04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Ja, duktiga unghästtränare lär behövas..
Eller, iallafall för min del, för enligt honom är min häst en häst med kapacitet för mer än klubbnivå, dessvärre är det värre med mig :angel:

Jag försöker använda lite läskiga detaljer när vi löshoppar, för att få lite mer rygg, men vad fasen.. hästen skiter ju i det, hon tittar inte ens extra :D

Hihi, jaa det kan vara ett bestyr ibland kan jag erkänna:D speciellt när han tramsar & inte vill stå still!
Men min pappa har byggt en "jättepall" till min hjälp:p

Haha, min lilla är ju bara 160, jag har jättepall :angel:

Hade hon varit så stor hade det nog varit prat om stege.. eller lyftkran :D

Haha, ja kanske skulle skriva upp det på inköpslistan:angel:
Men oftast så är min (långa)pappa med mig i stallet, så då får han slänga upp mig:D

Ja, duktiga unghästtränare lär behövas..
Eller, iallafall för min del, för enligt honom är min häst en häst med kapacitet för mer än klubbnivå, dessvärre är det värre med mig :angel:

Jag är sååå glad att min ponnyhäst är 155 cm hög så jag slipper alla krav :D Som ponny hade han nog blivit en liten stjärna, kanske som häst med med en annan ryttare iofs :rofl: Men det är ju ändå inte som ett välstammat halvblod, jag känner inte alls den pressen med en ponny. Vad vi än gör kan vi alltid skylla på att vi bara är ett förvuxet ponnyekipage :love:

Vad vi än gör kan vi alltid skylla på att vi bara är ett förvuxet ponnyekipage :love:

Fast om hästen i fråga har ett sött litet ponny huvud går det då att köra med samma taktik? Eller är det bara storleken som räknas:angel:

Fusk :mad:
Tänk om hon ändå vore en gatukorsning, vad lättare allt skulle bli :D

Kan du inte ens hitta ngt långt bak du kan skylla på :angel:

Mamma har ju i alla år trott att hennes sto var en korsning av galet fullblod och galen korsningsponny. Men när en vän kikade på pappren så är hon ju ett halvblod, ponnyn (fortf galen dock ;) var ett litet halvblod - dock med ett gäng icke godkända hingstar på båda sidor som tur va :D Stoet är nämligen exeptionellt eget och har sin privata variant på det mesta så det är ju skönt att ha ngt att skylla på :rofl:

Fast om hästen i fråga har ett sött litet ponny huvud går det då att köra med samma taktik? Eller är det bara storleken som räknas:angel:

Tja, hittar du nog med ponnyattribut så är det ju bara att försöka tutta i folk att det är släkten som spökar när det går lite fel :angel:

Wow hur hög är din snygging?

Verona: Grattis!

Jag får nog ha den älskade :devil: västen ett tag till... Idag bockade Cottan och sparkade bakut ett par gånger :crazy: blev mest chockad för det var första gången hon gör så (förutom när jag "överaskade" henne med att sitta upp barbacka). Sen blev jag helt förvånad att hon slutade och stannade när jag "röt" STÅ! :o
Jag satt kvar båda gångerna :laugh: men för eller senare får man väl användning av den dyra rustningen!

Tack till alla som svarat ang tränare!

Hi, hi dom är fulla av överraskningar dom små liven :p Pompa som inte heller bockat tidigare försökte sig på att slå världsrekord i nämnda övning under trettonhelgen. Sedan kylan försvann har hon dock återgått till sitt gamla vanliga lydiga jag.:grin: Tur eftersom jag har börjat låta en liten 12-åring hålla på med henne.:bow: Vill ju inte ha en fly förbannad morsa i haserna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17