04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Det såg jäkligt ont ut kan jag säga:( Jag tror hon blev rädd för ngn på läktaren eller kanske var det ngt ljud från cafeterian, man vet aldrig med Mity;)

Var på tal om något annat och köpte ett nytt bett på Charlies i helgen... och jag tror jag såg ett sånt pannband med svarta bling bling :d men det kostade bara 699kr så tror inte det var ett OS... men det var snyggt! måste nog kanske åka tillbaka dit när lönen kommit...

Haha snart är du nere i träsket du också;)

Nää, stackars moster. Lät lite obehagligt. Typiskt det skulle pricka precis där stålhättan inte täckte. Varför är det alltid så? Hon får krya på sig!

-kl-
Här rullar det på.
Carisma är numera klippt och hon blev så fiiiiiin. Ser riktigt vuxen ut :D Hon har fått skutta några ytte-pytte hinder och det har gått kanon, hon verkar förstå vad som ska göras! Ska ha upp henne i bättre kondis, sen blir det dags att träna för tränare med henne tror jag!

Lasse har gått en pay & ride idag :rofl: Det var lite småkomiskt. Han gick som tåget ute på framhoppningen. Hade spanat in hinderna och hoppade kryss, räcke & oxer som vilken världsvan pålle som helst. Man riktigt kände hur nöjd han var med sig själv. :D
MEN sen bytte vi ridhus och gick in på banan, med alla fina tävlings-/titthinder. Då blev han typ chockskadad :angel:

Red runt nått varv, styrde på ettan och han hoppar för kung och fosterland. Vi hamnar båda ur balans och fattar inte vad som händer, men helt plötsligt står hinder nr två där. Blev ett stopp. Lite eftertanke och samlade oss. Hoppar resterande 7 hinder (till och med trekombinationen) utan fel, men jisses så stelt och förvirrat och vingligt det kändes. Vackert var det inte, men över kom vi.

Efter den rundan fick vi ta ett varv till. Och då var han sitt gamla jag igen! Rakt på, böjde frambenen i sprången och tyckte det var ROLIGT! Så vi avslutade efter en superfin 2a runda som vi båda var nöjda med :banana:

Så det var lite blandade erfarenheter idag. Framhoppning = kanon. Första rundan = chockskadad. 2a rundan = Spänstig och fin :d

Ska anmäla till riktig hopptävling 3 februari. Får se om spänsten och mjukheten håller i sig då eller om Chocken återkommer :rofl:

Oj så långt det blev. Och mest svammel. Så kan det bli ibland :o

Så det var lite blandade erfarenheter idag. Framhoppning = kanon. Första rundan = chokladask. 2a rundan = Spänstig och fin :d

Haha jag läste chockladask istället för chockskadad:rofl::rofl: Tänkte vafasiken innebär det;)

Gud vad duktiga ni är! Själv börjar jag få rysningar bara jag tänker på hoppning:eek:

Ska hälsa moster :)

Åh vad roligt det låter med tävling :bump: Den enda tävlingen här är en komb. lokal / regional den 7-8 feb och där är vi inte på långa vägar.:( Verkar som lokala klubben lagt ned allt vad träningstävlingar heter.:cry: Nåväl hästen e pigg o kry så man ska väl inte klaga.:o Dessutom gick hon som en klocka ikväll trots massor med blötsnö o skyhöga styltor.:love: Måste ha varit "blinget" som gjorde susen;)

En bild på "dyrgripen" efter träningen ikväll
sn004.jpg

kl
jag har världens bästa häst :love::bow:
Calle och jag hade en liten dust i ridhuset i söndags angående galoppen, han mest studsade o busade och jag ville samla o få lite kontroll på den stora kroppen.
igår vilade han pga att jag hade massa annat o göra men idag tog vi en lång härlig tur i nyfallen snö.
Han var Huuuur fin som helst, låg kvar superfint i galoppen, kortade sig utan problem o bara jobbade o jobbbade o jobbade.
Idag är han DYYYR :love:

Hon är ju verkligen sötare än socker!:love::love:

FT_ryttare:
Va roligt!:laugh: Måste vart häärligt!

Själv längtar jag tills man får ge sig iväg till ridhuset igen, och få börja jobba pållen ordentligt!:bump: Måste bara skaffa ridhuskort först:angel:

När jag kommer tillbaka har hon tagit sig ur ridhuset och foten var ingen vacker syn kan jag säga. Ett köttsår som går rakt in så man ser skelettet:cry: Vi for in på akuten och väl där fick hon dropp och efter röntgen så konstateras det att det är ngt brutet. Så nu måste moster vara sjukskriven från sitt jobb i 4 veckor, bra jobbat Mity!!:

Kan även tilläggas att hon hade stålhätta, men brodden träffade precis bakom:mad:

:eek: Jag kan nästan känna hur ont det måsta ha gjort, nä usch o fy, själv är jag glad att vi här nere som regel slipper allt vad broddar heter.

De där påminner mig om en skada mamma fick för ett par år sen pga min hund :angel:

jag har en Grand Danois på 57 kg... mamma fick för sig att hon skulle bada honom i badkaret när jag var i skolan eller på jobbet.. hmm minns inte.
iaf så är min hund de fegaste man kan hitta... även om de går rätt bra med mamma.
Men han blev rädd för ngt i badkaret , hoppar till o då lossnar fronten på badkaret.
Kanten/hörnet landar på mammas fot o sen hoppar Dunder ut från badkaret o landar på fronten.. så den borrar sig rätt in i mammas fot. :eek:
Där låg hon med ett stort hål i foten , en hund som var super skärrad o blod överallt.
ensam hemma o inte i samma hus som telefonen.. lyckat mamma.

De hela slutade dock lyckligt.. några stygn, en infektion, pencillin o till slut en fungerande o hel fot!
Behöver jag säga att honinte badade Dunder nå mer :angel:

"Sockertoppen" tackar för komplimangen :bow:

KL
Usch vad sur jag blir på det här förb... vädret :devil: Ena dagen blötsnö bara för att nästa dag vara isgata :devil: Funderar starkt på o införskaffa ett par skridskor till pållan, ja menar det borde hon ju klara av nu när hon fem år.:D Rida går iaf inte.

Senast ändrad av en moderator:

Idag har jag (försökt) arbeta VR lite i skritten. Men eftersom det är isgata överallt utom på fälten, så blev det där vi red. Vilket inte var så lyckat på en överpigg & sprängfärdig giraff:o Han var uppe i luften mer av tiden, än vad han var nere på moder jord. Han ignorerade myran uppe på ryggen totalt idag, mina 55 kg var inget jämfört med hans 700 kg:angel:
Men mot slutet började han ändå slappna av lite.

25801803.jpg

25801798.jpg

25801790.jpg

25801780.jpg

Galoppiruett? ^^
25801794.jpg

Borst, borst på stora rumpan
25801813.jpg

//Kram Jonni

Senast ändrad:

Han är gigantisk :eek:

I morse var mamma o jag ute o red med våra 5 åringar. Mamma börjar hitta allt fler knappar på Q, kul att se.
Nu är hon så kaxig så nu har hon bestämt att hon ska rida LB1 på klubbens lokala tävlingar i maj :D
De är aldrig försent att börja tävla :rofl:

Haha neej då, vad menar du nu:p

Kuul med tävling!:D Önskar min mamma red, men några ggr har jag ju fått upp henne på hästryggen i alla fall *respekt*:D

Usch va stooora våra bebisar börjar bli - så stora så vi kallar dem femåringar:eek: Jag vill ju att dem alltid ska vara små bebisar:D

Har du haft VR sen han var en "riktig" bäbis ?

Näe, tyvärr inte. Men för mig är han fortfarande en liiiten bebiis!:D Spec. om man jämför med min andra häst, som är hela 10 år äldre..

Skulle vart kul att fått sett honom som föl!:laugh:

Åhh fan också, är inne i en sån här "hypokondrisk" period som jag lätt hamnar i, ibland. Nej det handlar inte om mig utan om hästen:( Igår red jag i ridhuset och de tre sista ggr jag ridit inne har jag fått för mig att hon går emot mer i höger varv, hon bli liksom segare. Jag vet inte om jag inbillar mig, men jag blir verkligen jätteorolig:cry: Det känns liksom ojämnt, inte hela tiden utan bara emellanåt. Hon har tagit det lugnt i några dagar också så det verkar inte vara att hon har vrickat sig.

Jag hoppas för guds skull att jag bara fått för mig ngt, mamma såg ingenting, men hon är inte jättebra på att se sådant heller.

Lär väl få reda på hur fräsch hon är i helgen iaf då det kommer upp en ny månadstränare.

USCH FY OCH BLÄ!:confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II