04-ornas tråd edition 4!!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Etimanyd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 014
  • Visningar Visningar 64 618
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

kl

idag ska Q få åka till ridhuset och träna lite dressyr.
har öst ner regn i 2 dygn nu så min ridbana är en enda snorhal lervälling, därför får jag åka ner på ridklubben för o träna lite.
Hoppas att mamma hinner sluta jobba så hon kan filma lite, kanske ni kan få selite film ;)

imorgon är de skoning för Q o sen terrängträning på lördag.

Låter trevligt. Vår ridbana är också dränkt i vatten men den e lite sluttande så det mesta vattnet har samlats i ett av hörnen. Lyckades för en gångs skull passa in det enda uppehållet som var igår så det blev ett dressyrpass m vattenträning:D För"blötan" fungerade ju givetvis jättebra som ursäkt för att inte plocka fram bommar resp hindertö o bygga upp några små hinder och idag hålles det lektioner på ridbanan.:angel: Till helgen ska dock hindren fram:cool: Provfotad nya kameran igår o visst har det väl börjat ända saker med lilla betesmagen
Oktober08008.jpg

Bild074.jpg

Vi har en riktig filmkamera men "kameramannen" (dvs maken), är måttligt intresserad av att komma o filma. Operation bearbetning pågår dock. Teknikargumentet kan nog komma till nytta, om du avsåg ridteknik, för det finns en sak han gillar har jag märkt o det är att hämta ut rosetter vid tävling o såna vill vi ju ha med oss hem om vi åker till arabcupen i Strängnes i sommar. Ingen film-sämre ridteknk-uteblivna rosetter- midre roligt för honom i Strängnes:idea: Den lilla rosa är således främst för bilder.:bump: Har försökt lägga in några men photobucket strular.

Riktigt smart det där med rosetterna och ridstilen :D Man får ha sina knep för att hålla upp det lilla intresset som finns ;)

Va kul med lite riktiga bilder, man ser lite bättre då! Hon ser ju jätte fin ut! :)

Nu väntar vi på lite ridbilder :D

Tack så mycket. Jag hoppas också att det ska bli lite ridbilder till helgen. Tack o lov brukar inte dottern vara så svårmutad:angel: På lördag skall dock Pompisen äntligen få sin mun undersökt o det e väl kanske inte så smart att rida när hästen har fått lugnande.:crazy: I väntan på ridbilder kommer ett par bilder på pompisen o storasyster yster

pompa002.jpg

pompa012.jpg

pompa014.jpg

:love::love::love:

*KL*

Här görs inte många knop.

Jobbet har tagit sin tid och Ella fått lite minisemester sedan sista ridpasset som gick kalasbra. Ska försöka fortsätta där vi slutade sist.

Förhoppningsvis börjar det riktiga allvaret för Ella och mig nu. Riktig träning och inte bara lulla runt i skogen.

*KL*

Imorgon börjar allvaret för tösen min igen:) Ska bli spännande att se hur hon är efter 3 veckors vila. Är otroligt förvånad över hur lugn hon varit, trots vilan. En tjej som har häst i samma stall sa till mig igår att hon var imponerad över hur lugn och vuxen Mity blivit:love: Min lilla tant;) Helgen 18-19 okt blir det träning för en ny månadstränare, ska bli superspännande!

Är ute på sadeljakt igen och har mer eller mindre bestämt mig för att köpa en Childeric :bump::banana: Bara det bästa är gott nog till min älskling. Ska rida igång henne ordentligt först och sedan får vi se när det blir utprovning. Får rida i en lånad hööks-syntet sadel så länge. Trivs riktigt bra i den så det känns som en bra lösning så länge:)

Är det någon som klippt sin häst? Gumman har blivit riktigt lurvis trots idoget täckande:cool: Blir förmodligen till att åtminstonde raka halsen och halva kroppen..

Ha en fin dag!:banana:

Båda mina är helrakade numera.
Calle tog jag före semifinalen och Q tog jag nu i veckan då han blivit jättelurvig :p

Igår var vi in på klubben o red lite, hade dock ingen som kunde filma :(
Han skötte sej jättebra iaf o han charmar ju alla. " han är såå söt, fin , gullig, balanserad, stadig osv" :p

Carisma var ett passande namn för vilken karisma hon har din tjej. Superfin ! :d Hon ser inte så där jättestor ut. Är det så eller är det bilden som "luras" ? :confused:

Tack för berömmet! Hon är ca 165, och en riktig tanig spinkis så hon är inte så stor ;) Jag göder henne allt vad jag kan, men det verkar inte hända nått, så nu satsar jag på muskler istället!

*KL*

Är det någon som klippt sin häst?

Jag har klippt Lasse på halsen och sen snett ner mot flanken, så han inte blir svettig vid sadelgjorden.
men han blir svett ändå, så nästa klippning får bli en helklippning!

Märkligt nog har inte Pompa satt särskilt mycket vinterpäls i år trots att hon gått utan täcke fram tills igår. Förra året såg hon ut som ett utegångsfår från Gotland. Med Premessa är det tvärsom. Hon har aldrig behövt klippas då vinterpälsen inte varit särskilt mkt längre än sommardito men i år är hon raggig som sjutton. Ska jag gissa något tror jag att hon har ordentligt med mask för det hade hon i våras. Vi gör nån sorts gårdsanalys hos oss o det var bara unghästarna som hade mask o hon hade näst högst värde av vad det nu var för nåt ? :confused:

Trevlig Helg på dig själv !

Jag ska klippa Ella när hon får päls. Än så länge finns det inte något att klippa.:p

Vilket påminner mig om att jag ska skicka skären på slipning och sätta upp lappar om att jag klipper hästar. Jag har tjänat in vad klippmaskinen kostar ett par ggr om tror jag.

Oh...nu är det länge sen jag var inne här:o...vad tiden går fort!!!

Jag klipper inte mina. Har aldrig gjort det...Vinter betyder lågsäsong och jag underhållstränar mina enbart. Blir det svettigt tar jag omaket att torka "by hand".

Lilly har hållit fint så här långt. Var på en tuff clinic för RÅ (känd westerntränare) i slutet av augusti och det gick mycket bra. Dock har jag en hel del att jobba på och tydligen är det ett rasdrag för just Welsh Cob:crazy:...hoppas det är en myt dock. Men, så här långt stämmer hon med vad som sägs...:cool:

Bilder från träningen:
20080831Varmning1.jpg

20080831Galopp4.jpg

Inga spår av någon hälta så här långt, alltså. Men, hon blev kall och förkyld efter clinicen och har fortfarande lite hosta kvar så vi tar det lugnt för tillfället...

Idag ringde klockan 6 o kl 7 packade vi in oss i bilen för att åka o träna terräng, årets sista terrängträning och Q´s tredje någonsin.
Idag hade vi hamnat i en lite mer rutinerad grupp då vi gick in som reserver.
Mer rutinerad grupp innebär även lite större hinder o jag ska vara ärlig o erkänna att jag var lite orolig i början men de är bara o inse att Q är nog de klokaste o stabilaste jag någonsin har suttit på.
Känns som jag bara styr o hänger med.

allt jag styr på klipper han i första försöket, inte en tvekan eller fundering och utan att bli för kaxig.
De 3 första sprången blev lite knackiga, han kröp intill o var inte riktigt igång. dessutom började vi på en stor (nåja) röd låda som han blevlite brydd på faktiskt.
Men de enda han gör är att han kortar ihop sig lite o kryper lite nära, vilket jag tror många fälttävlanstränare uppskattar, istället för o slänga sej handlöst över.
Men sen rullade de på o gud vad jag älskar denna lilla gula plutt.

Med the_connemara i tankarna så kom jag ihåg filmkameran denna gång o fick även mamma att filma :D
Han blir lite trött i slutet på vattnet, de var ganska djupt efter 2 dagars ösregn.
Här har ni filmen på underverket. http://www.youtube.com/watch?v=-rXOuLUSsVQ

Shit vad han hoppar:love: Är grymt imponerad:bow: Ser så otroligt lugn och rutinerad, som om han inte gjort annat. Sen tycker jag att du är modig som f*an också...:eek:!!

Ja han förvånad oss alla, har ju alltid varit lugn o ruggigt klok men man tycker ju att han skulle stanna o kika nångång men han bara trummar på.
Nu börjar han dessutom att HOPPA, använda sej av sin teknik som han har, även om han överdriver lite väl emellanåt hihi:p
Sen om jag är modig eller bara korkad.. vem vet :p
börjar dock komma in i terränridningen igen o tycker de är roligt.
Sa att jag aldrig mer skulle rida fälttävlan efter att Q´s mamma blev skadad, men vad gör man när man har en sån här talang ?!

Vilken härlig häst! Han går ju som en klocka, knappt jag kan tro att han bara är fyra år. Min fjomp skulle möjligtvis doppa hovspetsen och sedan vägra smutsa ned sig (dressyrfjant som han är).

Oh my good!!! Jisses va duktig han är! Han bara rullar ju på, ser ju ut som han inte har gjort annat!! :love:

Och jag säger som de andra, va duktig du är!! Och tuff!! :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
486
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 087
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 697
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 603
Senast: Vira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka