Mity är precis likadan med det där med sällskap i ridhuset
Rider som dig ofta dagtid när det inte är så många andra där, vilket har gjort att hon inte direkt vant sig ordentligt vid att ha andra häst bredvid/bakom/framför sig. Det värsta med Mity också är att hon slår
Så jag sitter inte bara och spänner mig för att hon ska "hoppa iväg", utan också för att hon ska sparka. Dock de senaste gångerna så verkar "myntet ha trillat ner" för fasiken vad hästar det var i ridhuset när jag tränade sist. Skojar inte om det var över 12 hästar där
Jag krockade med alla hit och dit , Mity gjorde inte en tillstymelse till att sparka eller så den gången, trots att folk typ red på oss hela tiden. Lite okonocentrerad blev hon allt (läs seg som en dag) men hellre det än att hon slänger sig och sparkar.
Men man ska inte glömma att det bara var några veckor sedan jag ramlade av när det kom in en häst i ridhuset för hon blev så till sig
Att ha hoppande hästar omkring sig tror jag inte vi är mentalt förberedda för än. Då skulle jag nog ligga och spotta grus rätt snabbt skulle jag tro