04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Grattis Grattis!

Nu har jag fått lite bilder från träningen igår, trodde inte att det skulle bli några eftersom mamma intekunde följa med men det fanns en annan duktig fotografmamma som knäppte istället :)
1241339329_resized.jpg

1241339559_resized.jpg

1241339844_resized.jpg

Såhär farligt var de röda små husen till en början ... De tänkte faktiskt äta upp honom :p
1241339270_resized.jpg

Vilka helt underbara bilder!!!

Jag hoppas kunna bidra med liknande så snart det bara går. Jag blir så himla sugen på terrängridning.

Vilka otroliga bilder! Han är ju verkligen superduktig!! Och vilket hopp över huset :rofl:

*kl*
Tack för alla grattis :)

Men va tror ni om det här att lämna in för inhoppning, dumt eller lika bra att passa på såhon får ridas riktigt lite längre.... kan det vara i onödan om hon sen inte hoppas på säg tre månader.., kan ju fortsätta och löshoppa dock

Va duktiga ni är!:laugh:
Jättefina bilder! Den nästsista var ju helt underbar!:)

Verona:
Grattis!:bump:

Gud vilka fina bilder! :bow: Ni är så duktiga!!

*kl*

Jag och Dobby hoppade lite småhinder på ridbanan i fredags, vågar knappt lägga ut dom bilderna nu! Vi hoppade en oxer för första gången.. dock var den väl bara 50 cm hög :p

Verken jag eller Dobby har ju den bästa tekniken än så tar gärna emot tips!

Fotografen lyckades få med denna med :p vi hoppade inte riktigt av samtidigt jag och Dobby :angel: stackars min pålle...

URL=http://img512.imageshack.us/my.php?image=dsc00202h.jpg]
dsc00202h.jpg
[/URL]

här kommer några nya på min prinsessa.. Som för dagen hade lite vårkänslor och var vildhäst..
Men skön som hon är så hoppade hon alla hinder med bravur ;)
till helgen är det tävling!!:bump::bump:
Snälla saybia fotade :D

:eek:

Shit va häftigt! Born and raised i de allra nordligaste delarna så har jag sett ytterst få terränghinder. Visst, stockar och banker (ändelse?) och trappor, men vi har ju inga tävlingar så SÅNADÄR häftiga hinder hör inte till vardagligheterna!

*KL för uppdatering*

Vi ska tävla 30/5:eek:...förra veckan korrigerade jag utrustningen som börjat ligga dåligt så nu stämmer allt igen. Red i måndags på en underbar tur i omgivningarna men sen har hon fått vila då jag mixtrat dumt med jobbschemat, ska aldrig upprepas:mad:. Hovslagaren kommer i morgon, jag har en full dag med bilbesiktning och sotarbesök men efter det är det dags att ta upp träningen. Vilan har varit bra för fröken. Har fått lite tid att landa efter rätt hård träning sista tiden. I mitten på maj tar jag hem alla hästarna, även syrrans. :D

Grattis! :laugh:
Jag tror inte att det är negativt att lämna bort henne nu för inhoppning, då får hon ju dessutom ridas och hållas igång en extra månad, sen smälta det hon lärt sig under tiden som du inte kan rida. så får vi hoppas att du är pigg och i form att börja rida igen efter förlossningen :laugh:

Åh vad fina bilder! :laugh:
man blir allt lite hoppsugen när man ser sånna :D
Men är det inte svårt att få dem att hoppa igenom "hålet/väggen" eller är det mest i mitt huvud som det ser läskigt ut..? :crazy:

Jag tycker att ni är duktiga! jag har inte kommit till nån hoppning alls än :p
Det tipset som jag skulle ge är att korta lädren nått hål, ser ut som om du får stå lite på tå för att komma ur sadeln.. annars tycker jag att det ser fint ut :laugh:

+ MariiaE: Lycka till på era tävlingar! det kommer säkert gå jättebra, ni har fina hästar båda två :laugh:

Kl:
Idag har jag kört Flamman till seminstationen :bump: så nu får ni hålla tummarna att hon blir dräktig med!

+ alla andra. Q tackar och bockar... blir nästan odräglig av berömmet ;)

Angående hålet så stannade Q en gång, kom lite tokigt o de var smart av honom att stanna där istället för o försöka tråckla sig över. Sen stoppade han ut huvudet i hålet o såg nyfiket ut över utsikten :rofl:
Publiken på andra sidan skrattade gott åt honom då man bara såg ett huvud som stack ut genom hålet.
Men sen så hoppade han , även om han verkade tycka att det var lite märkligt.

Då tyckte han att husen med de små fönstren var betydligt läskigare :eek: :D

*KL*

Två bilder från idag när vi tävlade!
Gick dock inte så bra, så det blir att träna träna.

1309.jpg

1303.jpg

Toto :)

Mitt förslag är att korta lädrena minst tre hål. Då blir du mjukare i knäna och mer följsam. Det ser ut som att du rider med dressyrläder. Gör du det?

Rid inte på ett enstaka hinder. Sätt upp låga studshinder eller kombination med infångare så kan du koncentrera dig på att bara följa med istället för att behöva både styra och bromsa o driva och hänga med. Hänger du med bra är risken minimal att han börjar bocka. Oftast bockar den oerfarna hästen om man stör balansen.

Men tufft vågat på den där biffen!!!!

Själv skall jag visst hoppa och göra bomövningar enligt mamma imorgon. Om det filmas återstår att se. Lustigt är det att jag fastnar på film, så illa som jag själv sitter över hinder. Har ju hissat upp mina läder precis som jag råder dig till och det blev ju bättre.

Och så talar du inte om var tävlingen går... Vad är detta för sätt va?! Nåja, du bor ju alldeles för långt från mig för att jag ska kunna åka o tjuvkika.

Vad är det för gren/klasser du ska rida?

Mato och MariiaE: Vilka fina hoppbilder! Vad kul att det finns folk som kommer ut och tävlar.

+ aida tack så mycket för tipsen :bow:

såg också på korten att jag står lite på tår och kände när jag red att jag inte nådde riktigt :p så ska testa att korta lädrena till nästa gång. Hade två hinder i fredgas med 21 m i mellan, travhoppade ett kryss och sen galopp till den andra jätte stora oxern :p men jag är lite dålig på det där med avstånd och kombinationer så har någon en bra serie att tipsa om för nybörjare? fast kanske är lite fel tråd för det?!:o

Jag tror jag får sälja min gamla dressyrsadel. Inte en chans i världen att Ella kommer att kunna ha den... Visst ligger den bra! *not*
P4261249.jpg

Ella tröttast i världen:
DSC00447.jpg

Hur skumt som helst tycker hästkompisarna när Ella fått på sin burka:
DSC00462.jpg

DSC00461.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama