04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

kl
Gud så skönt de är o vara hemma, även om jag saknar all kunskap på SLU som jag kunde suga i mig.

Red calle igår kväll direkt när jag kom hem, massa snö o kallt.
Calle var pigg men skötte sig bra, slutade när han började takta o ville öka tempot. Ville inte riskera mitt liv :D
Sen tar de att gå i djupsnö oxå så de var en lagom skritttur för honom.
I morse började jag med att klippa Q så han orkar gå i ridhuset i helgen, hur mkt päls som helst :eek:
Ska in o hoppa honom ikväll o imorgon är de julshow o han ska gå maskeradhoppning.

Skrittade calle på täckterna efter de o även idag var han snäller. Fick trava lite oxå.
Släppte sen ut dom i hagen o jösses vilken fart de blev :rofl:
Full rulle, slog knut på sig själv båda två o hoppade över snövallar som pappa plogat upp i hagen :D

När du kommer på det kan du väl skicka mig ett pm el nåt.;) Har inte haft möjlighet att rida den här veckan annat än i tisdags och samvetet gnager. Men jag har skitsvårt att överlåta pållan till andra än dottern. Låter gärna folk rida när jag är med, men är skiträdd att dom, om dom är ensamna med henne, skall förstöra hennes enorma tillit och fina psyke.:cry:

Det PM:et kommer du nog få vänta en livstid på om jag känner mig själv rätt :D

Ja men precis det är så jag känner! Det kändes lite som du beskrev mig när du beskrev din mamma och saga var hästen! :p Jag känner ju det jag oxå att jag har lyckats ta mig vidare tidigare men nu går det inte riktigt att komma igenom galoppen för då vågar jag inte lika mycket. Känns skönt att du säger att mammas häst blev bra! Då finns det hopp :D

Har du flyttat el har jag läst fel "from the very beginning" :D Trodde du bodde i kakelugnen.:o

Klart det finns hopp :D Du ska bara veta vilken resa min mor gått igenom med sin häst :crazy: Tänk om hon tagit mer hjälp mer inridningen (hästen stod hos tränaren ngra veckor efter att hon slängt av mamma så hon bröt typ 3 ben i handen, som aldrig blev bra) så hon kunnat rida normalt de 10 första åren :angel:

kl
lova ju en bild på damen, så här kommer den senaste.

Dock är den frpn typ september.
Men hon ser ju likadan ut nu, lite mer mage efter vilan bara. :D

Men inte så här mkt som hon hade i somras innan munkorgen åkte på. ;)

dags för lite bilder på era?

De var hon jag mindes som så fin :D

Senaste på min ullboll där hemma:
PICT1832.jpg

vilken underbar sadel :love: är de för någon?

Stämmer in i frågan. Ser urskön ut.:d

Senaste bilderna på Pompa. Provar nya vintertäcket (va man nu ska med ett 300g täcke till i dom här trakterna)

dec-08008.jpg

Redo för skogen
dec-08010.jpg

Mammas :D

En Bates, varken dyr eller direkt fin :angel: Förutom att hon köpte den ny nyss då kanske ;) Enda som inte gled fram till hennes sto. Provade den ngra gånger på Tiger och hans älskar den! Så jag har fortsatt rida lite i denc även om jag tycker den ser väldigt stor o klumpig ut på honom? http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=933474

Har du inga nya bilder på din fina skimmel? Du brukar ju både ha många o fina bilder på ett fint ekipage :)

Den är jätteskön! Fast jag är inte bortskämd med dressyrsadlar så alla kanske är sådär sköna, vad vet jag ;)

Din sadel man skymtar ser oxå go ut, vad är det?

En begagnad hoppsadel från Cliff Barnsby. Trivs jättebra i den men jag skulle ju inte bli ledsen om jag lyckades hitta en passande dressyrsadel oxå.;)

Problemet är att när hon varit i ridhuset så har det varit för tömkörning, longering.. men framförallt så har hon busat och löshoppat därinne.. bara hon inte tänker på det då :angel:

Idag fick hon iallafall springa av sig därinne (och jag är mer än glad att jag inte satt på), efter flera dagar i de stenfrusna hagarna.
Så om jag inte skrivit något innan måndag, så sitter jag klistrad på ridhusväggen ;)

Ska fixa de nån dag. Just nu är de så kallt här så jag orkar inte ta fram kameran o frysa ;)

Var in o hade genrep på maskeradhoppningen igår o Q var rejält taggad, fnös åt speakern o for omkring o var jättestark, rätt rolig o rida när de blir sånt tryck :)
Hoppade jättebra och vi får se vad han säger ikväll då de är fullsatt ridhus. Men han brukar inte bry sig på tävling så jag är lugn.

Calle har varit ute i vinterlandskapet idag o fick trava lite o även några meter galopp. vilan har gjort honom gott, han känns superfin o väldigt positiv.

Ska fixa de nån dag. Just nu är de så kallt här så jag orkar inte ta fram kameran o frysa ;)

Calle har varit ute i vinterlandskapet idag o fick trava lite o även några meter galopp. vilan har gjort honom gott, han känns superfin o väldigt positiv.

Vantar på kanske? ;)
Åh, vinterlandskap, vad mysigt det låter.:laugh:
Hemma är det visserligen snö, men 3 plus..:eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka