04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Jag tyckte verkligen att det var jättestoooor skillnad mot för sist, du får ihop henne mycket bättre mellan hindren:) Du måste ha jobbat mkt med lydnad sedan förra filmen ?:d

Lånar min egen knapp!

Inga mer avramlingar men gumman är laddad upp till tårna:p Men är superglad för det, hellre en piggis än en seg sak. Dock så vill jag helst undvika frispel i ridhuset!:o

Har märkt att hon 2-3 veckor sedan börjat vifta på svansen när jag rider, som om hon slår efter flugor. Hon lägger inte öronen bakåt eller så men det känns ändå som om hon är irriterad på ngt. Ända sedan kvalitets där hon fick anmärkning på vet, kollen att hon var lite öm på korset har detta varit ngt som jag oroat mig lite över. Det har gått lite fram och tillbaka men nu på sistonde så är hon verkligen jätteöm:cry: Jag kan trycka med handen över ryggraden och där regaerar hon inte alls, när jag fortsätter bakåt ungefär 15-20 cm bakom sadelläget så sjunker hon ihop jättemkt. Det konstiga är att hon är ju jättefin att rida.

Men ringde efter ET igår så hon kommer på tisdag. Tror ni att det är ngn fara att rida idag och på måndag? Vill ju ändå hålla igång när hon är så pigg, annars blir det nog lite farligt:devil:

Kan tillägga att det inte är ngn skillnad ifall hon vilar eller inte, även om stått i 4 dagar så är hon öm ändå. Men hon far ju som ett skållat troll i hagen så det kanske inte är allt för konstigt om hon sträckt till sig där!

*orolig mamma*

Tycker det ser betydligt bättre ut än på förra filmen :d.

När blir det premiär? (för den är väl inte avklarad än)

ni har jobbat otroligt med att få henne att vänta, ser superfin ut o tekniken är även på väg tillbaka :D
Även om du tycker hon blir kort o stampig så är de inte alls som förut.
Förut såg hon frustrerad ut i den korta galoppen men nu väntar hon o ser mer tillfreds ut .

*kl*

Saga fortsätter göra matte nöjd! Fick till riktigt bra jobb idag, satt ner i traven en hel del och jobbade med övergångar och tempoväxlingar. De nya betten funar super och hon är def nöjdare med dem för huvudet har blivit mycket bättre. Hon hade inge bus alls för sig och vi tog till och med en galopp idag och det var inga problem! :love: Låter konstigt kanske men det var ju ett tag sen vi galopperade nu eftersom hon har bråkat så i traven då ger jag ju mg inte på galoppen fören traven funkar igen men nu är allt toppen igen!! :banana:

Här kommer några vinterkort på oss från idag!

2008-12-2800001.jpg

2008-12-2800002.jpg

2008-12-2800004.jpg

Skogsturen blev inte så rolig. Pigg och allt var läskigt, det rann lite vatten över stigen så det kunde man inte gå över, samtidigt som jag försökte få henne över det lilla vattnet så bestämde sig de 10 hästar i hagen brevid stigen för att bralla loss ordentligt. Så man var glad att man satt kvar, så vi vände hem och skrittjobbade på stallplan i stället. Så i kväll blir det en tur i ridhuset.

ja du har rätt, hon var lite låst i bakbenen just där, var nästan precis efter igångsättningen efter skadan och hon hade lite gallor i bak så därför lite stel just där. blev en helt annan häst efter lite massage :p

tack så jättemycket för alla kommentarer hörni :bow: känner verkligen enorm skillnad på henne, känns som hon mognat mer i huvudet nu och faktiskt börjar förstå sina uppgifter :D

Jag kan bara instämma i vad dom andra redan har sagt plus ge pållan en applåd för hennes fantastiska bjudning. Ser ut som om hon bara suger tag i hindren. Underbart att titta på :laugh:

premiären är nästa söndag, den 4e alltså :laugh:

pompa: taack! hon har ett suuperhärlig sug, räcker med att en bom ligger på backen så blir hon super taggad!!

*KL*

Faaaaaaaaan.

Ingen idé att ens tänka tanken att nu så har jag mer tid att rida så nu ska vi nog komma igång igen...

Ella har spräckt en tand. I överkäken, den näst längst till vänster från hennes håll sett.

Vet inte om hon gjorde det under ridturen eller innan. I mörkret bland alla grangrenar så skyggade hon till och snurrade runt och dängde huvudet i ett träd.:cry: Min lilla snutta.

Även om hon inte verkar ha särskilt ont så ser det inte så kul ut. Halva tanden är lös.

Jag ska bara hitta en kameraman så kommer det nog ridbilder inom kort ;)

För ett par dagar sedan fick min häst bekanta sig med vattenmattan för första gången.
Jag måste säga att jag var minst sagt förvånad över hur hon reagerade.

Hon hade galopperat och busat lite i ridhuset (så hon var lös), när jag släpade in mattan. Genast när hon fick syn på mattan så travade hon fram, ställde sig på den, nosade och började bita..
Och när hon skulle få prova att hoppa den så travade hon i svängen, och när hon fick syn på mattan så fick hon verkligen en "JA! Vattenmattaaa!"-blick och flög över :love:

Idag var vi på promenad och fick syn på rådjur, min hoppetossa började bocka och göra diverse luftsprång och gnäggade efter dom när hon inte fick leka med dom för elaka matte ;)

+ Verona:

Haha, ja, det såg minst sagt kul ut, ingen tvekan alls.
Efteråt kunde jag utan problem dra den under henna medan hon stå lös samt klappa lite med den på benen och magen. Hon stod bara och tittade nyfiket och försökte äta på den... ;)

Dina också? varför? vi kanske ger våra hästar för lite vatten? ;)

Vad roligt att se o höra dig så glad o positiv igen :laugh:
Fina bilder har du lagt ut oxå- ser ut som dom är tagna ur en vintersaga;)
Ska bli spännande o höra hur det går för er. För egen del lånade jag ut min lilla dyrgrip för första gången idag till en liten tjej som kommit ridklädd tillsammans med sin syrra i en hel vecka nu utan att få göra annat än skitgörat, hela tiden med syrliga kommentarer från storasystern. Så när jag hade ridit igenom pållan så frågade jag om hon ville rida. Tror aldrig jag har sett någon bli så glad för så lite. Pompisen försökte direkt maska från arbetet men tjejen var riktigt duktig o fick både igång henne och ner henne i form. Måste erkänna att det kändes både roligt o nyttigt att se någon annan rida hästskrället.:grin: Skall fråga om hon vill rida igen tror jag men kanske bäst att prata med mamman först då tjejen bara var 12 år. :angel:

A-K Eng Fy vad tråkigt. Vad gör man åt det ? :confused:

Har följt tråden ett tag nu och det känns dax att säga hej!
Har ett welsh cob sto som heter Twin Apricot men kallar henne Cottan eller Cotten (eller något annat som passar för dagen :D)
Fick hem henne sista veckan i oktober så vi är ett ganska nytt par...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 422
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Banta/slimma ner shettis?