04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Hon är bara så himla fin ! ! :d

the_ connemara Jag har heller inte varit nån vän av remontgrimmor men faktiskt så får jag erkänna att det känns som hästen trivs med den. Tyvärr får åtminstonde min ett lååångt, inte så snyggt huvud i den. Ja visst ja, höll på att glömma, Tiger är så söt i Bling (roligt ord har aldrig hört det förrut):)

CIMG0277.jpg

såå fin, ser ut att röra sig jättetrevligt! :love: Ser fram emot hoppbilder sen framöver ;)

Jag gillar remontgrimmor egentligen, tanken att ge unghästen ett stöd för bettet utan att störa tänderna. Men jag HATAR att spänna dem, jag får dem inte rätt :eek:

Som tur är så gillar Tiger inte remmar under bettet, han tjafsar mer med remmarna än om de inte sitter där. Jag spänner dem väldigt löst - löst - precis tajt, tränaren har bett mig dra åt dem oxå men eftersom ingen variant gjorde något bättre så rider jag nu endast på engelsk.

Dessutom är det så lätt att putsa när han inte dreglar på remmarna, dessutom har han ju fasta ringar som inte skitar ned tyglar/sidostycken heller :angel:

Först hade jag en pullarnosgrimma så blev jag ombedd att sätta på en remontgrimma så jag satt nog på den i all hast. Med pullarnosgrimman så sprang hon och drog ut tungan och höll på. Han höjde remonten och gjorde extra hål så han kunde dra åt den hårdare. Jag tror hon trivdes bättre med en remont när den sitter som den ska, innan så satt den för långt ner så hon gick och fnös hela tiden. Hihi! :)

Jag gillar remontgrimmor egentligen, tanken att ge unghästen ett stöd för bettet utan att störa tänderna. Men jag HATAR att spänna dem, jag får dem inte rätt :eek:

Som tur är så gillar Tiger inte remmar under bettet, han tjafsar mer med remmarna än om de inte sitter där. Jag spänner dem väldigt löst - löst - precis tajt, tränaren har bett mig dra åt dem oxå men eftersom ingen variant gjorde något bättre så rider jag nu endast på engelsk.

Dessutom är det så lätt att putsa när han inte dreglar på remmarna, dessutom har han ju fasta ringar som inte skitar ned tyglar/sidostycken heller :angel:
Jag tror att vi har likadana bett, ja dvs om det är tredelat. Pompa är tvärtemot Tiger o skiter fullkomligt i remmar som dras åt under bettet o rena "nickedockan" när jag spänner en engelsk.

Gud vilken sötnos du har ! :love:

F ö har min pålles fång återhämtat sig prima, han börjar dessutom hämta sig i vikt, har haft honom sen 28 april men aldrig suttit på honom (fd galoppör) det ska bli underbart, när det nu sker..

Är det typ helhetstänkande och inte en behandlingsmetod som bara ser till den "sjuka delen" eller till spänningar i en viss del av kroppen ?

Kinesiologi är väl helhetstänkande. Hon söker igenom hästen efter mer än bara spänningar, kollar näringsstatus med. Att hela "apparaturen" fungerar.

Hon testade lite på mig och mamma med. Man kan göra det själv och det var lite läskigt faktiskt. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Men bara hästen blir ok så är jag nöjd.

nä de här ska inte hindra semin, calles svullnad har gått ner o ingen temp längre så han får lite mer medicin så kan vi nog börja rida lite till veckan igen.

Bestämt att jag tar med Q på meetinget istället, så får vi se hur de går.
Så de blir en tidig morgon imorgon, gääsp.

Önskar dig lycka till.:banana: Själv ska jag ääääntligen stalla in :bump: Ska bli så skönt att få komma till en torr häst varje dag så det finns inte.:)

kl

Har några nya bilder på lille Mollsan. Hon var lite jobbig idag, men blev himla fin mot slutet :laugh:

var den där e. Qalle?
Jättenfin och tycker den påminner lite om Qalamity (visst heter hon så?!)i den här tråden.

Japp japp, e.Qalle
Jaa dom påminner faktiskt om varandra. Fast dom är ju halvsyskon, så det kanske beror på det! Hehe :laugh:

Uppdaterar lite om Tussan. har börjat tömköra med linor och svängel, och även dragit däck, vilket hon tyckte var skoj! Kommer en om en vecka o tittar på henne, gör de det så blir hon såld..

Hon är jättefin!

*KL*

Update om min sjukling då.
Idag var vi ute och gick i 1,5 timme. "Brorsan" fick också följa och de skötte sig jättebra båda två. Vi gick till en tjärn så de fick plaska och dricka. Helge hade svårt att nå vattnet stackarn men han kämpade till han kom ner. Älsklingen.

csc_0086_16075829.jpg

dsc_0062_16076019.jpg

dsc_0073_16076795.jpg

Åh vilken fin bild den sista var!! :love:

*kl*

Red saga idag men avslutade passet för att jag inte tyckte att hon kändes ren. Hon gick omkull igår så jag hoppas att det bara är nån liten sträckning eller så.. Jag såg ingen hälta som tur ät men jag kände att hon inte var riktigt ren. Så hon får vila några dagar så får vi se sen.

Jag som precis har hittat mig en tränare som jag tänkte skulle få hjälpa mig med inhoppningen! :banana: Så vi får hoppas att det är högst tillfälligt pålle-fel.:)

Vad femin hon ser ut trots att hon även ser ut att vara rätt mycket häst att hålla reda på. Verkligen jättefin.:bow:

Vad femin hon ser ut trots att hon även ser ut att vara rätt mycket häst att hålla reda på. Verkligen jättefin.:bow:

Tack :bow:
Ja hon är väldigt lättriden, men samtidigt är hon hal som en ål emellanåt så man får försöka ha koll på det mesta samtidigt så gott det går. Tur att man inte är en man som inte kan göra två saker samtidigt :D

Åh, så du har bestämt dig nu? Hoppas det är trevligt folk som kommer och tittar!

Själv har jag en riktigt dålig hästvecka. Czhisan fick i onsdags ett litet sår på en kota. Och hur allvarligt brukar det vara? Men eftersom hon snart ska åka hem så rådfrågade jag veterinär som bara sa att det ska hållas rent.
Kommer hem från jobbet igår och ska snabbt kika till benet innan jag drar på afterwork. Då är det såklart väldigt svullet upp till knäet :grin:

Så fick sitta hela kvällen till kl 22 och vänta på veterinären. Han tyckte inte det var så allvarligt, hon är inte halt och inte febrig. Han gav metacam men det ser inte mkt bättre ut idag, så ska ringa sen och få mer medicin, antagligen metacam. SUPERSUCK! Så himla typiskt nu när hon ska åka hem och allt. Tycker den här veckan har varit jobbig nog redan...

Fasiken, jag ser inte bilderna varken på pojkvännens eller min dator:cool: typiskt.

FT_Ryttare: Rättstavat och allt, bra gjort! Till och med mamma har problem med henns namn:p

Nu är det vår tur att ha lite otur. I onsdags lyckades Mity få världens spark av sin kompis Pila när vi skulle ut och rida. J:ovlar vad det small, rätt på låret. Tur som attan att det inte träffade på benet för då vete fasiken om det hållit:( Hon såg inte halt ut på en gång, men i torsdags när jag red för Sigrid Bergåkra så såg hon inte riktigt fräsch ut. Inte halt i benet direkt utan hon liksom "tappade" höger bak i varje övergång. Red inte så länge eftersom hon var så konstig. Hon har vilat nu i två dagar med massa massage, hoppas verkligen hon är bra till veckan igen:cry:

Jag håller alla tummar för the_connemara som rider kvalitéts idag, hejja hejja:bump::banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
442
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 735
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka