04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Tack! :)

Hehe ja det kan man väl inte förneka! Han är lite efter så har inte börjat jobba ordentligt riktigt än, orkar inte bära sin stora kropp så bra än. :p

Oj. :d
Den kommer bli super fin i lite rundare kostym och lite mer muskler tror jag.
Såg ut att ha en väldigt bra galopp?

*kl*

första nollan till falsterbo avklarad. men jag var ite med så jag har inga foton.
förhoppningen är att de blir foton nu i helgen på högbospelen. å teoretiskt sett kan båda fröknarna vara klara med kvalen. men då ska juh allt klaffa så tveksamt. :D

så trevligt att grooma åt så fina hästar när man själv har ett monster att sitta på..

*kl*

Mysig tur med Saga idag! Hon är tillbaka min lilla gullplutt nu iaf, tillbaka från djävulen som tog över henne vid pälsfällningen :devil: Det behövdes bara en skritt sväng med bråk så kom hon ihåg hur man skötte sig, skönt! :D

Tog första skritt svängen på skogsstigen nu, snön har ju nyss försvunnit här :p men åså skönt det var att äntligen få rida i skogen igen! Och Saga skötte sig som sagt var jättebra, vart pigg på hemvägen och trippade lite men höll sig jättebra i skinnet :love:

Ska försöka fixa några bilder snart, längesen ni fick se na nu och äntligen börjar ju den snygga hästen komma fram ur lurvet :rofl:

Uppdatering från Akilles med den punkterade skinkan.

Har geggat en del ur såret, inte tjockt och gult men en del sårvätska med lite var i. Veterinärstation och jag är snart väldigt tjeis, för jag utnyttjar gratis rådgivning till max :angel: Fick iallafall en till dos penicillin att ge fram tills att stygnen ska plockas bort på fredag. A är fortfarande feberfri och opåverkad, konstigt nog. Börjar dock bli lite less på mattes analfixering (tempen) och att hon vaaarje dag ska sputa vatten, klämma och gnugga på skinkan.

Aaa aahaa Ah ahhaaaaaaaaaa

Det gör ont att sitta ner. Skavt bort lite skinn från höger sittben idag.:cool: Så går det när man har sitsträning. Om jag satt något vidare eller ej vet jag inte men det känndes bättre.

Jag har ett problem med min lilla häst och det är hennes galopp. Eftersom hon har svårt för galopp även fri i hagen, korsar ofta när hon svänger och det blir tralopp när hon saktar av så gissar jag att det inte är mitt fel att vi inte kommit längre med den gångarten än vad vi gjort. Hon har alltid galopperat så. Sedan så är det stört omöjligt att longera henne, hon sliter som satan i linan, det spelar ingen roll om jag så kör med grimma, träns, kapson eller repgrimma. Trav kan gå något så när men det här med longering har jag gett upp. Aldrig någonsin har jag haft att göra med ett sådant problem och jag har longerat mååååååånga hästar i mina dagar, (gammal hästskötare i tyskland=en jävla massa longerande).

Nu så går hon ju bara bättre och bättre i galoppen när jag rider, jag kan rida på volt och jag kan faktiskt reglera tempot en aning för 220 knyck fungerar bara rakt fram i skogen. Men hon blir för djup och går gärna under hand så jag får försöka driva på och lyfta upp henne hela tiden.

Nåja, jag kanske målar fan på väggen men har man haft ett par hästar innan som det bara varit fel på så blir man hippokondrisk. (De var skadade när jag började rida dem, har inte ridit sönder någon). Men eftersom Ella absolut inte protesterar mot jobb så gissar jag att hon inte har ont. Med det humör hon har så borde hon säga ifrån på skarpen. Det enda hon gör är att möjligtvis bryta av till trav när det blir för jobbigt och det är ju inte något udda beteende?

Ja nu är han smal och kantig och orkar inte bära sig, hehe! Med mer muskler hull och träning kommer han nog bli riktigt fin! :love: Ja det tycker jag också, supermjuk och sitta på också. :)

Van Remo: Tack! Ja jag är ju också ny haha.. har varit här inne och kikat lite innan bara! ;) Tack visst e han fiiiin! Hihi min vår-crush. Vet inte exakt ligger runt 1.70 :)

För övrigt var vi ute och tittade i skogen idag med farbror Whisky, som knappt hängde med i Ackes takt haha :D Det var mycket kul o titta på!

Jaså Whisky hänger inte med.. annars brukar de ju vara en himla fart på honom emellanåt :)
Välkommen till tråden och hoppas att det går bra för er.
Blir charlie kvar ?

LadySara: vad roligt att ninas går så bra, hoppas ni kommer iväg till Falsterbo. Själv skippar jag det o satsar på breeders istället.

Idag har Sixten fått longeras, och passade på att räsa ordentligt nu när matte inte är riktigt frisk.

Eftersom jag visste att hon skulle dra järnet och bocka en hel del, så valde jag att longera i grimma, för att skona munnen (hon är mycket mer avslappnad i grimma dessutom, gissar på att det beror delvis på att hon som liten i princip alltid var inspänd).

Det var fullt ös på damen, som lättade med hela frampartiet, rätt så mycket Oki-Doki style :cool:

Och hon har minsann lärt sig att använda sina bakben lite väl mycket, vilket jag sett i hagen och när hon blev longerad.
Hon trampar sig - på kotorna! :mad:

Imorgon har jag tänkt att försöka ta kort på huliganen.. det blir spännande :D

Haha nej inte på ackes seightseeing i skogen! Annars är det krut på honom! :D

Tack så mycket! :) Ja Charlie blir kvar, syrran kommer börja ta över honom lite mer nu kommer nog bli superbra! Fin din grå är förresten!

Ja den grå kommer nog o bli bra bara han lär sig hålla reda på fötterna o inte får onödiga skador.. som att trampa på sig, trassla in sig i hagtråden osv .. :p

var iväg o tränade igår och han kändes riktigt fin. Hoppade långa vattenmattan (ca 2m med hinder före) och de tyckte calle var jätteskoj, äntligen fick han lov att hoppa långt :rofl:
film
http://www.youtube.com/watch?v=bwitAcpMJNo

alltid lika imponerande :bow: ni är så duktiga våde du och pållen!

*kl*

Andra träningen för den nya tränaren idag... moster ska ev. följa med och filma. Får se om det är något jag vågar visa upp sen :angel: Han kändes väldigt lustig i tisdags när jag var nere på banan. Ville inte ta vänster galopp och när han väl gjorde det så bytte han efter bara några steg med bak.. hmm undra om man ska vara orolig.. han kändes väldigt pigg och frammåt annars.

Va fint han hoppar! :)

Lite uppdatering från oss. Ferrari har kommit hem från sina två veckor hos förra ägarna. Han är hur fin som helst nu och allt klaffar. Jag avslutade Skåne vistelsen med en kvaltävling, tyvärr fick vi bara 68.4% men vi är på gång! Han har fått så mkt luft under sina fötter nu och alla övergångar sitter som vi har haft det jobbigt med. Han har även visat att han har en naturligt explosiv passage :love:

3250_83095420682_604235682_2244091_8371399_n.jpg

3250_83095435682_604235682_2244094_6510719_n.jpg

(Lättar ur i handen bara för att tyglarna hade fastnat under schabraket om ni undrar)

3250_83095450682_604235682_2244097_6466956_n.jpg

3250_83095480682_604235682_2244101_7574960_n.jpg

3250_83095475682_604235682_2244100_2133434_n.jpg

:eek: 68% och han är bara 5.:eek:
hua hur ska det bli när han blir mer färdig och så.. :d

Skämtosido, super kul att det går bra för er! :bump:

FT_ryttare
Vad han verkar mera till freds nu efter vilan bett byte, ja allt som han vart med om senaste tiden, ser mkt trevligt ut!

Han är otroligt mycket mer tillfreds nu och de är väldigt skönt att han mognat på o nästan kommit ut starkare från boxvilan än han var när han gick in i den.
Precis som han funderat på de (slutorna främst) vi började med innan han fick hovbölden och nu har poletten trillat ner.
Vilket även visar sig i hoppningen, han hänger ihop på ett annat sätt i kroppen och får då mycket enklare att utnyttja sin kapacitet.

Har precis kommit in från en lugn tur efter vägen, idag var fokus på skritt och gymnastik av ryggen, vilket innebär att han ska böja igenom kroppen o inte gå rakt som ett järnspett :p
Hur fin som helst, märks fortfarande en skillnad mellan höger o vänster varv men de har blivit otroligt mycket bättre och han håller koll på benen mycket bättre.
Så idag är min grålle väldigt dyr ;)

kl

Puh.. nu har jag precis varit i stallet och badat molly, packat o ridit. Och vet ni vad som hände när vi skulle ut o rida? Jag åkte av:eek::eek: Jag o stallägaren+hennes hundar hade kommit typ 30 m från stallet när ena hunden hoppade ut från skogen. Molly tog det fina tillfället till akt och drog en spionvändning. Stallägaren han inte ens uppfatta att jag o molly drog en fetvändning, utan när hon tittade åt sidan låg jag plötsligt på backen och molly var puts väck :D Hahaha vad vi garvade. Fin start på helgen. Imorgon åker vi till skellefteå o kommer hem lördag. Jag ska ta med mig kameran o fota så mycket jag bara kan :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama