04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

*KL*

Här kommer en liten uppdatering från oss:) Var iväg och tränade igår och det känns verkligen som vi lyft oss ett snäpp. Förra veckan tvingade min tränare mig att börja "rida" och inte bara åka unghäst som jag gjort nu i några månader:angel: Snacka om att det blev skillnad, så hela veckan har jag försökt rida lite mer konsekvent och tänka på min sits. Tror stenhårt på att vi ska lyckas toppa formen till kvalitéts. Träningspassen fram till dess inklusive det igår fokuserar vi bara på att hon ska gå framåt och visa gångarterna på bästa sätt, inte lika viktigt med exakt rätt ställning i sidan och övergångarna nu. Det får vi ta senare.

Hon blir lite springig i början, men jag var så lycklig över att hon verkar ha fått tillbaka framåtbjudningen igen:love: Sista klippet tycker jag att jag får ihop henne i traven lite bättre, vad tycker ni?

Till sist måste jag nog fråga mig själv vad i hela fridens namn jag håller på med i galoppen, fetarsle:p lättar ju en halvmeter ur sadeln i varje galoppsprång:o Där måste jag allt skärpa mig!

Här kommer filmen: http://www.youtube.com/watch?v=3m71dby1YBE

Tack så mycket:bump::banana:

*Harkel, harkel* vart tog din film vägen?:devil:;)

Usch, jag får prestationsångest när jag tittar på din video :crazy: Tur jag kan skylla på att min är ponny ;)

Ni är hur som helst jättefina och ser väl förberedda ut inför kvaliten :bow: :)

Tack så hemskt mycket:)

Tyvärr är inte hoppningen lika väl förberedd pga att jag inte fick fingrarna ur och tog tag i det tidigare:devil: Synd för hon hoppar verkligen bra, och med mer förberedelse så tror jag att hon hade haft en chans att ta sig vidare:cry:. Men men jag får satsa mer på dressyren med min hoppstammade pålla;)

Vilket datum är det dags för er?:bump:

Så duktiga ni är!!:love::laugh: Snygghästen!:d
Håller med om att ni verkligen ser ut att vara redo för kvalitén, det kommer säkerligen gå jättebra!:laugh:

Senast ändrad:

Tackar och bockar:bow: Men lova att du håller en extra tumme för oss den 13 september, det kan vi behöva:)

Verona: Tack! Jag är så himla glad att hon är tillbaka i gammalt gott mod, pigg och glad igen:bump::banana:

Såklart att jag gör!!:laugh:
Men jag tror då inte att ni egentligen behöver den, med tanke på hur fina ni är;):laugh:

Senast ändrad:

Så fint hon går ! Ser verkligen ut att vara färdig för kvaliteén. :banana:

Jag inväntar att vi får bredband så kan inte kolla på filmen på modem :p hehe...

Idag ska vi träna! Just nu lyser solen från nästan klarblå himmel så hoppas det håller i sig så vi slipper ställa in IGEN pga vädret. Ridbanan blir ju hemsk att rida på om det regnar. Så hoppas det går bra :) Har ännu inte köpt nån svanskappa, vilket tränaren kommer bli sur för haha, men jag tycker ändå det är onödigt att jobba galoppen på bana när hon knappt hittar den i skogen. Men hon har börjat galoppera mer och mer i hagen :)

Den 2e september får hon skor! :bump: Då börjar äventyret på allvar! Vi har ju knappt kunnat använda några ridvägar alls men snart blir det ändring på det!

Skoja eller! Mamma har beställt en som (hör och häpna!) låg bra på även Tiger med padd under. Både han och jag älskade den! Vilken skillnad det är att sitta i jmf med flb.

Vad skönt, är ju jättesmidigt att ni kan använda samma sadel!!

Själv är jag så trött på detta med sadlar.. Längtar tills min kommer från Italien! Lånesadeln som jag fick är inte samma som jag provade ut och den här ligger inte riktigt lika bra, men dugligt i alla fall så jag försöker nog rida i den på kvalitén i alla fall.

*kl*

Var iväg i fredags och tränade dressyr inför kvalitén och det gick ok. Naturligtvis så verkar det som att Toppen har hamnat i en tillväxtfas så här lagom till kvalitén.:cool: Så han är varken vacker eller rör sig särsilt fint längre..:cry: Har lite svårt med kroppen just nu, är det inte typiskt.. Kunde han inte väntat ngn månad eller så..:angel::o Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp träningen fram till kvalitén, vill ju inte överanstränga plutten när han växer??

Här kommer en liten film så ni får se bedrövelsen.. Känns som att vi har backat om man jämför med programridningen tidigt i våras..:o

http://www.youtube.com/watch?v=PfYotTskRrU

Finingen min:devil: tack!

Chili: Lite coolt retro med modem;)

Super: Jag tycker inte alls att det ser så fasligt hemskt ut. Tycker han ser jätte fin ut:), lite svårt att se när du kommer så långt ifrån. Men jag förstår att det känns jäkligt att han börjar växa just nu:crazy: När är er kvalitéts? Kanske hinner han gå till sig tills dess:idea:

knapp!!

i dag har jag å busan debuterat på tävlingsbanorna tsm!
90 cm , nollade!
hon var helt sannslöst fin , jag är helt överlycklig!

tack josse för bilderna! =)

kl.

Jaha då har Q gjort sin debut på terrängbanan och man kan inte säga annat än att han är väldigt cool lillgrabben.

Världsvant intog han banan och skuttade över de vi ställde framför honom, enda gången han stannade och kikade var när vi skulle hoppa ett smalhinder.
Han såg lite förvånad ut men skuttade över andra gången.

Bildbomb
Delsbo055.jpg

Delsbo060.jpg

Delsbo062.jpg

Delsbo063.jpg

Delsbo067.jpg

Delsbo068.jpg

Delsbo074.jpg

Själv kände jag mej fruktansvärt ringrostig på terrängen .. några år sen de begav sig sist :p

Va fin han ser ut! :) Det ser väldigt kul ut!

*kl*

Saga har blivit en version 2 Saga nu! Herregud, det känns som att jag rider en annan häst. Helt plötsligt har hon fått framåtbjudning och hon skrittar på som en jag vet inte vad, förut har hon bara såsat! Hon vill gärna trava, får säga åt henne flera gånger och hon ÄLSKAR att galoppera! :D

Vi tog vår galoppbacke idag igen samt två svängar på skogsvägen som fortsätter bortför efter backen. Hon fattar när jag ber henne och hon rusar inge alls in i galoppen. Galopperar fint utan på bockningar och hon är inta alls framtung! Jag reagerade rakt på att hon var så lätt i framdelen när vi galopperade och det var liksom uppåt-framåt och hon skuttade till lite extra när det kom nått litet snår :D Hon ser verkligen lycklig ut med öronen rakt fram och tuffar på bara :love:

(Jag som trodde att jag hade konverterat till dressyrtant fick genast på grund av de små minihoppen över buskarna blodad tand :rofl:)

åh va roligt! grattis!

FT_ryttare:
Q ser jättefin ut. jag blir nästan lite ridsugen när jag ser era bilder.

Så illa ser det inte ut o nog är han vacker din pålle. :d Måste fråga om din tränare möjligen heter Anneli. Hon låter nämligen precis som en tränare jag red för med min förra häst.:bump:

+ FT_ryttare: Grattis!!:laugh:

Slänger in en liten bild från idag, efter min & pålles promenad.
Matte är helt slut & lutar sig mot sin jättebaby:D
23094063.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
442
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 762
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka