Sv: 04rnas tråd edition 7
Aaa aahaa Ah ahhaaaaaaaaaa
Det gör ont att sitta ner. Skavt bort lite skinn från höger sittben idag.
Så går det när man har sitsträning. Om jag satt något vidare eller ej vet jag inte men det känndes bättre.
Jag har ett problem med min lilla häst och det är hennes galopp. Eftersom hon har svårt för galopp även fri i hagen, korsar ofta när hon svänger och det blir tralopp när hon saktar av så gissar jag att det inte är mitt fel att vi inte kommit längre med den gångarten än vad vi gjort. Hon har alltid galopperat så. Sedan så är det stört omöjligt att longera henne, hon sliter som satan i linan, det spelar ingen roll om jag så kör med grimma, träns, kapson eller repgrimma. Trav kan gå något så när men det här med longering har jag gett upp. Aldrig någonsin har jag haft att göra med ett sådant problem och jag har longerat mååååååånga hästar i mina dagar, (gammal hästskötare i tyskland=en jävla massa longerande).
Nu så går hon ju bara bättre och bättre i galoppen när jag rider, jag kan rida på volt och jag kan faktiskt reglera tempot en aning för 220 knyck fungerar bara rakt fram i skogen. Men hon blir för djup och går gärna under hand så jag får försöka driva på och lyfta upp henne hela tiden.
Nåja, jag kanske målar fan på väggen men har man haft ett par hästar innan som det bara varit fel på så blir man hippokondrisk. (De var skadade när jag började rida dem, har inte ridit sönder någon). Men eftersom Ella absolut inte protesterar mot jobb så gissar jag att hon inte har ont. Med det humör hon har så borde hon säga ifrån på skarpen. Det enda hon gör är att möjligtvis bryta av till trav när det blir för jobbigt och det är ju inte något udda beteende?