04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Hej hej,
Har läst igenom eran tråd och blivit alldeled avis på hur långt ni kommit med era -04: or. Själv har jag en som är "omogen i skelettet" och som inte får göra mer än skritta 15 min vid hand ett par dagar i veckan :cry: Finns det kanske någon som hört något liknande och som kanske har lite tips? Jätte svårt att veta hur mycket man vågar göra med honom.

Köpte honom i Maj förra året och då var han bara riden ett par gånger. Han utvecklades massor under hösten, men sen tog det bara tvärstopp. Ville inte gå fram och bockade och levde så fort det blev minsta jobbigt. Han fick långvila över vintern och när vi satte igång till våren så var han jätte positiv. Men efter ett par månader var det samma sak igen, åkte av ett par gånger ordentligt och tyckte att det måste vara något annat än bara olater, han är ingen elak polle ju! Vi åkte till klinik som konstaterade att han hade kotledsinflamation på båda bak och att det kom av att han var omogen i skelettet. Han fick tuppkam och sedan sa de att jag skulle börja med skritt 15 min och öka sakta.

Var tvungen att skriva av mig lite... :o

Fy vilken trist start du fått med din 04: a :( får hoppas det går bra framöver iaf. Träffade faktiskt på något liknande när jag sommaren 07 började titta mig om efter häst igen. Det var ett litt arabsto på fyra år som hade ridits in, kunde grunderna i både hoppning och dressyr men som skulle vila ett halvår o sedan bara skrittas lika länge pga av utvecklingshämning. Enligt ägarna hade vet sagt att prognosen var god och att chanserna att hon skulle komma ikapp sina jämnåriga utan framtida men var stora. Huruvida det var sant vet jag inte men det var vad ägaren sa. Hur som helst är du välkommen till tråden o nu när du trätt fram får du gärna berätta lite mer om din pålle o väldigt gärna ge oss lite bildbevis på din "bebis";)

Va fin hon är! Gillar henne starkt! Och jag tycker att du sitter ner väldigt bra speciallt medtanke på att du själv tycker att det är svårt att komma ner och bak pga bysten! Och hon ser inte direkt lätt ut att sitta ner på :D

Vad jag tycker om din ridning det vet du ju redan;) o Mity, ja vad ska man säga, hon är bedårande som alltid :d Det som slog mig mest, förutom den stadiga galoppen, var vilka fina övergångar hon gör.:bow:

Vad roligt! hehe helt rätt ;)

FT_ryttare: Båda klarar ni ju lätt! Ni har ju kört på nu i ett år till skillnad mot mig och Peisan som börjar iår ;) Då ses vi på breeders då :D hihi

Tack så mkt:laugh: Det blir liksom svårt att sträcka på sig och se stolt ut när man är rädd att typ folk ska skratta ihjäl sig för det studsar så hemskt:o:p Längtar dock fruktansvärt mycket tills jag får min sadel, då jäklar blir det sitta av:d:banana:

Min bedårande lilla prinsessa:love: Tack så mkt! Hon har alltid haft lätt för just övergångar så det är riktigt skönt. Tror att hon kommer göra riktigt bra enkla byten så småningom:d Skänkelvikningarna är det dock lite sämre med, hon förstår inte riktigt varför hon ska flytta sig så tvärt:angel: Kan vara en anledning till att jag undvek att lägga ut de klippen;) Men det jobbar vi på!

Im in!!!;) Jag satsar stenhårt på breeders och falsterbo, my main goal:bump: Sen får vi se hur långt vi kommer, men försöka ska jag allt:)

japp jag tänkte det.
Lr försöka ska jag iaf.
Får se lite hur det bir eftersom jag flyttat ifrån aprilia nu, mamma rider och håller igång nu iaf, tills hon förhoppningsvis kommer ner till mig. :)

ngn annan?

lätt vet jag inte om de kommer gå.
Säsongen drar ju igång så sent här uppe så vi hamnar ju lite efter. Får se till o träna mkt.
På söndag ska jag hoppa calle för första gången sen semifinalen i sept.. får se om jag överlever.
han har bara gått 1½ vecka så de blir bara att trava bommar o småskutt. Kommer åka på första riktiga träningen 3.e januari, då har han kommit igång lite mer.

Jag kan inte se filmerna... :( Antar att jag inte har quick time eller vad de heter på datorn..

Har små, små tankar om att försöka kvala 04an, knappast till Falsterbo men kanske hinner jag påbörja nåt kval till BT. Han är så mycket efter så tror att hans storlek kan sätta stopp tyvärr. Men den som lever får se, små förhoppningar finns!

Jag hade tänkt att vi skulle kvala i dressyr, men det känns som så fort man kommer igång så är det alltid ett avbrott och så får man börja om igen.

Vi har inte kommit så långt som jag hade trott när jag köpte henne i augusti.
Hade trott att vi skulle kunna ställt upp i någon dressyrtävling, men icke.

Har haft en ET på besök vid två tillfällen och vid båda gångerna så har hon blivit så dålig att hon har fått stå i 1-2v vid båda tillfällena. Första gången trodde jag det var tänder eller typ kolik, men när samma sak hände andra gången fast värre. Sedan tappa hon en massa vikt. Vila igen i 2v.

Så får vi se hur det går i morgon med klinikbesök.

Åh vad fin hon är :love:! Vilka övergångar.

Tror vi ligger lite efter.

Här kommer några bilder från dagens pass:

Resultat%20Ellen%20024.jpg

Resultat%20Ellen%20025.jpg

Resultat%20Ellen%20018.jpg

Ellen tycker det är onödigt att hoppa när man kan trava över
Resultat%20Ellen%20031.jpg

Jag fick vara fotograf i dag, har hittat på något med svanskotan :grin:.
Tur det finns andra man kan hiva upp.

Såg ju lätt som en plätt ut det där:d Vad duktig han är!! Är du som jag en fjantig dressyris eller hoppar du honom själv också:angel:;)?

Tackar och bockar:bow::bow::love: Ser fram emot fler filmer på din jättebäbis:d

miisen80: Tack så mkt:) Hon är superfin att rida:love:, även om hon har bllivit lite "fippligare" med munnen sedan vi fixade tänderna!

hmmm... ja är ju ganska grön på det här... har bara suttit och läst innan :o hur gör jag om jag ska lägga upp en bild?:confused:

Lägg upp den på någon internetsida (tex pixbox.com el photobucket.com). Högerklicka på bilden och välj egenskaper, kopiera adressen som slutar på .jpg ......... Tryck på infoga bild ikonen och klista in länken där(sudda texten först som kommer upp som är blåmarkerad) KLART!:)

hmmm... ja är ju ganska grön på det här... har bara suttit och läst innan :o hur gör jag om jag ska lägga upp en bild?:confused:

Du är inte ensam om att inte kunna det här. Jag vågade inte ens fråga hur man gjorde utan hade turen att en annan frågade :o sen sa jag väl varsågod här är en bild sisådär fem gånger o ingen bild kom innan jag hajjade att man kunde förhandsgranska sina egna inlägg:D Fick mixtra o testa mig fram ett bra tag men så funkade det. Tills vidare får du dispans med bilder :D men pållen kan du väl berätta lite mer om, du vet ras, färg ja du vet vad jag menar :bump::bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka