04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Köpte en dressyrsadel av märke Jeffries, samt en hoppsadel av märke Crown.
Så det blev en tur i nya hoppsadel i söndags. För 1,5 vecka sedan flyttade vi till det nya stallet har ägt henne knappt en månad.
Hon vill kolla in allt när man rider ut. Så en tur som normalt tar 35-40 min tar minst 1 timme, så det gäller inte ha så bråttom. Idag ska det bli några varv på ridbanan.

Han är väl inte 1,80 än va? Min smärtgräns går nog vid 1,80... Inte för att jag skulle vilja äga en så stor häst, men skulle kunna tänka mig att sitta på en så stor ^^ När jag var 11 tävlade jag hopp-CR på ridskolans fd polishäst, han var 1,83 :rofl: Mygga på en elefant.

Joo, nu mäter han 180!
Jag börjar snart tro att han växer sig närmre 185:crazy:...
Haha, rätt åt mig, bara för att jag trodde att han skulle stanna på 176-177:angel::D
Min gräns trodde jag var 175, men jag har ju tydligen "utvidgat" mina vyer:D
Jag börjar vänja mig iaf, men jag kan lova att jag VARJE dag tänker: Gud så stor han är!:rofl:
Du får komma & provsitta på honom;)

Senast ändrad:

Hrm... tänk på att mina nuvarande är 150 och ca 155 ;)

Jag tror jag hellre beskådar honom via dataskärmen :D

Tack!

Kan vi få se bilder på din pålle?
Har du visat bilder så har jag missat dem.

Så illa ser det inte ut o nog är han vacker din pålle. :d Måste fråga om din tränare möjligen heter Anneli. Hon låter nämligen precis som en tränare jag red för med min förra häst.:bump:

Glömde..:o
Nej hon heter inte Anneli utan Sigrid.;)

Jättesöt liten häst. Min Pompa kanske inte är trådens minsting ändå med sina 144,2 cm ö havet :bump:? Jag kan inte så mycket om isisar men det fanns en i stallet för några år sedan o han var maxad c vill jag minnas.

Joo, nu mäter han 180!
Jag börjar snart tro att han växer sig närmre 185:crazy:...
Haha, rätt åt mig, bara för att jag trodde att han skulle stanna på 176-177:angel::D
Min gräns trodde jag var 175, men jag har ju tydligen "utvidgat" mina vyer:D
Jag börjar vänja mig iaf, men jag kan lova att jag VARJE dag tänker: Gud så stor han är!:rofl:
Du får komma & provsitta på honom;)

Klart att han alltid ser stor ut men på ridbilderna tycker jag inte att han ser såååå jättebig ut som när du står bredvid honom på marken. :bump:

Näe precis. Men som jag skrev tidigare i tråden så är jag "glad" över att jag inte ser så jätteliten ut på honom, inte så att det ser dumt ut iaf:)... Tack vare att han är så pass smäcker ändå.

Vad vet jag, men jag gissar på att jag kommer se mindre ut på honom när han vuxit klart. När han hunnit bli lite maffigare, med mer muskler & fett (lite för tunn i daxläget)
Men den dagen, den sorgen...:cry::angel::D Näe vers, men så länge det funkar med ridningen så...:)
Jaja, jag får titta & njuta av er på era vackra hästar - ni som är mer "proportionerliga";):)

Senast ändrad:

Rodi är några cm lägre än din häst.

Vad är Pompa för ras?

Hittade en bild på förra sidan, ser ut som en liten arab. :)

Alldeles rätt gissat.:banana: Dock inte av den smäckrare typen.:angel:

Jag tycker att Pompa såg jätteläcker ut på din bild, just för att hon inte ser så smäcker ut, hon ser ut som den typen av arab som jag gillar bäst. Synd bara att jag är så lång, önskade mig alltid en arab när jag var liten.. Fast jag hann aldrig med..

Näe precis. Men som jag skrev tidigare i tråden så är jag "glad" över att jag inte ser så jätteliten ut på honom, inte så att det ser dumt ut iaf:)... Tack vare att han är så pass smäcker ändå.

Vad vet jag, men jag gissar på att jag kommer se mindre ut på honom när han vuxit klart. När han hunnit bli lite maffigare, med mer muskler & fett (lite för tunn i daxläget)
Men den dagen, den sorgen...:cry::angel::D Näe vers, men så länge det funkar med ridningen så...:)
Jaja, jag får titta & njuta av er på era vackra hästar - ni som är mer "proportionerliga";):)

Proportionelig, hm, jag vet inte det precis.:D Jag är visserligen både liten o lätt men har fått världens längsta ben. Jag ställer mig också vid sidan av o tittar på o hoppas att Pompan får en växtspurt eller nåt.

Lite sent svarat men oj så fint det ser ut:) Är superavis, skulle också vilja våga hoppa sådär, men är man dressyrfjant så är man:angel:

Van remo: Supersnygg som vanligt:love: Är helt kär i din jätte;)

the_connemara: Åh jag håller alla tummar och tår på lördag!:bump: Vi måste ju få fullständig redovisning här sedan hoppas jag:)

Litar man bara på sin häst så brukar de inte vara några problem o hoppa terräng.

Nästa terrängträning blir 7 sept och då byter vi bana och istället för en liten träningsbana så hamnar vi på en bana där de arrangeras tävlingar , så de finns lite mer hindervarianter samt vattenhinder :)

Jag tycker att Pompa såg jätteläcker ut på din bild, just för att hon inte ser så smäcker ut, hon ser ut som den typen av arab som jag gillar bäst. Synd bara att jag är så lång, önskade mig alltid en arab när jag var liten.. Fast jag hann aldrig med..

O jag tillhörde dom som bara inte kunde med araber. :eek: o idag har jag svårt att tänka mig någon annan ras. :love:

Vad är planen med Rodi nu? Är han hemma igen eller var du bara på besök?

Tack!

Kan vi få se bilder på din pålle?
Har du visat bilder så har jag missat dem.

Jag vet inte om jag lagt dem i denna tråden. Men här kommer några, mer ligger i albumet på photobucket http://s80.photobucket.com/albums/j178/bmwfia/ :D

Blandad kompott:
062-Galopp.jpg

DSC03997.jpg

DSC04051.jpg

Oj! Är hon ren arab alltså? Väldig fin isf :D Jag är inget fan av araber annars men hon och Etan (som syns här i tråden ibland) är helt ok faktiskt, ta det som en stor komplimang :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
442
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 752
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka