
Sen så slog det mig att jag inte skulle kommit upp på ryggen igen, OM jag hade ramlat av:rofl:

Fasiken, jag ser inte bilderna varken på pojkvännens eller min dator:cool: typiskt.

Pixbox ligger såklart nere :mad: :P

Här kommer iaf två av bilderna. Visst är hon välfriserad? :D

img_5418_16070430.jpg

img_5375_16070504.jpg

Och där bara tjaffsade dem heeela tiden!:eek:

Jag det säger jag med! :eek:

Det ska vara tjaffsade DE hela tiden

Det är många som tror att det ska bara vara DEM men det är så att DE är de som gör något, och eventuellt åt DEM.

Dagens ungdom har helt glömt grammatiken.

:rofl::rofl::rofl:Sorry kunde inte låta bli.;)

/AK, dagens petimäter.

Även en viss rastråd, o jag säger förstås inte vilken:angel: är ganska trist. Den här tråden är klart trevligast . Ska bli spännande o höra hur det har gått för FT_ryttaren o the _connemara :bump:

Prova att smörja med arnikaliniment eller hirudoid (eller både och). Brukar hjälpa till vid blödningar.

Ser att de händer lite här i tråden och verkar vara lite otur. hoppas alla får friska hästar snart.

Q har då varit i sundsvall och skuttat hinder.
Fick rycka in i calles ställe och vi var lite oroliga hur han skulle ta de hela eftersom hang jort en tävlign tidgare (90cm) och nu var anmäld till två 1m.
Igår knallade lilleman in på banan och betedde sig som han inte gjort nå annat. Hoppade runt banan felfritt o både mamma och var förvånad :D
var i och knackade i några hinder men annars bra.

sen försökte han gräva till kina i boxen, han älskar o böka runt i spånet som en gris och när de dessutom gick o gräva ordentligt så var hannöjd ;)
Idag väntade jag mej en trött häst men han var egentligen nästan bättre, framförallt i sprången.
Dock gjorde jag en sån dundertabbe så jag skäms nästan :angel:
Först rev vi 2.an , en lätt touch pga att vi kom för nära,inget att säga om. men sen kom vi ur sväng på 5.an och han doglite i svängen så jag smackade på o la av honom stort men jag vet ju att han inte vill ha de så egentligen och ibland är lite långsam på hjälpen så han la in ett extra vilket de inte alls fanns plats för, så han rev de grovt.
Men 8 fel är ändå godkänt och med lite mer träning så vi kan få honom jämnare i bjudningen så kommer nollorna att trilla in.
Hoppade riktigt fint de övriga sprången idag o var högt över.

Ska försöka fixa fram nån bild oxå.
Väl hemma så kom calle skuttandes i hagen o var överlycklig över att ha sin lilla gula hemma igen:)
Han ser pigg o fräsh ut så han får börja skritta imorgon igen eftersom benet ser bra ut.

Har faktiskt masserat en massa med arnika:) Det verkar ha fungerat iaf för idag när jag red en sväng så kändes hon kanonfräch och pigg:love: Dock var hon väldigt svullen på utsidan benet höger fram:crazy: Men hon var inte halt, måste ha lyckats slagit sig på ngt sätt i hagen igår....utsidan benet kan inte vara särskillt vanligt att få sig en smäll på, speciellt inte när hon går ensam i hagen:confused: Lindade efter ridturen och hoppas att svullnaden gått ner imorgon.

Såg idag att den nyinköpte sadeln(två månader sedan) är för smal nu:p satan också. Men hon har verkligen musklat på sig de sista månaderna så det förvånar mig inte alls. Dessutom var hon extra tunn när sadeln inköptes eftersom hon smalnade av efter betet. Jaja, bara att ge sig ut på sadeljakt igen. Funderar på en prestige eftersom man då kan värma om bommen. Vi får se! Nu blir det till att försöka låna en sadel som hon kan ha på kvalitéts.

FT_ryttare: Grattis till helgens lyckade ritter:bump::banana: Nu vill jag se bilder!

Man får gratulera till de lyckade ritterna.:banana: Skönt m hästar som "gör sig hemmastadda"sådär o inte stressar upp sig av nya miljöer. :cool:
På tal om miljö ja, igår stallade vi in våra pållar efter knappt tre månaders bete. Om dom blev glada, nej det vill jag inte påstå. Dessutom avslutade jag betesperioden med att rida riktig, riktigt uselt på ridbanan. Nåväl man kan ju inte få allt.:angel: r

KL

I morgon ska vi ev hoppträna annars blir det på tisdag, sen ska vi trimma lite tills lördag då vi ska debutera tillsammans. Blir två 1 meter på hemmaplan! Blir självklart massa bilder från tävlingen och kanske någon bild från hoppträningen :) Hon är verkligen heeelt underbar att rida och så gosig i stallet :love: min fina lilla tjej

KL

I morgon ska vi ev hoppträna annars blir det på tisdag, sen ska vi trimma lite tills lördag då vi ska debutera tillsammans. Blir två 1 meter på hemmaplan! Blir självklart massa bilder från tävlingen och kanske någon bild från hoppträningen :) Hon är verkligen heeelt underbar att rida och så gosig i stallet :love: min fina lilla tjej

Vad spännande ! :bump: Är lite avis på din fina häst, men bara lite:angel: En bantad pompa som förhoppningsvis växer lite till är inte så dumt det heller. Just nu står vi tyvärr utan tränare men skall ringa runt lite i veckan o höra mig för. Vi har haft en jättebra som kommit till vårt stallet varje fredag men förra fredan meddelade hon att hon skulle lägga ned all "vid sidan av - verksamhet" :cry: Lycka till med träning o tävling. Ska hålla tummarna.:banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
442
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 735
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka