04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

ja och man har ju verkligen längtat!! har blivit så sugen med när man suttit här och läst om hur långt alla har kommit. Tror vi ska ta oss en lite tur idag med... :bump:

Nämen :eek: är inte det Saloonen på BRK i bakgrunden på din bild?? Kan nästan svära på att pållen din är fotad i stora paddocken.. Har du pållen där?? Då vet jag kanske vem du är :p

måste nog göra dig besviken... :cry: han står i ett mindre stall utanför Jönköping.. fotot är ifrån ridbanan vi har ca 1 km därifrån.

*KL*

Min sadel har lämnat fabriken i Frankrike:bump::banana: Lycklig som få!! Hoppas verkligen jag hinner få den innan träningen nästa helg då jag fått tid för en ny månadstränare. Ska bli ruggigt spännande:)

Lova att hålla alla tummar och tår för mig idag då jag strax ska iväg och skriva tenta, Strategisk Politisk helvetes Kommunikation..:cool:

oj lät avancerat... har grymt tråkigt på jobbet så kan hålla tummarna istället :D

Lycka till! är lite avundsjuk på din sadel med... :angel:

*KL*
Lilly har haft långvila sen i sensomras då hon drabbades av en luftvägsinfektion. Har fortfarande lite hosta till och från men det går åt rätt håll även om vi för säkerhets skull ska endoskopiundersöka henne nästa vecka. Hon är under igångsättning nu och det går fint. Kul häst att jobba med...mycket attityd, eldig och samtidigt mycket lyhörd. Några bilder från oss så ni ser att vi finns kvar;)
081221LillyRocket7.jpg

081221LillyRocket2.jpg

Dessa bilder är tagna 3 dagar före jul...inte klokt!!!

Så några färska ridbilder:
090113TrainingLilly3.jpg

090113Training_Lilly1.jpg

Jepp...tagna häromdagen. Vi har faktiskt haft lite vinter, även om man inte kan tro det när man ser bilderna...

Du vet inte vad du talar om! Ella skulle säkert bli snällare och mer dressyrig om hon fick lite bling:idea: Jag ser henne framför mig med lila kristaller *mums*;)

Lila kristaller!!!!!:eek:

*svimmar*

Fast vid närmare koll så rider jag omkring med blingbling på Ella!:eek::eek: *svimmar igen*
Ellas mamma hade det tränset tidigare. Det enda jag gjort är att ha bytt nosgrimma till en stilren engelsk.

Här är bild på min dubbelmoral:
DSC00101.jpg

(Fast jag skulle hellre ha ett slätt pannband och det är fortfarande spöstraff o dryga böter på rosa o lila blingbling)

Förresten, jag överlevde dagens ridtur med Ella. Igår fick jag ju sitta av, hon blev för stollig.

Idag vart det bara två tvärnitar och försök till fullfräs åt andra hållet. Jag är så van vid detta att jag knappt märker det längre. Inser att jag borde vara mer skärpt när jag rider. En dag åker jag i backen.

Men hon är allt en liten gulletös, för när hjärnan motionerat bort de värsta små spökena så ska vi jobba. Tycker Ella. Som blev svettig den sista biten hem.

Och så blir det bensinstopp 500m-1km ifrån stallet. Det är inte roligt att gå hem. Bort däremot är jättekul. Får släpa med mig henne hem den sista biten.

KL

Här är det snålt med "bling-bling"
bling011.jpg

..o titta så ledsen hon är :angel:

bling009.jpg

Vilka fina bilder och vilken härligt häst :d Minns henne väl från i somras när jag ännu var en anonym tjuvläsare av tråden som inte vågade ge mig till känna :o Hade hon inte hältproblem av nåt slag el minns jag helt fel ?

Mrs Q Hoppas tentan gick bra. Jättefint träns du köpt o det där schabraket m rosa kant på, om det är borta en dag så är det inte jag :angel:

Ja, din häst ser lidande och ledsen ut. Du måste se till att hålla din häst glad-bort med blingblinget!

Och vad beträffar MrsQ och hennes rosa tjohejsan så är det jag och antidjurförfulningsverket som varit i farten om grejjorna är borta. Vi tänker använda dem i våran avskräckarmonter.

*KL*

Min sadel har lämnat fabriken i Frankrike:bump::banana: Lycklig som få!! Hoppas verkligen jag hinner få den innan träningen nästa helg då jag fått tid för en ny månadstränare. Ska bli ruggigt spännande:)

Lova att hålla alla tummar och tår för mig idag då jag strax ska iväg och skriva tenta, Strategisk Politisk helvetes Kommunikation..:cool:

Tentan klarar du med glans.

Men vad det gäller sadeln så ser du inte röken av den. Den tog omvägar och visade sig passa på syster Ella alldeles ypperlig. Jag tror jag tar o behåller den!:D

*Akå skådar i sin kristallkula*

F..n:devil: o jag som precis fått en så bra ursäkt för "rundören"- Hästskrället tröstäter förstås för att hon inte har nåt träns med en massa fint glitter :p

Tentan klarar du med glans.

Men vad det gäller sadeln så ser du inte röken av den. Den tog omvägar och visade sig passa på syster Ella alldeles ypperlig. Jag tror jag tar o behåller den!:D

*Akå skådar i sin kristallkula*

Angående tränset så har jag inte varit i stallet än idag så vi får väl allt se om det är kvar:mad: Men däremot så gissar jag på att vi inom två veckor får se en överlycklig Ella på bild med Childeric-sadel och rosa glänsande pannband:love: Då jäklar:devil:

måste nog göra dig besviken... :cry: han står i ett mindre stall utanför Jönköping.. fotot är ifrån ridbanan vi har ca 1 km därifrån.

:cry: fast äsch.. gör inte så mycket juh, trodde bara att du stod där jag och gammeltösen har stått medans jag pluggade. :p

Tänkte ge mig ut på en liten promis nu med lillebror, han är appigg och har inte blivit utriden sedan november... (kan bli intressant) ha 112 i beredskap är ni snälla

/ngt ängslig det är hårt i marken nu juh = gör ont att trilla av

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka