04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

*kl*

Jag är sååå bitter! Ska ju träna på söndag då tränaren oxå skulle rida som jag ser fram emot jätte mycket men nu har det töa så mycket att vi har en isgata på våran väg från huset upp till vägen(en backe) och det är svårt att komma upp med bilen så vi kommer antagligen inte kunna komma iväg med transporten... suck.. dom som sköter vägen prioriterar den inte direkt och det är för mycket för att vi ska kunna sanda själv.

Hmmm, det får nog bli klippning här med, så det är lättare att borsta bort leran. (haha vilken ovanlig anledning till att klippa en häst :D)
Nu går det inte att få bort leran för det är alltid blött ute, så det torkar aldrig. Får rida i skogen för att inte skämmas för min lortiga häst :o

Torrschampo har jag med provat, funkade inte alls....

Bajshögar som huvudkudde är Carisma lyckligt ovetandes om än sålänge :angel: Och så hoppas jag det förblir!

Freaky_Em Jag har med täcke på, det är ett måste! (inte fusk :angel:)
Hoppas din fina skäck blir bra snart!

Nej vad irriterande! Håller tummarna för att vädret sammarbetar lite bättre till på söndag!

Hej! Jag har ett sto e. Don schufro - Sandro som är fyra år. Jag brukar vara inne och kika hur det går för alla 4åringar men nu har jag blivit medlem så nu kan skriva lite oxå =) Jag har varit ute och startat 2 LC:1 men min häst med placering i höst, men just nu är vi inne i en svacka. Det går inte att rida med andra hästar för då kastar hon sig helt om. Man får hoppas att det ger med sig snart.

Ja just det! Hon kan vara riktigt trevlig när hon vill.

Håller alla tummar för att ni kommer iväg på något sätt ändå.
Så jäkla typiskt när man gått o sett fram emot något, men i värsta fall så går det väl fler tåg...

Fy så irriterande förstår att du är ledsen o besviken :( Skall hålla tummarna för att vädrets makter är på din sida på söndag.:bow:

Hej! Jag har ett sto e. Don schufro - Sandro som är fyra år. Jag brukar vara inne och kika hur det går för alla 4åringar men nu har jag blivit medlem så nu kan skriva lite oxå =) Jag har varit ute och startat 2 LC:1 men min häst med placering i höst, men just nu är vi inne i en svacka. Det går inte att rida med andra hästar för då kastar hon sig helt om. Man får hoppas att det ger med sig snart.

Välkommen till tråden :bow:

H-kupa???

Det är ju lika illa som min syster innan hon opererade ner sina till c-d-kupa.:eek:

Har också besvär med mina boobs även om de blivit mindre med åren, eller slappare?

Den bästa sportbh jag provat är en på H**ks. Dyyr, ca 500:-.
130280.jpg

Annars så var det lilla jag hunnit se av dina filmer trevliga. Mity är som vanligt spänstig och en fröjd för ögat. Roligt dock är att när hon protesterar så gör hon precis som min lilla köttbulle Ella. Pappas små flickor de där.:p

Nej men då! Murphy bor granne med dig va?;)

Hoppas på bättre lycka nästa gång och ingen isgata.

Jag tänkte bara på det att hade du inte sagt att du haft så stor byst så hade jag inte vetat om det för jag tycker inte att man ser det när du rider! Tror säkert att det är mest du som tror att det ser skumpigt ut på hyllan :) Sen att det känns och är svårare att komma bak förstår jag!

Tack gode gud för spolspiltan :love: Hos oss åker dom raka vägen in i den med täcke o allt på och efter ridning blir det ännu en dusch av magen o benen. Kan inte förstå annat än att pållarna måtte älska att vältra sig i leran.:cool: Avslutningsvis kan jag avslöja att även bruna hästar älskar bajskuddar:D

Va kul att så många ändå tänker försöka kvala Breeders! Kanske blir en liten buketräff där nere tillslut ;) hihi

halvt KL
Rakade Peisan på nytt idag, hade växt ut något så galet mycket! Och jag blev helt :eek::(, hon är snart vit !!!
25214666.jpg

Sist jag rakade henne i oktober tror ja de va, så blev hon mörkgrå.. Nu ljus!! Katastrof för mig som vill ha mörk häst :p Var uppe i ridhuset med henne idag och joggade lite dessutom, helt sjukt så fin hon börjar bli nu. Äntligen går de åt rätt håll :D
25214667.jpg

Då har man varit på kliniken.
Benet: Visade ingen hälta, men en liten rörelsestörning. Gjorde ultra ljud på benet för att se att senor såg okej ut, någon slags inflammation syntes. Det blev 10dgr med butta. Tur man är ledig så man kan åka ner till stallet och ge medicin 2ggr/dag.
Hon ska nu skritt jobbas i minst 14dgr. Därefter ska vi sätta igång försiktigt.
Tänderna: Raspade, var vass i munnen. Så nu får vi hoppas att det blir bättre vid ridning. Ska göra koll om 6-7 månader igen.
Vaccinerad.

Vad tråkigt att hon inte var bra. Jag vet hur besviken man blir när man åker till klinik och tror att den här gången, då har det blivit bra. men vilken service du fick gjort när du endå var där :laugh:

Hoppas du e uppe i sadeln snart igen!

Fast de tyckte jag ändå lät som en bra prognos! Att det inte visas någon hälta är ju superskönt. Får hoppas på att de blir bättre nu då med butta och allt, håller tummarna! :)

KL

Idag har vi infört en ny rörelse i dressyrvärlden. Höghastighetspiruett.:cool:

Ella hade inte sett den där nyditsatta stora stenen från andra hållet. Vi brukar passera stenen när vi rider en viss runda. Men jag har tydligen bara ridit den rundan åt ett håll det senaste. *suck*

Lillebror Lanzelot 20 månader var betydligt lugnare än sin storasyster trots att det var hans första promenad så långt ifrån stallet. Min lillasyster ledde honom. Så det lär nog dröja innan jag kan ha honom som handshäst. Ella bör ju sluta vara en sån dramaqueen.

Men annars är hon rolig. Spelar ingen roll om jag inte ridit henne på en vecka. Man är där man slutade sist. Känns aldrig som att man får börja om från början igen som det är med vissa hästar. Som det är nu går ridningen på sparlåga. Har fått arbetsplatsförflyttning. Ringde chefen och grät över att jag vantrivdes till döds och inte klarade av att jobba kvar där. Pga tystnadsplikten kan jag inte berätta varför. Men nu ska jag jobba i något som kallas lyftgruppen och då kommer jag nog vara gladare och orka rida Ella.

Det där med senor kan vara långdraget. Men jag har bara positiva erfarenheter av sådant. Senor som läkt ut och häst som fungerar igen.

Hoppas att det blir likadant för dig.:bump:

*kl*

Suck... blir ingen träning imorgon. Hade planerat att jag skulle dra transporten tom en bit bort så vi slipper backen mennu fick jag meddelande att tränaren är sjuk.. :( Så det blir nästa helg ist.

Skulle rida Saga idag och nu har det frysit på så det går inte alls att longera innan så det kändes som livet som insats eftersom hon vilat i en vecka...:crazy::crazy:

Hoppade upp och hon skötte sig sen när jag skulle rida iväg så började hon toka så jag var tvungen att vända för att det är en backe som är bara is just nu så skulle hon flyga i luften var jag rädd att vi skulle ramla. Fick rida tillbaka tillbaka till hagen och skritta runt där på en plutte bit som var upptrampad och hon visae stort missnöje men jag började ge henne en liten dänga av spöt varje gång hon skulle bocka, on blir argare en sekund men förstår att jag menar allvar... fick skritta ca 20 minuter innan hon gav sig och då kunde jag rida iväg.

Sen har hon ju dummat sig så hemskt i traven så när jag skulle trava lite började hon igen och skulle hon stå emot och bocka... men matte var förberedd..:devil: hade tagit på fegissnöret och tog tag i det samt tygeln i ena handen och bara tygeln i andra så jag höll mig och kunde bara driva på när hon tokade sig så efter ett tag lyssnade hon och vi kunde trava... äntligen!!

Jag har nu konstaterat att Saga inte klarar av att få en endaste millimeter av "eget val"... Hon måste känna att hon inte har nått val... usch va hemskt det är att säga men jag är övertygad om att Saga skulle välja att inte bli riden om hon fick välja... att bli domisticerad över huvud taget är inget Saga gillar... Hon gillar inte täcken, sadel, benskydd, att bli borstad m.m... allt som är "onaturligt" ogillas.

Låter ju dödssvart det där... haha :rofl:

Jag tänker försöka åka till ridhuset imorgon ändå för jag måste få möjlighet att rida igenom henne riktigt...

Jag har nu skaffat mindre bett med fasta ringar och nått positivt var att det faktiskt kändes stabilare med dessa! :D

haha känner igen det där. Mity måste dock vara lite schizo för hon är inte ett dugg rädd för långtradare, lastbilar, modpeder, sparkar och hoppande skällande hundar. Men däremot grusfläckar:eek: granar:eek: och stenar:eek: är så farligt att hon helst skulle vilja gå och gömma sig. Brukar säga att jag ska spela flipperspel när vi är ute i skogen och travar, hoppar fråns sida till sida och hittar ständigt ngt nytt att hoppa undan för:p. Knasboll, men hon är iaf min knasboll!

För övrigt gick gumman otroligt bra på träningen igår, hon blir liksom bättre och piggare ju mer man rider och tränar:love: Hon var helt fantastiskt, så himla pigg och positiv!! Vi red bara i 25 minuter för det kändes så bra.

Älskar min tjej!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka