04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Idag känner jag mig såhär :cry:
Carismas lilla fölis har åkt till sina nya ägare.
Och visst vet jag att han får det bra, med kunniga människor som vet vad dem gör och att de verkligen ska satsa på honom. Så blir man ändå lite ledsen inombords... Han är ju min snutte-plutt. :cry:
:love:
031108egon1.JPG

Familjen
031108h%E4starna.JPG

Ska hälsa på honom i mellandagarna, han flyttade ju inte så långt bara 1,5 mil och nu har han fått en jämnårig hingstkompis att busa med. Så kommer han bara över sin mamma-längtan så lär han bo som en kung!

Åhhh va fin han är:love:, har verkligen vuxit sen senaste bilderna du visade! Underbar liten kille, föstår att det känns jobbigt!!

Jösses vad fin! :love: Om jag ska köpa stor häst ngn gång vill jag köpa en Carismabebis av dig :):love:

Säger detsamma. Skulle Pompa och /el Premessa mot förmodan få avkommor m ponnymått när det är så dags ställer jag mig gärna i kö för en Carismabebis.:love:

Benet har blivit mindre svullet. Vilket känns skönt.
Äntligen har vi lyckats ta en ridbild. Inte den vackraste sisten... men det är ju inte lätt att rida dressyr i hoppsadel med hoppläder.
IMG_3459.jpg

Ja, nu har vi fått vad vi tål!
Mask har hon inte, det är kollat.

Nu har vi i alla fall klarat oss utan vet hela helgen :bow:.
Ellen äter nu nästan som innan och är pigg och glad igen.

Åkte iväg och fick henne lite "kiropraktad" i dag och red sedan ett lätt pass i ridhuset (jo, han vill att man ska rida efter behandling). Hon var jättefin, trots att hon knappt gått något nu på tre veckor :love:.

Ellen äter :D
DSC00225.JPG

För er som inte besöker filmtråden för hopphästarna så kommer här en film på Leffe (numera också kallad Donkey, mamma tycker att han ser ut som åsnan i shrek...)

Han var på sin första P&J idag. Tror det var 6e gången jag hoppade honom, och han gjorde mig väldigt glatt överaskad! Har ju både sprungit lite på sidan och sprungit rakt igenom när han inte riktigt förstått, och dessutom har han varit väldigt okoncentrerad innan.. Men nu verkar det börja lossna! :)
Orkar såklart inte riktigt hålla ihop den stora kroppen ännu, men har gått otroligt mycket framåt bara den här veckan.

http://www.youtube.com/watch?v=Qe-JpAP5lNc&feature=channel_page

25144252.jpg

Duktig åsna ;)!

Det där såg ju hur bra ut som helst (i mina ögon i alla fall).

Ska också lära mig hoppa snart, i nya stallet kommer det en hopptränare en gång i veckan. Ska bli kul!

Jag kan bara säga två saker... Jag lever!! :D

Och underbara häst! :love:
Hon var en riktig studsboll i stallet och på vägen till ridhuset, men så fort vi var där, så var det som om jag gick runt med en gammal ridskolehäst,
lugn och avlsappnad.
Så efter att ha lett henne några varv hoppade jag upp och så skrittade vi några varv åt vardera håll, och hon skrittade glatt på.
Visserligen ganska osäker, eftersom hon bara gått rakt fram utomhus tidigare, så medan vissa har hästar som letar hinder, så har jag en häst som
letar ridvägar att följa ;)

Sist av allt så fick hon springa lös, och jäklar så hon galopperade och bockade.. jag är glad att jag inte satt på då (a)

Skönt att höra att hon är bättre.:laugh: Tycker inte alls att det är konstigt med lättare motion torde ju motverka risken för återfall att röra på sig.:bump:
Ser verkligen fräsch ut med tanke på senaste tidens turbulens. Verkligen en jättefin liten dam:d

Tindra03 Gäller din pålle oxå, jättefin.:rofl:

Vad duktiga ni är:banana: Såg ju jättefint ut det där. För att vara åsna ser han ut att ha en förvånansvärt bra hoppteknik.:D

Verkar vara en glad o pigg liten tjej :laugh: Nu väntar vi med spänning på ridbilder;)

och pompa04:

Taack :) Haha ja, han är väl inte mammas favorit direkt... ;) I mina ögon börjar han utvecklas till en trevlig liten (Hmm, ja stor då..) häst nu faktiskt :)

miisen80: Vad roligt att du också ska börja komma igång med hoppningen, det är både roligt o nyttigt för dom små liven :laugh:

Jag brukar varannan helg släppa damen i ridhuset så hon kan leka loss ordentligt. Som sagt man är glad att de inte hittar på dessa krummelurer när man sitter på. Det roliga brukar vara att hon tar ett varv på volten snett igenom i full galopp med ett antal bockningar för att sedan ta ett varv på volten igen, sedan bör det iväg i full galopp, tvär vändning snyggt byte och likadant sedan i nästa varv. Efter 10 min race så brukar hon skritta av sig själv, genom att följa fyrkanten luktandes på spåret, varv efter varv.

Han har blivit jättefin Linn. :)

Calle är just nu världens bästa häst, så himla fin nu efter vilan.
VIll in i ridhuset o hoppa honom bums men måste låta honom komma igång ordentligt först ;)
Inte stressa med träningen , de viktigaste är att bygga upp honom o alla senor i ligament osv.
Känns dock inte som han tappar så mkt förutom lite flås, dock drar han på en björnpäls oxå, så inte så konstigt att de blir varmt!

Q var jätteduktig på maskeraden igår o vann som bananer i pyjamas haha.
Får se om jag kan få tag i nån film.
Perfekt träning för honom iaf, fullsatt applåderande ridhus, hög musik i högtalarna o så speaker på de. Plus att matte såg ut som en banan :D :banana:

Tack :)

Förstår att du vill hoppa Calle nu.. Jag längtar som en gris tills jag får sätta igång W ordentligt igen!!
Fiiiiiiiilm vill vi ha från maskeradhoppningen :D:D Världens finaste Q är en stjärna!

vet faktiskt inte om nån filmade.
Detta var ju ett högst oplanerat inhopp.

men ska kolla runt lite o se om man kan få tag i nån film.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17