04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Nu vill JAG veta vad skylten är lik! Jag tyckte den kändes lite magstark men känner inte igen den.

Ordagrant ett citat från en av sveriges allra farligaste mc-klubbar. Inget jag skylle våga ha i min ägo ens mitt ute i skogen där jag bor.

Sedan nära kontakt med en fd (?) grovt kriminell kille så är jag j*ligt rädd för att ens råka blanda mig i sådant.

/ ont i magen :(

Det viktigaste för mig är att tränarna passar min ridstil, jag är liten och rider väl ganska mjukt o sådära, och vill även att det ska vara så.. Så jag klarar inte "banka-slå-dra"-tränare (har dock inte råkat ut för nån extrem sån heller tack o lov).

Det har jag. Och det fungerar inte på Ella kan jag säga.

Min egen stil verkar vara ok. Bara fokusera på det positiva och inte bry sig så mycket om det blir fel. Så länge hästen är glad och vill jobba med mig så tror jag att jag gör rätt iallafall.

Som hästskötare i Tyskland var det bara att såga ihop hästarna mellan hand o skänkel. Den ridstilen vägrar jag anamma och definitift inte på lilla obstinata Ella. Våld mot hästar av proffessionella är vanligare än man tror.

Har tränat för en ridskolelärare med Ella ett par lektioner. Hon är jättetrevlig och bra för oss på våran nivå. Tyvärr så hinner jag bara ta en lektion nån gång ibland för hästen går ju bara o skadar sig när jag väl kommit igång.

Ordagrant ett citat från en av sveriges allra farligaste mc-klubbar. Inget jag skylle våga ha i min ägo ens mitt ute i skogen där jag bor.

Sedan nära kontakt med en fd (?) grovt kriminell kille så är jag j*ligt rädd för att ens råka blanda mig i sådant.

Åh det hade jag absolut ingen aning om :o
Det är nog ingen av oss som tänkt på att den har en sån koppling, tror att den är köpt i England som en rolig grej...
Jag som tyckte den va fräck på ett skämtsamt sätt!

Hej alla!

Det var evigheter sedan jag var här på buke. Dels har jag haft fullt upp + att min dator ofta blir "blank" när jag är inne på buke, det går liksom inte att vara inne på sidan.:cool: Så om jag inte svarar/skriver så är det pga det...

Men i alla fall så lever både jag & Van Remo. ^^
Dock har vi inte gjort så mkt under hösten/vinter pga vintervila & sjukdom. Han har vart en riktig otursfågel & blivit sparkad ett flertal ggr, så knät har svullnat upp(men ej halt) & så fick han kolik härom månaden.
Han är för j*vlig i hagen & bråkar med min andra häst, Nibbe, hela tiden & retar upp honom. Jag satte Van Remo tsm med Nibbe, för att Nibbe är så lugn & snäll & gärna inte busar lr "slåss". Men nu har jag ingen annan lösning än att vi delar av hagen mellan dem, för jag hinner inte mer än sätta igång honom, innan han har fått sig en till spark. Vi har haft ute vet. 4 gånger de senaste 4 månaderna. Det blir både trist & dyrt.

Men nu så håller vi på att sätta igång & han är lika pigg, galen & busig som vanligt - om inte mer! Och växer gör han fortfarande ^^
Slänger in några bilder! =)
Kram Jonni

25531632.jpg

24300598.jpg

25280527.jpg

25266829.jpg

25554159.jpg

24918295.jpg

25291494.jpg

Kul att se er igen! Har funderat hur det går för er. Jobbigt med alla skador, får hoppas det blir bättre nu!

KL

var juh ett tag sedan man var härinne och OJ vad det händer grejer, tar en del tid att läsa igenom allt juh ;)

Danne har fått lite vila i december, skulle sätta igång honom nu i mellandagarna. Blev skodd den 19:e, tappade ena framskon på nyårsafton :mad: hovis kunde inte komma förrän igår morse pga alla röda dagar + lite semester. I går kväll när jag tog in honom så har han tappat den andra framskon :eek: så det blir ingen ridning i helgen heller.. På måndag kommer vet. fixar tänder samt kollar på hans mugg som han fick i torsdags. Vet inte vad det är med den här hästen men han får mugg på 2 röda (då menar jag MYCKET mugg) en av anledningarna till att han var halt i våras var just detta så nu har jag och (ny) vet bestämt att det tunga artilleriet ska dras in i muggbekämpningen :devil:

I övrigt har jag slösat bort en hel förmögenhet på nya täcken till Tussi då Danne finner ett stort nöje i att strimla dessa..

Fick en liten idé i morse och har nu kompletterat antibit med en borste dränkt i applecidervinäger som jag hängt i hagen. Lurken verkade uppskatta denna (förhoppningsvis får han utlopp för sin energi där) och t om Tussi ville fram och leka så nu får jag väl fixa en till.. (Lillebror är inte så bra på att dela med sig :angel: )

http://www.youtube.com/watch?v=rppnTvmljZA&feature=channel_page

Roligt att se er här igen :laugh: Har funderat på vart ni tog vägen. När jag kom med i tråden var du en av dem som skrev mest o desutom bjöd du på en massa fina uppställningsbilder om jag inte missminner mig;) Skadorna o vilan till trots ser pållen ut att ha utvecklats fint. Jättehärliga bilder o Van Remo är ståtligare än nånsin :d

Fast det är en skylt som du kan köpa på var enda marknad, tillsammans med så många andra roliga/kreativa/skämtsamma skyltar..

Personligen gillar jag den rejält, ska juh tas med en nypa salt men samtidigt.. den har ett budskap inbakat..

Så söt hon e :d .

Mrs Q Jag kan inte se din film :cry:

Tack! Jo jag hoppas det jag med.:)

pompa04:
Hihi, joo tack:p Och jag har ju alltid tyckt att det har vart extra kul med sånna bilder (även om de oxå berot på att jag ej fick med mig nån fotograf på själva ridturen;))

Ja, hade ute sadelmakaren igår & fick bekräftat att han inte bara vuxit på höjden utan fyllt ut en storlek på bredden, fastän brist på kondition & muskler.:)

*kl*

Braking news!! Idag har jag gjort första ridturen på Saga UTAN säkerhetsväst! Hahaha:rofl: Låter ju helt sjukt men ni alla här känner ju oss vid det här laget och vet att jag inte hoppat upp utan västen (och varför). Men nu har hon skött sig så himla bra att jag börjat suckta efter att våga rida utan så idag skulle vi ta en skritt tur och då passade jag på och det var såååååå skönt! :love:

Vilken seger det känns som :banana::banana::banana:

Nu har mitt monster blivit löshoppad..
Och monster är precis vad hon var..

Massa överskottsenergi, när jag ledde henne i rishuset gjorde hon några luftsprång.
Då det var väldigt mycket nytt för henne (hindren stod på andra långsidan, hon hoppade åt 'fel' håll, det var MASSA folk på läktaren som stojade och hade sig), så hon ville inte lämna mig, jag smackade på henne och Leif (tränaren) kom gående snett framifrån.
Då blev hon stressad och försökte komma därifrån = springa förbi mig.
Jag viftade med grimskaftet, och hon stegrade sig mot mig, för att sedan vända rumpan mot mig och jadu.. det var nära det :crazy:

När vi väl kom igång, så hoppade hon som jag vet inte vad, helt underbart! :love:
Tyvärr kunde vi inte filma, men hon fick massa beröm av Leif, som själv har unghästar som 'specialité'.
"Hon är jättefin över hindren, hoppar med väldigt bra teknik, är väldigt modig, skulle kunna ha lite bättre rygg bara.. Men en sån häst skulle man kunna tänka sig att ha i stallet."

Efteråt var hon fortfarande helt i gasen, och när vi var på väg ut ur ridhuset kom det en köttätande barnvagn, så hon var tvungen att stegra och kasta sig bakåt flera meter.. :cool:

När Sixt var klar för hagen igen så gick vi till läktaren för att kolla på resterande hästar, och det kom fram flera som var intresserade av min lilla dam, och hon fick så mycket beröm :laugh:

Åh det hade jag absolut ingen aning om :o
Det är nog ingen av oss som tänkt på att den har en sån koppling, tror att den är köpt i England som en rolig grej...
Jag som tyckte den va fräck på ett skämtsamt sätt!

Eftersom ni dessutom bor i Skåne hade jag faktiskt tagit ned skylten. Men jag är iofs en j*ligt feg rackare vad gäller kriminallitet och spec kriminella gäng. Det är dock tyvärr ett faktum att de faktiskt finns typ överallt, undergrupper är liksom tom etablerade i min lilla hemstad :eek:

Fast det är en skylt som du kan köpa på var enda marknad, tillsammans med så många andra roliga/kreativa/skämtsamma skyltar..

Personligen gillar jag den rejält, ska juh tas med en nypa salt men samtidigt.. den har ett budskap inbakat..

:eek:

Jaja, då är det väl inte så jäkla farligt då. Men det är likväl ett budskap som tolkas ordagrant av de som inte köper skylten på en marknad utan undetecknar med sitt namn ja.

Vad roligt att det gick bra, och att du överlevde :D

Tiger hoppade med spänd rygg/lite rygg hela hösten som 2,5-åring. Tränaren var noga med att hoppa honom tillräckligt lågt så han fick förtroende i sprången och vågade slappna av. Under våren blev han bättre o bättre, han har mkt rygg eg. När de sedan chockhöjde på treårs (10 cm över max höjd) då syntes ryggen minsann :d Men hade han inte blivit hoppad så mkt och blivit så förtroendefull hade han aldrig vågat hoppa så högt och släppa igenom ryggen så bra. Så :bow: till duktiga unghästtränare!

Vad glada vi blir!:laugh:
Ska försöka vara lite aktiv nu iaf, även om det nog inte blir fullt lika mkt som förr:angel::D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka