04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Tack så mycket. Behövde ett snällt ord. Just nu känns allt bara hemskt ! ! ! Skulle eg inte ha varit i stallet idag då vi ska med hunden till Strömsholm men så ringde hovis o sa att han bara kunde sko idag (skulle skott i morgon)annars 2 ve väntan. Vad finner jag, jo att ännu en gång har någon flätat o knutit ihop Pompisens man till ett enda trassel o hon var så trött när hon skoddes bak så jag fick stötta emot från andra sidan. Man undrar om det är riktat mot mig el om pompa helt enkelt är den snällaste hästen.:confused: Fanns ingen möjlighet att stalla in idag men så fort stallet är färdigfixat tar jag in pållarna, törs inte ha dom ute längre.:eek:

Det blir LC och LB i dressyr, klubbtävling samt lokal. Kort kommer. Fast först behöver vi en sadel. Ska iväg i helgen med hästen och prov rida lite olika sadlar.

Hittar du inget som passar kan jag rekomendera Lillhästen i Stav, dom har sadelutprovare, ridhus , relativt många märken och ett stort utbud med begagnade sadlar. (Fast det visste du kanske redan)
Hoppas du finner något som ligger bra. Det kan verkligen vara jättesvårt ibland.:banana:

Har idag varit och hämtat en dressyrsadel på lån som vi får ha över kvalitén, såååååå skönt, jag har verkligen saknat att ha en dressyrsadel!!:bump:

Skoja eller! Mamma har beställt en som (hör och häpna!) låg bra på även Tiger med padd under. Både han och jag älskade den! Vilken skillnad det är att sitta i jmf med flb.

*kl*

Jag måste fråga här oxå för ingen verkar vilja svara i min andra tråd.

Jag hörde efter på klubben där jag blivit medlem om jag kunde få ett medlemskort men de svarade att de inte gav ut sådana, att det fanns ett register hos dom bara.

Men då undrar jag bara, behöver man inte längre ha medlemskort med sig när man tävlar?

Oj, det har jag aldrig tänkt på ens :o Jag har aldrig behövt visa upp det på tävlingsplats iaf och nu för tiden tror jag inte vi får några heller faktiskt.

Men nu blir jag osäker på om jag har något :p Men jag är rätt säker på att jag inte har det.

Men det är ju så att man får inte lösa licens om man inte är medlem i en klubb. Så de kollar ju licensen och därmed vet de ju att du är med i en klubb :) Så tror jag det är iaf.

*kl*

Jag måste fråga här oxå för ingen verkar vilja svara i min andra tråd.

Jag hörde efter på klubben där jag blivit medlem om jag kunde få ett medlemskort men de svarade att de inte gav ut sådana, att det fanns ett register hos dom bara.

Men då undrar jag bara, behöver man inte längre ha medlemskort med sig när man tävlar?

Döttern tävlar för Södertälje Ridklubb och dom har medlemskort. Tävlar hon på en nivå där det krävs licens står klubbens namn på ryttarlicensen. Hon är även medlem i några lokala klubbar i närheten för att få tillträde till deras tränings- o klubbtävlingar. Såvitt jag vet brukar hon inte visa medlemskort då heller. Skulle tro att dom kollar i registret när dom tar emot anmälan. oppas det kan vara till någon hjälp.:rofl:

Jag är också helt inne på en dressyrsadel :) Jag vill ju dock ha en bomlös. Inpassningsmöjligheterna blir liksom lite större då, på lilla pålla som inte har nåt sadelläge att tala om.

Jag måste köpa svanskappa :p :p Tror jag rider ponny igen, haha.

Uuuuh, jag kunde inte ens fläta mig själv när jag hade långt hår. Alla knoppar jag gjort i mitt liv har varit ojämna och ardennerfläta kan jag inte heller göra på min nordsvensk. Fläta svansen...? Nänä.

Tur jag har en medryttare som gör ardennerfläta varma sommardagar och jag själv tävlar inte och slipper knoppa/fläta :D

Måste frisera Czhisans man, den börjar se sliten ut i topparna. Stackars häst, det kommer bli SÅ ojämnt haha.

Vad jag mest funderar på är ska jag rida henne? hade hon varit 3 år o i växtfas så hade jag låtit henne gå i hagen tills det rätar ut sig igen,Men vad gör man när äldre hästar ser ut som dragracingbilar :confused::D
Eller ska jag hålla mig till promenader för hand och pröva o se om jag kan tömköra henne?
Förslag någon??????????

Det beror ju lite på i och för sig men jag är ju lite skeptisk till att träna när de växer. Skritta i skogen och tömkör när hon ser ut "som värst" och var uppmärksam på ifall hon verkar trött, stel eller öm. Verkar hon inte vara det tror jag att du kan rida lite ändå, men rid lugnt, gärna skrittpromenader och försök att variera med lite tömkörning. Oftast rätar de ju ut sig på ett par månader och då kan man ju rida som vanligt igen.

Vi har ridit på våran hela tiden men i mycket lugn takt och tagit det försiktigt när han växt som mest. I de värsta växtperioderna har vi jobbat lite mer från marken för att avlasta honom.

Mvh Jate Volim

Nu ska vi se om jag som icke datanörd kan få till en visning på min underbara lilla bebis :love:.Jag filmade hennes allra första löshoppning,hänsyn ska tas till att vi gör det ensamma,hon har ALDRIG sett en upplagd bom och det är första tagningen då jag inte ville utmana ödet + att hon redan var duktig:banana::bump:
http://www.youtube.com/watch?v=yJ_Sn2Hk79o

Sicken duktig flicka !:bow: Skulle också vilja testa att löshoppa min men vi har ingenstans att hålla till.

Jahaaa. Jag trodde verkligen han var ponny på riktigt :D. Där ser man. Hoppas det går bra på kvalitén! Gör det säkert med tanke på hur väluppfostrad och snäll han verkar vara.

Helge har varit på promenad i byn idag. Vi hade lite miljöträning och tog med oss kameran.

dsc_0119_15641283.jpg

dsc_0080_15640162.jpg

dsc_0069_15639992.jpg

dsc_0060_15639942.jpg

dsc_0051_15639872.jpg

Idag har han även fått gå ut i en normal, dock avdelad, hage. Så nu är boxvilan ÄNTLIGEN slut efter 5 månader!! :banana:

Han ser nöjd o belåten ut ! Härlig natur förresten.:)

Tycker verligen synd om dig o Pompa! Det känns aldrig bra när man inte vet vad som händer med ens häst. Hoppas att du snart kan stalla in, eller att ngn kommer på dem som gör detta med henne.

Har du ingen riktigt argsint häst som du kan släppa in i samma hage, ngn som´hatar människor??:idea: Det är ngt som man skulle önska, och att den dessutom var en Pompa-kopia..:rofl:

Lycka till o hoppas att det inte blir ngt mer innan installningen nu.

En sådan häst står högt på önskelistan just nu kan jag tala om. Idag tycks iaf pållarna ha fått vara ifred men så spöregnade det också.
Kom inte på att jag skulle ta kort på eländet förrän jag hade trasslat ut allting men hon var inte vacker då heller precis.
Bild133.jpg
IM000376.jpg
Igår o idag.:devil::devil::devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
444
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 765
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka