04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Åhh jag älskar Don Schuffro:love: berätta mer! Mål, planer, hur länge har du haft henne/honom osv?:bump:

Vilka fina bilder och vilken härligt häst :d Minns henne väl från i somras när jag ännu var en anonym tjuvläsare av tråden som inte vågade ge mig till känna :o Hade hon inte hältproblem av nåt slag el minns jag helt fel ?

Nej då...du minns rätt. Hon skadades i samband med en sedering när vargtänderna skulle bort och gick halt i många månader. Nu är hon dock fräsch och fin, förutom att hon hostat, men det verkar vara på tillbakagång nu. Blir mer och mer sällan jag hör henne hosta.

Fin tjej du har! Roligt med en welsh cob till i tråden :)
Stam?

Nu har jag fått användning för min säkerhetsväst... inget allvarligt... hon stannade och jag fortsatte :angel:
Hon skulle nog bli en bra häst till western, är grym på att gå från trav till stillastående :cool:
Känns i rev benen på vänster sida och höger knä, men det är smällar man får ta.

e: Leyeswick Dai
u: Crugybar Lucy's Lady

Hon har överraskat mig. Trodde aldrig jag skulle ha en cob i stallet förr:o...men ångrar mig inte ett dugg. Mycket kompetent häst!!!

Jag har haft henne sen nov 07. Hon är en jätte trevlig häst, har startat två Lc:1 med placering förra året. Men just nu är hon inne i en trots period, det går inte att rida inne i ridhuset med andra hästar för då tvärvänder hon. Målet för i år är att fortsätta ut och tävla och komma upp i klasserna. Hon är väldigt lättlärd och trevlig att rida på :love:

Fin häst!

Ser ut att gå i en trevlig form.

(Och ännu en som har tävlat redan och jag som knappt ridit in min krake...:p)

:D...men attityden är typisk för damer med den färgen också:angel:...Vi matchar varandra, fröken och jag:cool:

090113TrainingLilly2.jpg

:rofl::rofl::rofl:

Jo visst matchar ni varandra. Det gör nog jag o Ella också, vi är små o stubbiga båda två, fast hon har svart hår och jag ljust.

Angående tränset så har jag inte varit i stallet än idag så vi får väl allt se om det är kvar:mad: Men däremot så gissar jag på att vi inom två veckor får se en överlycklig Ella på bild med Childeric-sadel och rosa glänsande pannband:love: Då jäklar:devil:

Visserligen ser Ella lite skabbig ut just nu och jag skulle verkligen behöva låta pimpa min ride men rosa... näää där går gränsen.

Fast om rosa är kravet för en gratis childericsadel som passar, tja, kanske.:p

Åh, söta Lilly! :love:

Jag har funderat hur det har gått för er! Skönt att ni verkar vara tillbaka igen nu!

Mitt fullblod som varit på uppgödning sen april förra året med vila på + problem hovar ska jag rida igång nu! :bump:
Han ska skolas om helt då han bara gått löp. Så fort hovis har skott honom bär det av.
Sen har jag ett fbl samma "årsgång" på ingång också men mer vet jag om ca 1 vecka :D

Vart ute & ridit med min bästa kompis idag & självklart fotade vi lite

Här kommer jag med en ökänd "Jonni-uppställningsbild":angel::D
Dock konstig vinkel
25763644.jpg

VR tsm med min kompis maxade D-ponny
25763620.jpg

Fick en bamsepuss
25763710.jpg

Och så var jag ute i mörkret & fotade:D
25764093.jpg

25764143.jpg

Kramar Jonni

D-ponnyn ser ut som en liten b ponny bredvid din jätte :rofl:

Q var på hoppträning igår o skötte sig alldeles utmärkt.. hade inte väntat mig nått annat. Den dagen han gör en dålig träning så måste han va sjuk eller nå.
Calle har fått vara in till ridhuset idag eftersom han varitlite väl jobbig sista veckan, alldeles för mkt energi.
Han busade även i ridhuset o bockade o sparkade, hoppar jämfota o drar i bettet. suck.

efter lite jobbså blev han dock rätt fin o framförallt har han blivit starkare i galoppen, orkar korta sig o hålla ihop lite nu även om han emellanåt visar sitt missnöje över de nya kraven jag har på honom;)
Helt plötsligt får han väldigt lätt för byten men de är knappast för att jag ber honom om dom..utan allt för o komma undan. den lilla räkan :p

Haha, ja men visst gör den:D

Skönt att höra att det inte bara är jag som har extremt överpigg pålle:angel:
Var länge sen jag såg bilder på dina vackringar!:laugh:(och så har jag ju iof inte vart här på länge, men ändå:p:))

Ja de har blivit lite dåligt med bilder på sista tiden.
jag har ju bott borta under hösten o när jag kom hem så red ja igång calle 3 veckor sen skadade han sig o har gått på sparlåga i 3 veckor nu..
Men nu kan vi jobba på som vanligt så får jobba lite med fotograferingen oxå :p

*KL*

Idag tror jag vi alla kan komma överens om att Mity har lyckats med "dagen´s"!

Sett fram emot den här dagen en vecka eftersom jag kommit överens med min moster om att hon skulle rida prinsessan. Det var superlänge sedan hon red henne och det skulle bli så himla roligt att se ngn annan sitta på henne.

Vi kom till ridhuset och moster ledde iväg Mity till hörnet, tog av sig jackan och höll just på att dra ner stigbyglarna. Då sa det bara PANG och Mity slängde sig med världens kraft åt sidan. Självklart så lyckades hon trampa henne på foten, och brodden åker rätt igenom skon IN i foten:eek: Vi lyckas få av henne skon och jag får rida hem igen med illfart för att hämta bilen.

När jag kommer tillbaka har hon tagit sig ur ridhuset och foten var ingen vacker syn kan jag säga. Ett köttsår som går rakt in så man ser skelettet:cry: Vi for in på akuten och väl där fick hon dropp och efter röntgen så konstateras det att det är ngt brutet. Så nu måste moster vara sjukskriven från sitt jobb i 4 veckor, bra jobbat Mity!!:

Kan även tilläggas att hon hade stålhätta, men brodden träffade precis bakom:mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka