04-ornas tråd edition 4!!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Etimanyd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 014
  • Visningar Visningar 64 618
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Usch huvva, det låter inte alls kul, de är inne i hagarna alltså!! :eek:

Saga går det kanon med! verkligen super kul nu alltså! Det känns verkligen som om vi har tagit stormsteg framåt bara av att jag fått lite xtra att tänka på! Superkul! Jag har insett att jag har stannat kvar för länge i "unghäst" gullet, nu behöver hon mer krav och ett starkt stöd för att klara av att komma vidare!

Ja tyvärr var det ett tag sen jag kunde visa nån bild! Jag har ju försökt få sällskap på träningarna men inte lyckats och min sambo suckar högt av att ens gå med oss hemma och knäppa kort... Men nu i helgen kommer min mamma att flytta till min stad så nu räknar jag med att kunna dra med henne regelbundet på kortknäppning :D

Det där med att stanna kvar i "unghästgullet" känner jag igen mig i. Tack o lov finns det flera mycket rutinerade hästmänniskor i stallet som varit behjälpliga när den egna kunskapen inte räckt till.:confused: Skall dock bli kul att börja träna för en riktig tränare igen :laugh:även om det känns som om vi kommit en god bit på väg på egen hand:banana:i kombination med goda råd från duktiga stallkompisar.

*kl*

Till helgen ska jag börja leka lite med Tiger igen. Med tanke på hur han betedde sig när massören ville se lite trav kommer det bli roligt värre :D

Och så har vi hittat en kiropraktor som verkade bra, och asbillig! 350 spänn/häst och är det inga fel tar han inte betalt. Han kommer visst till trakterna var fjärde vecka och mamma var o tittade sist. Kan jag lösa hemresan så tar vi med Tiger nästa gång och så ska jag kolla mig med, har jag velat länge men man är ju inte så flitig på att leta upp bra folk till sig sjävl som till sin häst :o

Aprilia klipptes innan semin, även fast hon inte hade spec lång päls, men tät var den så hon blev så trött av den, så nu är hon helrakad förutom benen och hon vilar för tillfället. Ska vila några veckor till, o sen är det dags att träna lite inför 5års säsongen. :D

Vaddå femårs säsongen!!!:eek: Menar du att våra småttingar snart är fem!!! :rofl: (gode gud va läskigt fort tiden går :p)

Hur många veckor ska hon få vila ?
Calle ska gå en träning i helgen sen kommer jag trappa ner honom o låta honom vila minst 6 veckor. (jag ska iväg o läsa två kurser på SLU)

vet jag inte riktigt än.
inte bestämt helt. :D
men en 3 veckor till iaf, sen får vi se lite hur det blir. pluggar för fullt just nu med lastbil o släp så passar bra att hon vilar några veckor till :)

Verona:
Joo, småttingarna blir stora ju. :D

kl

idag körde ett par killar förbi på cross toksnabbt och skrämde min skrutt så han gick omkull och vrickade sig kraftigt :( :mad:

Å nej, vad tråkigt! Hoppas pålle blir frisk snart. Vi har också några tonårshulliganer som kör som vildar här. Blir skogstokig på dem. Tänk om de kunde fatta vad farligt det är!

Innerst inne är dom inte sällan fega skitar. En gång när dottern bara var sådär 10 år blev hon så f-bannad på dessa idioter så hon vände dåvarande ponnyn och drog järnet efter dom. (det här var i skogen) Gissa några som vart rädda.:eek: Nu e det ju inte precis något jag rekommenderar men så här efteråt kan jag skratta åt åsynen. :angel::)

BLir dom 5 ??? :eek: åhhh läskigt ...att tiden går så fort min är ju bäbisen här hemma fortfarande

Uppdatering från Lugnet (eller skenet bedrar) :
Har inte hunnit rida så mycket som jag velat pga av korkade arbetstider , skulle "bara" känna igenom Pålle i Måndags sitter i godan ro och skrittar fram , helt plötsligt försvinner hästen under mig och dyker upp igen 2 meter upp i luften känns det som. Som tur landade jag i sadeln igen ..lite överladdad kanske :devil:. Han sätter päls som få och blev svettig av igenting så nu måste jag klippa, dessutom är han ömsom överladdad ömson lite trött.
Skall rida en LC:1 på Söndag sedan en LB:2 1 november. Sedan blir det tandutdragning och långvila ....

*KL*

Här vill jag också vara med :D
Har fyra stycken -04 hemma, och ett sto född december 2003, men hon har haft föl och får gå med 04-orna nästa år.
En valack som målet är Falsterbo/Flyinge nästa år om han känns hundra klar för det, alldeles för bra för att forcera för snabbt. Men han går i alla fall klockrena metersbanor nu efter bara ett par gångers uppsutten hoppning.
Ett sto som jag ännu inte kommit upp på, speciell dam det där men bra! Får se hur snabbt det går med henne sen.
En hingst som eventuellt är såld, annars går han Falsterbo.
Med 03an är också målet Falsterbo/Breeders. Men vi får se, också hon alldeles för bra för att forceras.

Ingen tvekan om att du kommit till rätt tråd ;) Har du några bilder på dom små underverken ?:bump: Ja å så välkommen förstås !:rofl:

Tack tack!

Jätte dåligt med bra bilder..

Här är i alla fall en bild på valacken

scarlatto.jpg

Och en på lilla damen

lshopp0022dd.jpg

Och en på 03an (tyvärr ser man inte bakbenstekniken :love:)

lshopp0172gg2.jpg

Om hästen på bild nr 1 är borta när du kommer ut i hagen så här i S-tälje e den inte i allafall :angel:

Om hästen på bild nr 1 är borta när du kommer ut i hagen så här i S-tälje e den inte i allafall :angel:

Haha, ja han är fin den där hästen :D

Och då är han så mycket finare i verkligheten.
När vi hade clearround här för några veckor sen, blev läktarna plötsligt proppfulla när han skulle hoppa ;). Problemet är att alla som ser honom brukar vilja ha honom, så snart är dom nog uppe i dom där gigantiska summorna att jag kommer vara tvungen att sälja. Men vi får ha kul så länge det varar..

Tack!
Valacken är e. Scarlatti (Silvano N - Cardinal xx) - Ramiro's Boy - Dynamo

Lilla Stoet är e. Quidam's Rubin - For Joy (For Pleasure) - Dynamo

Och 03an är e. Garant - Mytens xx

Innerst inne är dom inte sällan fega skitar. En gång när dottern bara var sådär 10 år blev hon så f-bannad på dessa idioter så hon vände dåvarande ponnyn och drog järnet efter dom. (det här var i skogen) Gissa några som vart rädda.:eek: Nu e det ju inte precis något jag rekommenderar men så här efteråt kan jag skratta åt åsynen. :angel::)
Ha ha ha :rofl:. Låter som när jag blev förbannad över att de kastade snöboll på min bil. Tvärnitade, for ut ur bilen som en furir, slet upp bakdörren och drog ut en upphetsad schäfer (som givetvis trodde att matte lekte en kul lek). Kan säga att små tonårspojkar for åt alla håll :D.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
484
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 087
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 697
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 603
Senast: Vira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka