04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Duktiga Ellen som kommit igång så fort igen.:bow: Och sen i starten, hm fint folk låter vänta på sig o det gäller säkert våra pållar oxå :D

dobbyay1.jpg

helt otroligt jag lyckades :rofl: Här kommer en bild på min bebis

ja var ska jag börja... han är efter Falleur, Magini... jag kan inte så mycket om avel men de som kan säger att han har mycket temprament efter Magini, väldigt stark i psyket och har massor av självförtroende! På både gott och ont... :angel: Men han är en jätte mysig polle, otroligt social och ska alltid vara med... jag föll pladask för hans charm när vi var och tittade på honom första gången :love:

Vad långt många har kommit i sin utbildning av sina hästar. vad stollta ni måste vara :bump:

Min unghäst är som den andra halften av den här trådens hästar. Skadad :crazy: jag har hafft honom i fyra månader och han har nu varit hallt i mer än två av dom. Mitt i allt rasade hans mage oxå, så han fick bo på klinik i fyra dagar *such*

När han väl blir frisk igen har vi ett lååångt rehab programm framför oss. Jag vill ju inte skynda på så han blir halt igen.

Ser lika fint ut som vanligt. :)

Tänkte på de där med bhar..
jag har ju iofs bara d kupa. men jag kör med en vanlig bh med brottar rygg och sen en sportis över. tycker det fungerar bra. bättre stöd än bara sport.
Men som sagt, mina är ju inte ens hälften så stora :eek: som dina så det kanske inte fungerar för dig. :)

Här är en bild på honom när han kom i sommras
%7B5431-2af06cc16f4f2968f8fcfa184bd86d55%7D.jpg

och här en ny bild när han står i sin sjukhage
%7B5431-f38d4c22bc0809d0d765aa2fa26596cb%7D.jpg

Han var ju jättefin ju :d Vi har faktiskt två hästar, ett sto o en vallack, med den stammen i vårt stall och det kan stämma det du skriver om temperament o psyke. Båda är duktiga i både hoppning o dressyr o vallacken är nästan kusligt likt din kille. Har du själv tänkt dig någon speciell inriktning när han blivit starkare el är du en "allroundare" ? :D Vore roligt att höra lite om framtidsplanerna :bump:

Vilkert läckert täcke. Ser ut som att han har en polokrage.:laugh:
Hoppas han blir bra även om rehaben blir lång.

jag är nog mest åt dressyrhållet... hoppar gärna på lite lägre höjder... men när det kommer uppåt 1 m tycker jag det är högt! men vi får väl se vad han tycker är kul med... de små puttehindrena vi hunnit hoppa tyckte han var jätte roliga... och man var tvungen att hoppa som att hindret var 2 m högt så matte fick hålla sig hårt i halsringen :rofl:

har aldrig tänkt på vad det måste va jobbigt för er som har lite större om dom skumpar till exempel när man sitter ner i traven... jag har ju såna där som man får leta efter ibland så har aldrig behövt tänka så mycket på det.

Kan tyvärr inte se dina filmer på denna datorn :(
Men kan konstatera att vi var på samma tävling :D Synd jag inte visste det, så kunde man spanat in din fina pojke! Får se om vi ska på fler tävlingar samtidigt i framtiden! :)

Ellen ser jättefin ut! :love:
Klart hon travar över det lilla krysset med sina långa ben :)
Hur gör du för att hålla henne ren?
(undrar jag som har en långpälsad skimmel som gör dagliga lerbad från topp till tå - suck)

Ang breeders och falsterbo, så är jag och Lasse långt från aktuella till det. Och Carisma går ju med 4 åringarna nästa år, så med henne ska jag försöka satsa på 4 års championatet.

Hehe ja täcket köpte jag för att vi ska kunna vara fina när vi är hos veterinären ;)

Förts hade han knäledsinflamation alla fyra. Nu är det bara vänster bak kvar. men det verkar vara svårläkt. vi ska in och behandla en tredjegång i början på januari.

Tyckte jag red så varierat och försiktigt men tydligen blev det fel endå. Jag bävar inför att börja rida honom igen. är så rädd att han ska bli dålig igen :crazy:

Bugar o tackar!

Hålla ren o hålla ren, jag borstar och klipper henne ;).

Lerinpackningar gillar hon men det går ju att borsta bort.
Värre är det när hon använder en bajshög som kudde, vilket hon också är svag för :p.
Ska vi inget särskilt så får hon vara lite gul, det försvinner ju så småningom. Har provat hööks torrschampo men det hade föga effekt.

Annars blir det ju till att bada henne.
Ser med fasa på hur hon bara blir ljusare o ljusare...

Jag vet vad du menar. jag har samma problem med min Lexus. Jag brukar ta täcke på honom om vi ska iväg på något eller om det kommer någon "vicktig person" som skall titta på honom ;)

Lite fusk.. men vit håller han sig hur mycket han än rullar runt i hagen. :banana:

Hon ser jätte fin ut!! :love: Nu ser man verkligen det du förklarade att hon går mycket bättre hemma och att hon var väldigt spänd på tävlingen du visade förr.

Åhhh, han är ju jätte snygg!!! :love::love: Jag älskar skäckar, hade hemskt gärna haft en men nu fick jag u en brun så :grin::D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka