04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

skellefteå! ska inte mollsan debutera snart ?:D

I fredagskväll blev jag sjuk, och har varit sängliggandes hela helgen.
Igår kväll kände jag mig bättre, men låg vaken hela natten i feberfrossa (termometern sa 39.1).
Halv sex var det bara att stoppa i sig värktabletter, cykla till stan för att ta ut pengar till hovslagaren och därifrån cykla till stallet (från stan är det drygt en mil), släppa ut hästarna och väntar på hovis.

Och äntligen står Sixt med nya dojjor!! :banana:
Imorgon ska badbollen sättas igång igen, för blir hon inte smalare (eller byter ut fettet mot muskler) vet jag inte om jag vågar släppa henne på bete.

Krya på dig hörre du. Och ta inte ut dig så du får hjärtmuskelinflammation.

Det var då förresten ända in i hillvitti vad lillsyrran filmat dagens räserpass över hinder denna dag. Jag laddar ner och laddar ner. Sen ska det censureras å det grövsta. jag rider ju som en jävla kratta.:D

Återkommer snart med lite måndagsfilm. Börja poppa popcorn ni.

åh! gu vad roligt, då lär vi ju träffas!! Hoppas tanterna är på bra humör.... ;)

+ flugskit
vad startar ni för klasser ?

Någon som ska till Hudik på söndag kanske.... ?

Tja, det var ju inge vidare filmer jag hade att visa. Bara tjafs och elände. Men Jag lovade ju visa eländet.
Ringrostig och stel och ständigt beredd på Ellas tjolahejhopp när hon ser något "farligt". Och är jag inte koncentrerad hela tiden så tar Ella över spakarna och springer dit hon vill, typ hemmåt, hon kan vara som en hal tvål att rida.

Nåja, håll tillgodo, här kommer mina skräckfilmer:

Glo glo glo glo glo, det är det viktigaste visst i denna film.

Vill sticka hem... matte tappar ju yttertygeln.

Hoppar läskigt hinder:

Orkar ni se fler filmer så är det bara att bläddra. Jag ska ärligt talat säga att jag skäms, men det är ju så här det ser ut när jag rider. Hästen är duktig som ändå hoppar. Förhoppningsvis ska vi få hjälp av duktiga tränare så vi kan visa oss i möblerade rum.

Hihi, fick iallafall dra lite på smilbanden åt hennes bus i galoppsnutten :D förstår tvål-kommentaren!

Ibland påminde hon lite om min änglahäst, vad är det för stam..?

Hemskt tyckte jag inte att det var, hon är som hon är det märks ju väl. Men tycker du är duktig som kämpar och rider på ändå! :bow:
Tyckte hon var duktig som hoppa även över det läskiga, din ridning tycker jag inte var katastrof heller.

Man får ju göra det bästa av situationen som man är i och det tycker jag du gör.
Tycker Ella ser finare ut i kroppen nu också och det måste ju betyda ett bra jobb bandannat. :)

Hon verkar tycka att byten är roliga :)
Förstår verkligen vad du menar med "rida på en tvål".
Tycker ändå du jobbar på bra, behåller lugnet och försöker få henne att fatta ny galopp.
Ev att du kanske skulle försöka fatta galoppen på väg ut ur ett hörn, brukar vara lättare att få dom o fatta rätt galopp då.

Hej igen alla! Oj oj oj vad ni är flitiga med att skriva :o

Ser så roligt ut med terränghinder! Blir sugen... En vacker dag...

Känns som att vi står och trampar på samma ställe för tillfälligt. Jag har känt mig ganska trött och ork lös den senaste tiden, så det har mest blivit turer i skogen för att hålla Apricot igång.

Galoppfattningarna sitter bra nu men hon har börjat bocka och sparka bakut när vi galopperar :devil: hon gör en liten serie och sen fortsätter hon som om inget har hänt.
Får man skylla på att hon är fux sto? :angel:

Här kommer några charmiga bilder efter en svettig ridtur!

3078_76512413406_636608406_1622254_5444549_n.jpg

3078_76512428406_636608406_1622255_4681245_n.jpg

3078_76512433406_636608406_1622256_7340367_n.jpg

Hon är alltid lika rolig att rykta!

Glömde nästan... Grattis Verona!

Se gôtt hon ser ut att ha det!:D

Att man är fux är inget att skylla på. Det är en ursäkt. Hade Ella varit fux som jag beställt så hade hon varit ursäktad allt.:p

Keep on borsting!

Hihi, fick iallafall dra lite på smilbanden åt hennes bus i galoppsnutten :D förstår tvål-kommentaren!

Ibland påminde hon lite om min änglahäst, vad är det för stam..?

Ella är e: Qalle-Bold Irish-Strauss. Tvålkänslan hade jag även lite hos hennes visserligen übersnälla men känsliga mamma. Och när jag inte spänner mig så mycket och stöttar bättre på ytter så lyder hon så snällt så.

Tyckte hon var rikitgt duktig Ella som hoppade dom läskiga hindrena:bow:

Ja, fast ett stopp fick vi. Men det är ok. Hon höll på att springa över min mamma vid sidan om hindret. Den filmen har jag censurerat. Men sen hoppade hon. Jag inbillar mig att hon tycker att det egentligen är skithäftigt, hon drar verkligen mot hindren av egen vilja.

Hemskt tyckte jag inte att det var, hon är som hon är det märks ju väl. Men tycker du är duktig som kämpar och rider på ändå! :bow:
Tyckte hon var duktig som hoppa även över det läskiga, din ridning tycker jag inte var katastrof heller.

Man får ju göra det bästa av situationen som man är i och det tycker jag du gör.
Tycker Ella ser finare ut i kroppen nu också och det måste ju betyda ett bra jobb bandannat. :)

Jag är nog väldigt självkritisk och tycker att jag borde träna mer på att fokusera och att slappna av i axlar och inte bara tuta o köra som om det var en gammal ponny jag red. Nån måtta får det vara.
Och visst blir Ella finare i kroppen, halsen ffa tycker jag har blivit mer musklad. Hon rids ju oftare nu än förr och det ger väl resultat. Bl a i att jag tror att sadeln är en smula för trång.:mad:

Hon verkar tycka att byten är roliga :)
Förstår verkligen vad du menar med "rida på en tvål".
Tycker ändå du jobbar på bra, behåller lugnet och försöker få henne att fatta ny galopp.
Ev att du kanske skulle försöka fatta galoppen på väg ut ur ett hörn, brukar vara lättare att få dom o fatta rätt galopp då.

Ja, jag ska nog vara mer nogrann med att tänka på VAR jag fattar galopp, onödigt att sätta mig o hästen i en situation där det blir problem.

Och tack alla ni som orkat titta och för snälla kommentarer. Idag tror jag att det ska bli longering med mig i sadeln på schemat. Jag MÅSTE träna min sits och bli mer mjuk o följsam. Det är egentligen inte alls ok att vara så ringrostig med ponnyfasoner när man ska utbilda en unghäst. Skärpning AK! ;)

Senast ändrad:

Jag försöker smyga mig in i den här tråden.., försöker kommer med i gänget! Haha!

För har också en 04:a nu! :banana: :love:

Välkommen. :)
Måste få se bild och film om du ska få vara med vettu. ;)

Så fram med det du har! :D

Roligt!

Min lilla "bebis" gick för första gången i bron under motorvägen igår. Väldigt skeptiskt, mycket tveksam "matte, dom kör ju över oss", men sen gick hon.. Sååå duktig!!:love::love:

Vi har förhoppningsvis hittat en sadel nu så vi kan börja jobba på riktigt, närmsta dagarna får utvisa hur det blir..

/ lavinia, som just nu mest rider ut i skogen på långa skritt-turer, så lillhästen får röra på sej ordentligt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama