04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Vet hur de är när man är hypokondrisk. Så börjar man känna efter o till slut är hästen halt på alla 4 benen :p
Jag hade en sån period i våras o då kollade jag upp Calle men blev lugnad o skulle fortsätta som planerat.

rid du vidare och jobba mkt gymnastik o lösgörande. Ni måste få ha en dålig period ni oxå..annars skulle de vara orättvist mot oss andra ;)
Hon har inte börjat brunsta?

*kl*

Nu har Saga fått lite vila ca 1,5 vecka, var borta förra helgen till måndan och tänkte sen passa på och ge henne några dagar till så kunde jag passa på och städa lite hemma :p

På lördag blir det att köra igång igen och nu hoppas jag att vi snart kan börja lite smått med inhoppningen! :D

Här är en till som är hästhypokondriker ;) Det började i samband med att vi besiktgade dotterns B-ponny inför försäljning o hästen visade sig vara blockhalt vid böjprov något som visade sig vara kotledsinflamation i båda fram. O vi hade inte märkt någonting, inte minsta hälta.:o Efter det fick jag kotledsinflammationsneuros som omvandlades till spattneuros efter det att jag läste att araber relativt ofta får den åkomman.:eek:

Här är det oxå vila, om än ofrivillig. Underlaget har gjort att varenda häst i stallet numera står om man inte har turen att komma först så man kan lägga beslag på ridhuset som typ rymmer en häst. Hoppas på bättre väder för jag såg på mobilen att våran tränare (min o dotterns) hade ringt o sökt mig.:laugh: Längtar verkligen efter att få börja träna inte minst hoppträna:bump::bump::bump:

*kl*

Lite rapport från oss :bump:

Fick med sambon till stallet igår så vi skrittade ut en sväng... Dobby skötte sig jätte bra och var hur lugn som helst :love:

Här kommer en bild på raggsocken i sin reflexutrustning :D inte så bra kvalite kanske...

Fråga mig inte hur han står... ser lite lustig ut :angel:

Åhh fan också, är inne i en sån här "hypokondrisk" period som jag lätt hamnar i, ibland. Nej det handlar inte om mig utan om hästen:( Igår red jag i ridhuset och de tre sista ggr jag ridit inne har jag fått för mig att hon går emot mer i höger varv, hon bli liksom segare. Jag vet inte om jag inbillar mig, men jag blir verkligen jätteorolig:cry: Det känns liksom ojämnt, inte hela tiden utan bara emellanåt. Hon har tagit det lugnt i några dagar också så det verkar inte vara att hon har vrickat sig.

Neeej inte du oxå.. jag har precis samma känsla med Danne just nu.. för första gången känns han tung att rida, trycker jag på så går han bara uppåt (eller åt sidan) istf framåt, känns lite då och då som att han inte är ren på ett framben/eller bakben men ingen ser ngt.. Funderar på om han kanske ömmar i efterhand sedan han tappade skorna?? fast det känns lite långsökt.. åh andra sidan har vi precis satt igång igen så det kanske är lite stelhet tillsammans med trots? (håller tummarna för det iaf)

By the way.. red i ridhuset igår tillsammans med de hästätande ponnyerna :angel: (deras specialitet är stora fuxar så det är juh inte så konstigt att lillebror var på helspänn och flög i luften när de frustade till, slängde sig åt sidan när de kom för nära osv.. eller?? )

/Hon som har ont precis överallt efter att ha blivit rutnslängd som en annan trasdocka igår..

Så sööt!:love: Älskar stilen!:D

Igår åkte jag upp till Sthlm för att gå på The Rasmus konsert!:love:
Det var såå bra, och längst fram stod jag oxå *lycklig* :D
25823526.jpg

Idag däremot har jag skrittat ut med en kompis i blåsvädret & VR skötte sig så bra!:love:
25823423.jpg

Vad skönt att han sköter sig i blåsten. Jag svimmar nästan av bara tanken på ett sådant höghus som får spelet när det blåser!:eek:

Men han verkar på din beskrivning lika snäll som han är stor.;)

Hemma hos oss är det tvärtom.:devil: Var på skräckpromenad med ettermyran Ella. Lillasyster har en kompis på besök och de ska rida Ella imorgon när jag jobbar hela dagen. Så jag var tvungen att låta motionera Ellas hjärna ganska rejält. Och det gjorde vi. Jag red på de ställen där det finns de läskigaste sakerna. Och egentligen borde jag vara lycklig över att även om hon fullkomligt får spelet för en liten vägskrapa på ett gärde så bryr hon sig inte särskilt om den brôtiga skogsmaskinen med stort timmerlass.:love:

Nåja, nu ska hon väl vara rastad tills imorgon.

Jo han va så duktig så!, men mkt tack vare hästkompisen vid sin sida + öronhuva!:angel:

Bra med hjärngympa, skulle behöva träna det lite mer sånna nyttosaker på VR oxå!:)

Vet hur de är när man är hypokondrisk. Så börjar man känna efter o till slut är hästen halt på alla 4 benen :p
Jag hade en sån period i våras o då kollade jag upp Calle men blev lugnad o skulle fortsätta som planerat.

rid du vidare och jobba mkt gymnastik o lösgörande. Ni måste få ha en dålig period ni oxå..annars skulle de vara orättvist mot oss andra ;)
Hon har inte börjat brunsta?

Hon är inte brunstig, det brukar märkas om man säger så *skvätt skvätt*:angel: men jag hoppas verkligen att jag inbillar mig för nu har jag tametusan klämt och käns på varenda sena och det finns ingen värme eller ömhet. Så det borde inte vara ngt sådant iaf.

Jag stretchat och masserat mkt, så nu hoppas jag verkligen att hon är fräsch i helgen. Känns nästan skönt att jag ska träna, om hon är halt så borde ju verkligen tränaren se det iaf:)

Laddar upp inför träningen i helgen med att jobba natten, känns ju kanon det!:grin: Tur att jag inte tränar fören 17:30.

Back to work:bump:

Nepp:cry: Den skickades från Uppsala igår, så jag får den förmodligen på måndag. Grymt synd att jag inte hann få den innan träningen, men men thats life:) Uppdaterar med film och sånt ikväll:bump:

Hoppas hon är hel o ren :)

Jag har bara en sak o säga om Calle just nu ... 5 års TROTS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :eek::devil:
var in o hopppade idag o han var mer vild än tam emellanåt.
Känns väldigt fin på backen just nu men i hoppningen drog han o var bångstyrig.
Hade en serie där de inte fanns utrymme att dra iväg o hoppa kråka.. vilket innebar ännu fler kråksprång o massa rivningar.
Till slut insåg han att de var läge o titta var hindren stod o då kommer några suveräna språng.

Blev rätt trött... trodde jag.
Mamma kom in med Q och skulle rida fram honom åt mig.. Calle får psykbryt. Hans kompis hade varit borta i flera år :eek: (läs 50 minuter). som tur var satt jag på honom fortfarande.. han drog iväg mot Q, brummandes.
Mamma skrittade runt 4 kantsspåret med Q o om Q var i ena änden av ridhuset så stod calle o studsade helt hysteriskt i andra änden av ridhuset o försökte dra iväg.

Åker man ensam så är hans om ett ljus.. knäppskalle.

Mamma kommer på Q mer o mer o idag hoppade hon även en långsida med 2 oxrar påca 60 cm :)

Åh va synd!! Men roligt att det är så pass nära nu iaf!! Du måste visa oss bilder med sadeln på pållen så snart du fått den! :D Ser fram emot film från träningen!

Saga skulle få sin första "tur" idag, vilat nu i 1 ½ vecka.... blåste en hel del...
Matte stängde in radarparet i hagen och filosoferade ett tag över om jag skulle hoppa upp eller inte hahaha.... drog till och emd upp stigbyglarna men sen drog ag ner dom igen:rofl:

Hon var inte alls på humör och det hade jag ju inte väntat mig heller... pigge pigg och ganska mycket blåst ingen bra kombinaton... skulle bocka och ha sig men jag hade ju fesnöret på så jag bara höll i det och daskade till henne med spöt vara gång hon skulle göra nått (har ju upptäckt att det är det enda som fungerar tyvärr) Skrittade ca 10 minuter sen kom ett skotergäng mot våran gård och då hoppade jag av sen longerade jag 15 minuter ist så hon fick springa av sig och då skötte hon sig riktigt bra faktiskt.

Så i överlag är jag ganska nöjd endå med första svängen men hoppas på bättre imorgon så klart :D

Nu har jag laddat upp lite film på mina två.

Först ut är hoppjerkan som mest tramsade idag. Går på ett språng där de ska vara två osv.. Men man kan inte vara på topp jämt :p
http://se.youtube.com/watch?v=8qC-fWIcHrE&feature=channel_page

Sen har vi den lilla gula som alltid jobbar på bra, drar bara åt höger i serien annars så är de rätt bra.
Visar lite av våra skänkelvikningar sen oxå....
http://se.youtube.com/watch?v=XCNtnyg6-5M&feature=channel_page

Du har så makalöst fina hästar! :love: Vältrimmade och välmående och du rider så lugnt och fint! Du är välkommen att rida mina hästar när som!

Calle fick ju till det riktigt bra när du lade dit hjälpbommen. Sista språnget på oxern i slutet var ju bara :d Såg lekande lätt ut!

Och sen har vi min favvo Q!!! Trådens mästare i sidvärtes!
(När skulle hans föreläsningar börja? ;) )

Jätteroligt att se! Blir sugen på att få till nya filmer själv, ska se vad jag kan åstadkomma!

Hans föreläsning började ju idag nu när vi visade film på de ;)

Calle har verkligen damp just nu men tack vare bommarna så fick vi till slut ordning på de hela.
Blir mkt bomträning framöver, han kan ju korta sig men de är ju så mkt roligare att skutta o hoppa längdhopp istället.
Helst skulle jag vilja få honom o hoppa upp sig mer fram o liksom runda till sprången lite mer.

Synd att du bor så långt bort, jag skulle gärna prova dina hästar :D

Han är verkligen någonting alldeles x:a din lilla Qrumelur:d och Calle gjorde inte så illa ifrån sig heller tycker jag. Sista sprången var ju klockrent. :banana:
När det gäller din ridning så uttryckte Sass det så bra så det finns nog inte så mycket att tillägga. Det skulle möjligen vara att du är välkommen att ta vägen förbi S-tälje för en dust m en viss arab om du åker ner till Lasse och Carisma;) Om vädret tillåter så kör vi årets första hoppträning nästa lördag, om inte så blir det dressyr.:laugh:
Kanske en dum fråga men varför rider du med martingal på Q ? :confused:

Haha, ska bjuda in Lasse till datorn i köket och spela upp Qs finfina diagonaler ;) Dock hörde jag honom inte frusta ut instruktioner, det önskas till lärofilm nr 2:idea:

Jag och min tränare försöker få Q lite kvickare i galoppen , när vi har fått honom till en bra galopp och fått upp huvet på honom (han gillar ju o "gå på tygeln" i samma tempo) har jag totalt tappat styrning o broms.. helt sjukt faktiskt :rofl:
Så jag provade med martingal idag o tycker de funkade bra. Då kan jag få honom taggad o mera framåt/uppåt men ändå ha kvar styrningen, den ramar in lite.
Men målet är att den ska av igen inom en snar framtid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II