04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Åh här kommer en bild på trådens minsting (?) Fast hon kändes inte så himla liten idag vill jag lova. Var ute o galoppade o hoppade ö vattenpölar. Vet egentligen inte riktigt vad som hände men jag tror att hon snubblade. Hur som helst gick hon omkull o jag hamnade under. Kände inget då, var bara livrädd att hästen hade gjort illa sig, nu dunkar det dock både i foten o i ryggen och på höften har jag en bula stor som en apelsin. Ser inte klok ut:D Lägg därtill en sprucken läpp så nu blir det till att baka tårta. Är iaf evigt tacksam att hästen klarade sig utan en skråma.:bow::love:
Bild148.jpg

FT_ryttare Vilka härliga bilder, är sååå avundsjuk:angel:
MariiaE Grattis till den felfria rundan

Super: Jag tycker inte alls att det ser så fasligt hemskt ut. Tycker han ser jätte fin ut:), lite svårt att se när du kommer så långt ifrån. Men jag förstår att det känns jäkligt att han börjar växa just nu:crazy: När är er kvalitéts? Kanske hinner han gå till sig tills dess:idea:

Vad snällt!:bow: Kvalitén är redan den 6/9 så chansen är väl inte så jättestor att han slutar tills dess.:mad:

Det är ingen fara är bara mörbultad. Går så himla fort när man går omkull el typ kraschar in i ett hinder så bommarna så man hinner liksom inte tänka. Var dock övertygad om att hästen var skadad men hon reste sig och ruskade bara på sig. Fär kolla henne en x:a gång i morron lilla skruttgumman. För övrigt känner jag lite som du just nu, känns som jag fått en ny häst. Delvis beror det nog på att värsta betesmagen börjar försvinna.:banana:

Oh, vad läskigt att gå omkull! Jag troooor inte att jag har gjort det nån gång, men har däremot åkt runt med sadeln under magen på en nordsvensk som galopperer - två gånger :crazy: Nä fy sjutton, hoppas det gick bra för dig!

Här var det ju då träning igår. Jag kom överens med min tränare att detta inte är en häst för mig... Det tog inte så lång stund faktiskt, vi red inte ens klart hela tiden för hästen var sjukt grinig. Sen hade vi en lååång diskussion om vad jag letar efter för häst osv och tränaren erbjöd sig att följa med på provridningar och själv provrida de hästar jag gillar, för att pressa dem och se vad som händer då, typ. Känns jätteskönt med backup :)

Så nu får vi se vad som händer, känner mig dock otroligt trött på hela cirkusen kring att leta häst och allt som kan hända när man har häst (jag har ju ändå min nordsvensk att skogslulla på och så finns det en åring i stallet som skulle kunna behöva lite mer uppmärksamhet). Så får se hur lång tid det tar och om det ens blir nån häst, livet kanske tar en annan vändning för ett litet tag, vem vet.

Nämen, usch vad tråkigt, :( även om de kanske är bäst om ni inte passar 100 ihop. :)

Tävling igen för damen, i Askersund blev det. första gångenb hon gick 2 klasser, å det verkade inte vara ngt problem, pigg satan i först klassen. 90cm. så vi peta ett, å det var lite dragkamp. men i andra 100cm nolla hon å kändes precis som de andra tävlingarna hon varit med på. :) Laddar nu inför championatet i strömsholm den 27-28/9.

Inga nya bilder så ni får nöja er med denna gamla. :D

va kul att vi ses på strömsholm.
Kommer du rida 90 på lördag oxå eller bara 1m ?

själv startar jag bara 1m.

Det är lugnt.

Jag sörjer desto mer för att idag var Hazzes sista dag i jordelivet. Men han har det bättre nu, även om han är väldigt saknad.

Hejsan jag har en 04 på foder.Han är en frieserhingst på 4år givetvis då..Han är på foder o jag har aldrig haft en sådan underbar o lätthanterlig unghäst förr.Helt kalas cool o goooo.Hans pappa är kända hingsten jasper 366.Finns filmer på youtube på pappan.Bara älskar denna stora hingst som är bäääääst. hihiiihhi....
Mvh jag

Åhhh.. Jag ÄLSKAR värkligen friesrar :O *Ge mig?* :] :angel:

Så snygg han är :D.

*kl*

Såhär ser Helge ut nu (igår). Han behöver ju fortfarande muskler på rumpa, rygg, hals, nacke, bog, bål=Överallt :angel:. Däremot tycker jag hans hull är helt okej nu.

dsc_0019kopia_15759843.jpg

Igår var vi ute och gick i 1,5 timme och han skötte sig jättebra. Hade visserligen "storebror" med sig men ändå.
Idag tränade vi halter och volter på ängen, tog det lite lugnare då han blev lite trött igår.

Han har fin glans i pälsen,lille Helge!

Min lille pys har fått vila och tagit ngr skrittpromenader sen sist. Har ringt distriktaren, så vi får se vad hon säger när hon kommer ut..

Han verkar iaf inte lida av det, det är bara i trav som det ser ngt helt bedrövligt ut.. Bara o Bara..

Men han har glimten i ögat och glans i pälsen, och verkar lycklig med livet, så jag håller tummarna, HÅRT..

Det är lugnt.

Jag sörjer desto mer för att idag var Hazzes sista dag i jordelivet. Men han har det bättre nu, även om han är väldigt saknad.

Du har verkligen inte haft någon lätt hästsommar. Hoppas allt ordnar sig snart och att du får en lång o skön höst. :rofl:

Kul att ses då. :D
Jag har anmält till 90 också. ska testa 2 klasser en gång till och se hur hon reagerar på det. å hur hon orkar. igår var inga som helst problem iaf. :)

Chili: Det är ju så man får tänka, att dom har det bättre där dom är nu. Även om det tar hårt och man saknar dom mycket.
Skickar en tröstkram. :)

Promenix idag oxå, undertiden sysselsatte vi pappa med att ta kort:angel:

"Love" var temat:D
Bamsekram:
23129874.jpg

23130127.jpg

23130173.jpg

23130049.jpg

Tycker att det ser ganska roligt ut att Van Remos rygg t.o.m är högre än mig:crazy::p
Jaja, söt är han iaf

Nu har jag ridit Rodi! Skrittade (och töltade några steg) ca 300 m på en skogsväg. Han kändes stabil, gick med spetsade öron och lyssnade på mina smackningar och whoaanden.

Rodi258.jpg

Så illa ser det inte ut o nog är han vacker din pålle. :d Måste fråga om din tränare möjligen heter Anneli. Hon låter nämligen precis som en tränare jag red för med min förra häst.:bump:

Vad snällt sagt :bow: Skulle svarat tidigare men det är lite krig om datorn här hemma ibland...:angel:

Din pålla var ju sååååå söööööt!!:d Hoppas det inte blir några men av fallet, för er båda!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
442
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 752
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka