04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Då får jag nog säga att skenet bedrar.
Jag har bytt tävlingsklubb pga allt strul.
Dock ställer jag upp på diverse tokigheter på shower mm , just för att jag är en sån trevlig person :angel: :rofl: Nä men hoppet lever att de ska bli lite trevligare, som de en gång har varit faktiskt- sen gillar jag o leka pajas emellanåt.

Q hade lite svårt o förstå varför han skulle springa så fort o hoppa samtidigt men man kan inte tro att han är 4 år, ställer upp på allt.

Du är galen!!! Herregud!! 150 barbacka! Får dåndimpen på dej snart :D

Där ser man.:crazy: Själva har vi ju SRK "nextdoor" så det har liksom fallit sig naturligt att träna o tävla för dem tidigare. Dessvärre finns det ett rätt utbrett elittänkande där som skrämmer bort folk. Numera är vi med bara för att få tillgång till deras ridhus ibland och för att få delta i deras P&R, P&J o klubbtävlingar. De flesta i stallet tränar privat för tränare som kommer till oss då vi har en ganska stor o bra paddock liksom en rätt schysst hinderpark. Ja, o så har vi ju vårt lilleputteridhus förstås:D

Satte för övrigt igång min lilla köttbullen igår efter en veckas oplanerad vila. Som vanligt var det inga konstigheter utan hon gjorde det hon ombads. Premessa som vilat lite längre skall igång ikväll. Önskar verkligen att vi kunde få lite snö o kallt här för som det är nu så finns det nästan ingenstans att rida.:cry: Är så trist att var o varannan dag hålla till i paddocken.:( Nåväl man ska väl inte klaga så länge dom håller sig friska:rofl:

SRK..är de där ute vid ryttarstadion?
Var på K1 i onsdags o åkte då förbi ryttarstadion, himla maffigt med alla byggnader.

Problemet på min lokala klubb är att de inte alls är elittänk, de är nästan så att de bara är ridskolan som får använda ridhuset. Så vi är flera som bytt tävlingsklubb o satt oss o åkt 5-7 mil för att få träna.
Men de börjar lätta upp lite o emellanåt får vi ta in vår tävlingsklubbs tränare, om de inte inkräktar på ridskolan.

Anni: är du förvånad egentligen?!

På våran ridklubb är det nog en del elittänk. Och det är inte alltid positivt.

Jag har ingen häftig häst. Så när man är där på löshoppning och träffar folk man tävlat ihop med för många år sen visserligen, så är det inte så att folk kommer fram och säger hej. Tror det beror en del på att jag har inget att komma med. Har man en stor, snygg och läcker häst så är det nog annorlunda.

Jag är trevlig mot alla och frågar om deras hästar, likgiltigt om det är en fjording, travare eller ett klassigt halvblod, när man står där vid ridhuset och väntar på sin tur.

Det ska bli intressant att åka på löshoppning med Ellas lillebror. Han är Ellas motsats.

Jag är lite gnällig idag så sådana här saker får extra stora proportioner men jag retar mig faktiskt på att det beror lite på vad man har för häst hur man blir bemött.:mad: Och eftersom jag tänker behålla min lilla "ponnyköttbulle" så får jag lära mig att strunta i sådant helt enkelt.

Är det nån mer än jag som upplever att det kan vara så?

Här kommer filmen
http://www.youtube.com/watch?v=0xji5hLlq20&feature=channel_page

Första klippet är från min höjdhoppning barbacka.
Inlånad häst och höjden ligger på 145, 150 rev vi sen så då gav vi oss.

Välkommen till idiotklubben.:D

Även om jag inte är riiiiiiiiktigt lika våghalsig som du.
Men på ponnytiden så utfördes många galna konster med ponnyerna, hoppning sittandes i damsadel i vanlig sadel, baklängesridning och sådant och ramlade av gjorde vi. I brännässlesnår och fastnade i stigbyglar. Jag red i damsadel och ramlade efter ett hinder av frammåt och hoppade med hästen med foten bakom mig i stigbygeln. Jösses.

Men det är helt otroligt att du lyckas hålla dig kvar i de höjderna!:bow:

Och så söta ni var i pyamas! Synd att inte hästen fick ha pyamas också. ;)

Senast ändrad:

Nej de får inte bli för mkt elittänk. Men en lagom blandning av ridskola o tävling för de ekipage som vill vidare från ridskolelivet.
Om alla kan samsas o hjälpa varandra så blir de så mkt trevligare. Självklart ska de inte spela nån roll vad man har för häst.

Vi har ju både halvblod o ponnier (Q är ju faktiskt ponny även om han är över ponnymått o rids av min mamma) o visst kan vi få lite knepiga kommentarer ibland, spec i början. Men nu har dom insett vilken pärla lilla gulan är och att vi har så mkt roligare med vår trygga connemara som vi klarar av än vad dom har med sina stora läckra halvblod med superstam som dom inte klarar av o leda till hagen, än mindre rida.

Man ska ju ha roligt med sin häst. Annars kan det ju kvitta.

Ella visserligen som en ponny att hantera och rida men jag har roligt med henne.

Precis så är det på SRK alternativt ska man ha ett namn som klingar högt inom ridsporten. :mad: Men ingen regel utan undantag. Ridläraren som vi har just nu jobbar för nämnda klubb (som inte är KI utan Södertälje Ridklubb)o hon är både jättebra och urgullig.:laugh:

Som jag skrev i hopptråden, jäkla galning:eek: Önskar faktiskt ibland att jag vore mer av en modig hoppis än en mesig dressyris...:(;) Q gjorde det verkligen superbra, verkar inte vara mycket som stör den hästen!

Lånar mitt eget inlägg lite!

Idag var Mity ganska billig, stållan har stått i 4 dagar pga plugg och jobb så jag var beredd på att få en rolig ridtur:angel: Hah...men visst dumingen ville inte gå från gården! Jag höll på och krångla i 20 minuter och självklart så backade hon ju mot hagstaketet hela tiden, ville ju inte gärna att hon skulle fastna så jag fick styra iväg åt fel håll hela tiden:cool: Tror vi snurrade runt och hoppade och studsade mellan snöhögarna på stallbacken en 100 ggr, tillslut kom vi dock iväg när jag började morra lite uppe på ryggen "nuuu gåår duu" haha:p Har lite svårt att använda spöet i straffsyfte så det var förmodligen därför det tog sådan tid. Sen gick hon som en klocka hela turen, mjuk i kroppen efter allt vändande och bändande:rofl:

Står på reservlista för träning för Sigrid Bergåkra och hade turen att få en träningtid imorrn:) Så imorrnbitti 07:30 blir det träning, ser verkligen fram emot det eftersom förra gången det begav sig så var Mity ojämn efter en spark så det blev ingen direkt träning den gången. Så nu jäklar!

Nej nu blir det diskning!

Nej nu blir det diskning!

Ja definitift om du inte har en kamera och en filmare med på den träningen! *ger onda ögat i förebyggande syfte*

Det där med envisa Qalleflickor, det känner jag till. Själv fick jag sitta av idag. Det droppade ju vatten ner från taket på grannens hus, ner på en plåt på marken...:cool:

Haha jodå, lovar en liten film iaf;)

Men du vet väl att blöta plåtar bits!!:eek:minst....

Bits ja! Herregud, allra minst.

Och så finns det osynliga farliga saker i skogen. Ella kan konsten att bara helt sonika stanna utan att tvärnita. Rätt som det är så travar vi inte utan står bara still. Och så måste man svänga runt lite och fnysa och vara jääääätterädd.

Ella är en liten dramaqueen. Det roligaste exemplet var när jag skulle skaka av en pressenning i hagen och Ella sprang runt och fnyste och gjorde stoooooooor teater av det hela medans hennes halvbror, (e: Qalle han med), bara lugnt stod och tittade på.
Men rätt som det var när jag vände mig om stod Ella så glatt på pressenningen! Skitstolt! Brodern klev på han med.
Det är så, man gör stor sak av "farliga saker" och sedan så är det som att hon inte ser det alls. *djup suck*

Är inte Sigrid Bergåkra från mina trakter ? Eller Taxinge närmare bestämt. Vill minnas att Super tränade för henne i somras el så är det min altzeimers light som härjar i skallen. :grin:

Taxinge? Grekiska.....:angel: Typ nära Stockholm tror jag;)

Jo men jag tror du har helt rätt, inge alzeimers här inte:)

Sigrid är från Hälsingland men har under flera år bott i Stockholm på Tullgarn.
Nu driver hon både tullgarn och en anläggning i Simeå (mellan bollnäs och Ljusdal).

kl

senaste på bebis från dagens träning .. Dålig kvalité dock, fel inställning på kameran samt att den dog efter tag så blev inte så många :p
Tränade lydnad idag, både tränaren och jag är suuupernöjda! Hon väntade riktigt fint på mig under vissa stunder!
Sprången var mycket bättre idag och hon vek sig nästan ingenting! Superglad:D
25182054.jpg

25182059.jpg

25182063.jpg

25182065.jpg

ja, vissa stunder lyssnade hon inte alls. Det skulle vara halt INNAN hindret, men de tyckte inte Peisan.. :angel:
25182058.jpg

Sigrid är från Hälsingland men har under flera år bott i Stockholm på Tullgarn.
Nu driver hon både tullgarn och en anläggning i Simeå (mellan bollnäs och Ljusdal).

Skönt att det inte var altzeimers. Tullgarn ligger i "mina trakter". :bow:

Härligt go i hästen iaf ;) ja, å så får du ju inte glömma att hon fortfarande bara är fyra år. Om tre veckor från idag kan du nog börja höja kraven:D tills dess kan du glädja dig åt att dina bilder stimuler "hopptarmen" hos andra.:angel: Hade tänkt hoppa nu till helgen nu men jag får se hur det blir med den saken. Pompa kändes inte riktigt fräsch i benen igår när jag red.:( var inte halt el varm men något kändes inte riktigt som det skulle. Får väl se ikväll hur det e. Förhoppingsvis har hon bara slirat i lervällingen i hagen o är bra idag igen. :) Alltid lika roligt att se hoppbilder från dig :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka