Sv: 04-ornas tråd edition 5
Det finns däremot andra som verkar ha tagit över rollen som bockdrottning
Kom in i ridhuset igår, Mity är glad i hågen, lite busig men känns superfin
Lätt i handen, svävar fram, även om granarna i hörnen på ridhuset är lite farliga. Satt igång med att träna skänkelvikningar och det kändes verkligen som om poletten trillat ner
Just när det känns som bäst knackar det på manegedörren och in kommer en 4-årig d-ponny hingst.
Mity blir helt till sig
hoppar och studsar och har sig. Tillslut hoppar tjejen upp på ponnyn och rider iväg, då blir hon ännu värre....... Vi är alltså två hästar i ett 25x66 ridhus, och jag försöker hålla mig ifrån hingsten så gott jag kan, men Mity får superkrafter och drar hela tiden iväg åt hans håll. Försöker hålla mig kvar samtidigt som jag gör övergång på övergång. Efter två minuter så gör dock Mity världens dödshopp in i mitten av ridhuset samtidgt som hon bockar och snurrar samtidigt.......höll mig inte kvar särskillt länge
Hade ingen chans att hålla i tygeln så helt plötsligt springer hon runt lös med svansen i vädret och den stackars ponny ryttaren på hingsten ser ut såhär
. Som tur är så var det en väluppfostrad hingst och han gjorde ingenting utan stod bara still och såg skärrad ut, ungefär lika skärrad som mamman tilll tjejen. Gumman visade sig dock vara väluppfostrad hon också, sprang bara ett varv sedan rätt in i famnen på mig. Slutet gott allting gott
Bytte sedan manege och där skötte hon sig jätte bra
Avramlingar på Mity this year: 2
Mvh Andrea