Sv: 04-ornas tråd edition 5
*kl*
Suck... blir ingen träning imorgon. Hade planerat att jag skulle dra transporten tom en bit bort så vi slipper backen mennu fick jag meddelande att tränaren är sjuk..
Så det blir nästa helg ist.
Skulle rida Saga idag och nu har det frysit på så det går inte alls att longera innan så det kändes som livet som insats eftersom hon vilat i en vecka...
Hoppade upp och hon skötte sig sen när jag skulle rida iväg så började hon toka så jag var tvungen att vända för att det är en backe som är bara is just nu så skulle hon flyga i luften var jag rädd att vi skulle ramla. Fick rida tillbaka tillbaka till hagen och skritta runt där på en plutte bit som var upptrampad och hon visae stort missnöje men jag började ge henne en liten dänga av spöt varje gång hon skulle bocka, on blir argare en sekund men förstår att jag menar allvar... fick skritta ca 20 minuter innan hon gav sig och då kunde jag rida iväg.
Sen har hon ju dummat sig så hemskt i traven så när jag skulle trava lite började hon igen och skulle hon stå emot och bocka... men matte var förberedd..
hade tagit på fegissnöret och tog tag i det samt tygeln i ena handen och bara tygeln i andra så jag höll mig och kunde bara driva på när hon tokade sig så efter ett tag lyssnade hon och vi kunde trava... äntligen!!
Jag har nu konstaterat att Saga inte klarar av att få en endaste millimeter av "eget val"... Hon måste känna att hon inte har nått val... usch va hemskt det är att säga men jag är övertygad om att Saga skulle välja att inte bli riden om hon fick välja... att bli domisticerad över huvud taget är inget Saga gillar... Hon gillar inte täcken, sadel, benskydd, att bli borstad m.m... allt som är "onaturligt" ogillas.
Låter ju dödssvart det där... haha
Jag tänker försöka åka till ridhuset imorgon ändå för jag måste få möjlighet att rida igenom henne riktigt...
Jag har nu skaffat mindre bett med fasta ringar och nått positivt var att det faktiskt kändes stabilare med dessa!