04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

+ the_connemara
Hihi jaa:)
Jag vet inte riktigt hur stora föräldrarna är, inte så stora iaf. Kanske 170-175.
Hans halvbror som är lika gammal är bara 172, & har inte vuxit något mer på över ett halvår... Men att dömma på höjdskillnaden manke/kors, så växer han några cm till:o Han blev lite större än vad jag tänkt mig, men det går superbra iaf!:)

Hovis ringde precis..

I morgon blir ett digert program för Danne.

*Slå på tappsko
*vaccineras
*kolla tänderna
*undersöka muggen

...undrar om min grabb kommer vara trött i morgon kväll?? ;)

Kul att se dig tillbaka :)

idag har calle återigen fått trava lite.. med betoning på lite. några steg, sen skritt, några steg sen skritt.
Han tycker de är otroligt onödigt o vill röra mkt mer på sig. Får se hur benet ser ut ikväll, är de oförändrat kan jag köra på igen men är de lite svullet så blir vi dömda till mera skritt.
han far omkring som en tok i hagen, travar finare än nånsin, så de borde inte va nå problem med de där benet nu.
Såret är oxå snart helt läkt.

Lånar lite och berättar:

Min lilla bebis har varit på tömkörningskurs och eftersom vi inte har en passande sadel just nu, är det igångsättning efter vintervilan medelst promenader och tömkörning. Hon är jätteduktig!

Vi kämpar vidare med den hästätande stallgången, men så länge det inte är något folk nära går det riktigt bra:-). Tror 10 min är max vad hon klarar innnan tålamodet tryter "ska vi göra nåt snart, matte??". Med folk i stallet blir hon vimsig direkt, man måste ju hålla koll på vad precis alla folket gör!!

Ja, så ridningen ligger på is i 2 veckor till, men förhoppningsvis får hon lite muskler under tiden..

/ Lavinia

Jag har bara en trålig bild på damen min, mamma tar inga kort på henne och jag bor ju inte där med henne längre.
Men detta är den nyaste iaf.

Har nån planerat första 5års :eek: tävlingen?

Kli på tjockmagen. :D

kl

ÅB för Mollepolle idag. Var inte med eftersom jag ligger sjuk i något influensaliknande, men ägaren hade skrivit på fejsboken att hon varit på ett mindre positivt klinikbesök med hästskrället. Någon frågade vad som hänt o hon svarade: "Sparkad i hagen för 2,5 månad sen. Å det vill inte läka.... Återbesök om 2 veckor för 5:e gången.... Har överbenen inte slutat vara aktiva så blir det operation..... Kul nästan jämt!!"

Hade min röst inte lagt ned sin verksamhet hade jag ringt och hört hur läget var...men såklart låter jag som en överkörd räv när jag pratar :mad: =piiip piiiiip piiiipipi(jag låter så alltså..och nej jag har inte förvandlats till en fågel även om man kan tro det)

Men vet ni..det konstiga är att min magkänsla är helt coool. Det här kommer bli bra det vet jag!

Har nån planerat första 5års :eek: tävlingen?

Söt tjockis:D

För mig blir det klubbis den 7 februari, den första "riktiga" tävligen blir förmodligen 14-15 mars uppe i Umeå:bump: Blir vår första regionala. Proppen har dock inte kommit ut än så jag måste först kika om det är några klasser som passar.

Ni andra?

Söt tjockis:D

För mig blir det klubbis den 7 februari, den första "riktiga" tävligen blir förmodligen 14-15 mars uppe i Umeå:bump: Blir vår första regionala. Proppen har dock inte kommit ut än så jag måste först kika om det är några klasser som passar.

Ni andra?

Vi ska på Trec tävling under påsklovet (vecka 16) om Lex har återhämmtat sig bra tills dess. Annars får vi skjuta upp tills nästa tävling någon gång i sommar. Bättre att ta det säkra före det osäkra :idea:

vi kommer ev åka på träningstävling den 25/1, inte valt vilken klubb vi åker till än dock och inte höjd heller.

Calle travades ju lite idag o nu när jag tog in honom vid halv 7 så var hanjättefin i sitt ben :banana:
Så nu ska jag kunna rida igång han helt igen :D

kl
Aprilia får nog hoppa pay end jump på hemma klubben den 25jan.
blir nog 90 cm lr 100cm.
sen har hemma klubben en reg den 22 mars, börjar nog på 100cm tror jag, så den blir det nog med.
inget mer planerat än de. :)

Fler som har planer?

Shiit vilka planer ni har då!:o:D Good!:idea:
Själv har man som mål att överleva alla ridturer med VR:angel: Näe vers, men våra mål är inte lika "stora", men nu i vår ska jag ju löshoppa & försöka hoppa in min grabb, ska bli mkt spännande:p

*kl*

Saga och jag har siktet inställt på en pay and ride 22 mars för att sen rikta in oss mot en dressyr klubbtävling 24 Maj och tillslut en lokal 22-23 augusti.

Kommer troligtvis inte åka till någon annan klubb som jag ser det nu för jag tycker att det är en bra start att komma igång på klubben och möjligtvis kanske jag ser mig om efter nått någon annanstans i höst.

Nu har jag inte tänkt nått på hoppningen än eftersom vi inte börjat med det än men förhoppningsvis får vi in nån liten klubb tävling i hoppning oxå.

Red lite i hagen i kväll barbacka och Saga skötte sig så bra. Var lite spänd när jag hoppade upp men det var bara för att hon tyckte att det var lite läskigt i mörkret så när jag sa till slappnade hon av och sen hade vi ett fint skritt pass, kändes väldigt mjukt och fint och hon blir bättre och bättre i munnen.

kommer väl träna lite banor hemma på klubben o även åka på 2 träningstävlingar/ P&J i slutet av jan/feb.
Sen blir de träning sista helgeni feb och i mars drar de riktiga tävlingarna igång.
förhoppningsvis kan vi gå upp i 110 redan i mars-april.

Prio 1 ligger dock på träning just nu, eller prio 1 är att hålla oss friska ;) sen kommer träning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17