04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Ok då, det har jag nog med. Iaf när pållen för en gångs skull inte sprallar:angel::D

Speciellt skönt är det när man t.ex. haft sjukt mkt i skolan & sen får komma ner till stallet & sitta upp på hästryggen: :love:-känsla!

Idag var VR så duktig!:love:
Vi red förbi folk som förde oväsen(svetsade, hamrade m.m.) & skällande hundar. Bebben var lite småtöntig & hoppade till då & då, men skötte sig för övrigt utmärkt. Det var inte förren jag gick med honom sista biten, på ett fält, som han fick tuppjuck & började bocka & galoppera på stället:D
Men han är ju så underbar!:love:
Nu kommer jag inte få träffa varken han eller Nibbe på 2 hela dagar
(ska jobba), hur ska jag klara mig?!:eek:

Igår var det marinblått tema, idag var det svart för hela slanten:angel:
25715797.jpg

// Jonni:)

Ah, visst är det jättenyttigt!

Vi var ute en tur idag jag o Tiger. Jag håller på o bli sjuk/har ont i halsen och måste bli friskt tills träningen startar nästa vecka, ska träna thaiboxning 3 dagar på raken varje vecka så jag behöver vara frisk :D Så vi tog en korttur med asfalt ist, 1 h o 25 min var nog max vad min kropp tålde. Tiger var PIGG! visade alla sina hopp o skutt o passegetravaktiga rörelser i princip hela vägen. Men han sköter sig annars gudomligt bra. Går mitt i vägen förbi hästar som kutar på båda sidorna och står prickstill oavsett vad för fordon vi möter i vilken hastighet som helst. Och bäst av allt, men känner ALDRIG att man vill ha ett bett i munnen (tömkör i en högt satt remoontgrimma) utan han lyssnar väl på tygeltagen när man behöver dem :love:

Idag kom Tigerpojkens nya täcke oxå :love: Ett Rhino Wug i 140 som sitter som en smäck! Äntligen fick jag slänga det gamla täcket som blev söndertvättat och läckte (fick ha ett regntäcke över). Aldrig mer något annat är HW säger jag bara :love:

oj oj va det glittrade!! jätte snyggt... kan man ha bling bling på en valack eller vad tycker ni? Jag har inte vågat...

Jag avskyr bling o glitter på hästen (när JAG ska på fest däremot :D:angel:) men min valack ser ut som typ en åsna om man flätar honom, han får jättestor huvud. Så jag köpte ett lite smalare pannband med stenar på Hööks och han blev helt plötsligt kalasfin till tävling :love:

Skriv in 390033 i sökfönstret på Hööks så kommer det upp.

DSC04111.jpg

Det är bara "blinget" som är nytt. Det var 30% på allt i ridsportbutiken i stan, ordinariepris är 1300:- så jag slog såklart till när det fanns chans till rabatt!;)

Jag älskar bling och rosa så detta är verkligen det optimala:love: Dessutom har jag köpt ett tävlingsschabrak med rosa kantband, vi kommer att vara snyggast på banorna den här säsongen!:banana:

oj oj va det glittrade!! jätte snyggt... kan man ha bling bling på en valack eller vad tycker ni? Jag har inte vågat...

KLART DU KAN! Kanske inte rosa kristaller då;) men det är ju supersnyggt med silverfärgade stenar:love:

Finns ju även svarta stenar i ett som är samma märke som mitt, det är ju grabbigt som tusan :)

har du oxå varit på Eq***n och handlat :angel:

Jag var där igår och calle fick "bara" ett nytt schabrak o nya boots, valde att lägga pengarna på mig själv denna gång ;)

På lördag ska Q träna hoppning igen. hade så gärna velat ha med Calle men vågar inte hoppa med honom riktigt än utan de får bli om 2 veckor istället.
Hoppas på lite mer snö nu när vi har fått kallt igen så de blir lite ridvänligare underlag igen.

*KL*

Har inte skrivit på ett tag men följt tråden någorlunda.

Men idag har jag suttit på Ella för första gången i år. Och tja, beslutet att sitta av igen var nog klokt. Även om hon är lydig så är hon inte så rolig när hon reser sig för att hon inte får skena iväg eftersom det är en älgko med två kalvar inne i skogen. En stallmodig Ella är som jag sagt tidigare inte rolig. Resten av turen skedde till hands.

Lillasyster och Ellas lillebror Lanzelot var med på promenaden. Lanzelot till hands än så länge men nästa år måste Ella vara lugn o snäll för då ska han följa med uppsuttet. Men det blir hon nog. Får hon bara motionera hjärnan i ett par dagar så är hon världens snällaste. Jag har lite ledigt i ett par dagar nu *pepparpeppar* så jag ska väl kunna hinna rida.

Fick nya Höökskatalogen igår. Har redan sett ut ett vitt schabrak som vi ska ha någon gång i framtiden om vi kommer så långt som till tävling.:grin:

Kram kram

A-k och Überpigga Ellapella

*KL*

Mity is going to look fab!!:love::love:

Mity090115018.jpg

Mity090115019.jpg

Mity090115020.jpg

:banana::bump:

Nu kommer A-k in här från antidjurförfulningsverket!

Och det är lag på att inte tvinga på sina stackars djur sådant tingeltangel! Dyra skadestånd som betalas in på ett konto som jag pm:ar dig.

:D

Högakningsfullt

A-K.Eng-förste blinghatare.

(Hmmm, eller borde jag strypa den som designat det?)

Nu kommer A-k in här från antidjurförfulningsverket!

Och det är lag på att inte tvinga på sina stackars djur sådant tingeltangel! Dyra skadestånd som betalas in på ett konto som jag pm:ar dig.

:D

Högakningsfullt

A-K.Eng-förste blinghatare.

(Hmmm, eller borde jag strypa den som designat det?)

Du vet inte vad du talar om! Ella skulle säkert bli snällare och mer dressyrig om hon fick lite bling:idea: Jag ser henne framför mig med lila kristaller *mums*;)

Det är SJUKT snyggt:d Jess OS!

Jag hittade inget som var sådär snyggt som jag trodde :( Du har möjligtvis inte sett ngn bild på nätet? Jag kollade på OS hemsida på tränsen med typ 3 rader hade ett som såg grått ut, det var det närmsta jag kom. Men, glitter kan bete sig väldigt olika IRL och på bild :D

Har sett ett live och det var underbart snyggt. Såg också bilden på OS hemsida och den ser inte alls på långa vägar ut som på "riktigt". Om du kikar på mitt rosa på hemsidan så ser inte heller det speciellt snyggt ut, blingar ju till och med mer på mina ytterst amatörmässiga bilder:p

*kl*

Alltså fyyy fabian! 28 minusgrader! Ahhhh :devil: Pluttarna får stå inne och äta morgonhö för jag hade sån tur att jag kan åka hem från jobbet senare nu på fm... hade inte hjärta att släppa ut dom kl 6 när det är så kallt!

Det var ju jätte snyggt! Måste nog handla lite tror jag... :bump:

Igår gick inte ridturen lika bra... vi mötte 2 älgar i början på rundan och sen var det kört... han gick mer på tvären än rakt fram :rofl: men älgar är ju hästätande monster så man måste ju förstå han :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Ridskoleryttare