04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Men herregud :eek:
Hoppas verkligen att det går bra, och att hästen är en lika exemplarisk boxvilare som min Sixt var.
Vi håller tummarna här borta!

Jag som precis fått tag i någon som är beredd att sko min fd boxvilare, och så hör man sånt här..
Ja, skulle inte förvåna mig med ännu en boxvila..

+ elli_noran

Tack för tummarna!

Fortfarande feberfri och kommer inget var ur dränaget. Så ska ringa vet. i eftermiddag och konsultera lite innan jag eventuellt tar bort slangen. Vill verkligen att han ska kunna stå i sjukhage, hittills har det varit regn och rusk så då har det inte varit lika hemskt att han står inne - men idag är det strålande sol! Nåja, får höra vad vet. säger..

Hittills har han varit feberfri och klegget som kommer ur dräneringen är ljusrött och tunnflytande. Så det verkar bra såhär långt - men jag ska inte ropa hej..

Men Ella, vilken taskmört! Tur att hon inte satte sig på hovis verktyg under skoningen iallafall.

Skönt att det verkar gå bra. Jag ska hålla en tumme för att det läknar fort.

Ella, taskmörten, har varit i farten igen. Stått i ett par dagar och är tittigare än vanligt. Skrämde upp den andra stallkamraten igår under ridtur så att hon hoppade in i en sten och fick ett sår ovanför höger framhov. Inte halt men de blödde lite. Så nu har vi två hästar med sår som Ella är skyldig till.

Under skoningen så fick jag dra fram Ella för hon var så brunstig att hon backade varje gång hovslagaren försökte få henne att gå frammåt genom att klappa henne där bak. Och ja, hovslagarlådan stod bakom... Jag har en knäpphäst.

Provade sadel igår. En prestige. Var lite för smal och nog liiite för svängd i bommen. Men mjuk att sitta i. Jag behöver något mer hoppinriktat om jag ska rida fälttävlan. Någon gång i framtiden...

*kl*

Idag ska jag Dobby rida för tränare för första gången sen i somras...::eek: är nästan lite nervös!

Red en annan -04:a i måndags.. ett halvblodssto som inte var så stor, kanske 155.. jösses vilken skillnad det var! Hon var riktigt pigg men väldigt stadig och balanserad i jämförelse med min pålle. Kände att jag och Dobby ligger lååångt efter :crazy:

Gick riktigt bra igår :love: eller ja efter omständigheterna i alla fall :angel:

Delade paddocken med ett stirrigt sto som blev longerat, miljöträning?? Blev mest skritt och lite galopp, traven var väldigt spänd men han gjorde det han skulle och slutor har han förstått hur han ska utföra nu, alltså det är bara andra gången vi provar oss på slutor, han e så go den killen :love: I skritten lyckades jag göra ½ framdelsvändning för höger flertalet gånger utan sura miner :bump: vågade inte göra mer än så utan vi tar det lite lugnt där. I galoppen så börjar han bli riktigt fin även i höger varv nu :d

Dressyrträning för M-L ikväll igen, hoppas han känns lika fin då.

Nej skellefteå ligger så långt bort :p ;)

Min bana går äntligen att rida på , behöver torka upplite till men de går hyfsat ändå.
Calle fick hoppa lite studs idag och kommer att få hoppa studs en gång i veckan nu framöver.
Måste även börja gå o klättra med honom igen, varit lat på den biten.

Ikväll ska Q få hoppa lite terräng ikväll och galoppträna lite sen på lördag är de träning för fälttävlanstränare.

nänä.
Alldeles för långt dit för mig. :D

Åker till christinehamn den 10 och hoppar 110-115.

Ska du dit?

Hoppas det fortsätter så :)

Fröken Sixten var modell idag, jag hade råkat shoppa lite igår:angel:
För övrigt så ska hon (om inget nytt dyker upp *peppar peppar*) släppas ihop med de andra kompisarna nästa vecka! :laugh:

100_0268.jpg

Tro mig, det vill du inte!:eek:

Hon ser förjävlig ut, som ett staket över ryggen och korset står rakt upp, alla halsmuskler är som bortblåsta.
Och revbenen syns tydligt.. allt efter 14 dagar på box.

Så den bilden blir bra :D

Trodde idag att min tränare skulle hoppa men ack vad jag bedrog mig...
Fick hoppa själv .... och .... det gick inte så illa.... måste bara få igenom mina halvhalter bättre. Visserligen inte höga hinder ... men bjudningen fanns där det får man leva på i en vecka...:D

ajajaj.. jag riktigt känner hur ont det skulle göra :crazy: Hoppas det fortsätter läka bra!

KL.
Jag försökte ta fina bilder på Flamman igår... det var ju sådär lätt när man inte hade nån som höll i pållen ;)

DSC03285.jpg

Våga vägra titta rakt fram...
DSC03271.jpg

Så söt här :)
DSC03269.jpg

Jag tycker äntligen att hon börjar se lite vuxnare och grövre ut i kroppen, rumpan behöver fortfarande runda på sig mer, men jag tror att det är på rätt väg nu :laugh:

Hon ser fin ut tycker jag!
har oxå två st som är lite svåra att få runda och "vuxna" i kroppen men det kommer så småningom och förhoppningsvis nu när de snart blir bete.

Q tyckte att det var lattjo lajban på terrängbanan igår.
Ska bli spännande att se hur han är på träningen på lördag då vi är på den riktiga banan och har mkt större urval av hinder.
Dessutom har jag blivit placerad i gruppen för lätt klass... :eek:
Antar att jag hamnar i den gruppen för att Q alltid varit så förståndig och att jag ridit msv fälttävlan på hans mor.
Men de är många år sen nu, en annan börjar ju känna sig gammal och väldigt ringrostig på terrängen !!!
Men de går nog bra, tränaren känner både mig och hästen, så han pressar oss inte till något.

Förresten funderar jag på o efteranm calle till en tävling på söndag.
Egentligen tänkte ja inte åka för de är lite väl långt tycker jag men samtidigt är jag så tävlingssugen :p
Får se hur de blir, ska prata ihop mig med hästskötaren oxå.. mamma.

*kl*

Hmm.. tycker att det är lite gulare och tjockare gegga blandat i sårvätskan idag. Men pratade med veterinärstation och de menade att än så länge var det normalt. Men såklart hålla koll på tempen, att han inte alutar äta eller börjar halta. Lite nervöst nu när Finadyne-kuren är över, är rädd att den maskerar symptom så vad ska visa sig nu :crazy:

Det positiva är att han fått gå ut i sin sjukhage igårkväll + idag och verkar sköta sig fint. Härligt att vara ute i solen istället för inne i boxen!

vilken fin pålla du har :love:

*kl*

Det gick hyffsat på lektionen igår. Dobby har kommit på ett nytt knep nu när han inte tycker der är kul längre.. han lägger sig på bettet och sen sätter han full fart :eek: så varje gång han började dra iväg lite så fick jag sakta av till skritt och så började vi om igen. Tränaren tyckte att det var ett sätt att visa honom att jag inte tänker ta någon kamp med honom som ofta slutar i att han blir sur och sparkar, utan istället avbryta honom och börja om. Fick väl sakta av 15 ggr första varven men sen började han förstå att det inte var någon idé så i slutet gick han mycket bättre. Så fort han börjar koncentrera sig och slyssna så hittar både han och jag balansen och takten... men när han ska bråka och komma undan blir det väldigt vingligt. Han har ju sånt jätte kliv med och är ganska lång så när han tuffar iväg i 190 så känns det som jag hamnar 1m över sadeln i traven! usch tror jag ska köpa mig en ponny istället :crazy:

vilken fin pålla du har :love:

+ FT_ryttare: Tack! :laugh: Det är alltid kul att se vad som tittar fram bakom vinterpälsen på våren :D
Och ja lite sommarbete nu så blir de kanske vuxna påriktigt...

Lite övrig uppdatering från oss, nästa vecka kör jag iväg henne till seminstationen för kontroll och om jag har räknat rätt så ska hon även gå i brunst ungefär då, och isåfall blir hon kvar där för seminering direkt! sååååå spännande!
Ridningen gå det framåt med, äntligen, hon är fortfarande überspänd första minuterna som jag rider (sadeltvånget) men det blir bättre!
hmmm... kom just på en grejj som jag inte har tänkt på innan.. kan sadeltvång nedärvas? :confused:

Jag skulle inte tro att sadeltvånget nedärvs.
Däremot kan ju avkomman vara väldigt känslig men just åkomman sadeltvång tror jag inte nedärvs.
Du får börja tidigt med saker på avkomman och vara extra försiktig när du spänner fast tömkörningsgjord,sadel osv.

Snyggpållan!:love: Och vilket läckert träns!:d

aida:
Hon är ju ursöt & fin i kroppen!
Sista bilden!:love: =´)

*kl*

Nu har bebisen min äntligen fått sina nya dojjor, så nu kan vi komma igång ordentligt igen – äntligen!!:bump:
Bjuder på två bilder från idag.
27327857.jpg

27327865.jpg

kramkram

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Offentliga verksamheter
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur