04-ornas tråd edition 4!!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Etimanyd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 014
  • Visningar Visningar 64 618
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Starta som nr 23 iaf.
jag tyckte det var riktigt dåligt, en av ryttarna, (känner henne) blev ju sågad totalt. sa att hon förstörde hästen o skulle sälja den, innan det hände något.
men hyllades ordentligt igår o gick vidare till flyinge. så hmm, vet inte riktigt hur dom tänker. :crazy:

den med bakskydd var inne på framridningen när jag var där o kika lite, en av de andra ryttarna sa hon inte fick ha bakskydd, hon försvarade att hästen smällde på sig annars o hade pratat med domarna att hon fick, vet inte hur o vad för sanning det låg i de, men ska en ska väl alla? lr har vi andra missförstått de? :confused:

Jo men då har jag nog sett dig, men den enda jag egentligen kommer ihåg var en som S Lilje red som JH äger. En stor grå häst som hade suveräna framben.

Ja de är märkligt att vissa får göra som dom vill isåfall.
Jag hörde i kulisserna att en av de hästar som gick vidare till Flyinge inte ens hade kvalat inom rätt tid, kvalade förra helgen o tiden för kval var till 14 sept.
Men tydligen hade strömsholm sagt att de inte spelade nån roll för dom kollade inte upp kvalpappren ändå.. :confused:

Ja dessa bedömningssporter, ibland känns det som att det räcker med att man satt näsan innanför portarna så är man bedömd... Gillar dommaren modellen på häst så blir man lite snällare bedömd..

Jag tyckte i alla fall att ni var duktiga!!:bow:

haha, hon rerd ju nästan bara skimmlar. :D
hörde några jag med, så vem vet hur det egentligen ligger till, allting verkar lite lulligt tycker jag iaf. :grin:

*KL*

Idag har vi varit duktiga både Ella och jag.

Vi red i en stoooor hage för första gången sedan det gick så åt fanders och hon bara försökte skena åt hellsicke för mig istället för att gå på volt.

Jag har inte tagit någon hjälp av tränare utan det är mina egna tankar jag provade idag. Istället för att bestraffa fel så sitter jag bara och fortsätter att göra hjälperna helt lugnt och så fort hon kommer på rätt köl så berömmer jag. Ella är mycket mottaglig för beröm och anstränger sig gärna lite extra, mer än man begär då.:love:
Fick ställa utåt på volten och bara rida med ytterhjälperna, tar jag i inner och tappar ytter viker hon sig och försöker sticka.

Det känns liksom som att jag nog börjar lära mig rida och förstå hästarna. Det blev verkligen ett bra resultat och jag redde ut problem på ett sätt som jag verkligen inte behöver skämmas för!

Ursäkta skrytet, men idag är jag faktiskt stolt över mig själv och jag hoppas att min lilla Ella också är det.

Va härligt att det kändes bra!! Jag får göra precis likadant, rida på nästan bara ytter så att jag får med mig saga annars drar hon bara utåt och lyssnar inte.

Då förstår du och jag varandra precis.:D

Jag har faktiskt aldrig varit med om en unghäst som beter sig så mot innertygeln. Jo, min D-ponny jag fick när jag var 10 år och han 2.5 år... Men det kan ju bero på att det inte var så lämpligt att börja rida på en oinriden... eller nåt.:p

Fasen, jag har ju bara haft unghästar hela tiden. Med ett och annat undantag; Zizi, mamman till våra unghästar, hon var iallafall tävlad i fälttävlan, Shaffie som hade placerat sig i LA hoppning-henne hade jag på igångsättning efter fölning och hon visade sig ha ett fel på ett ben efter tre veckor. Och så jättehästen Elmer som inte var så utbildad men iallafall 8 år.
Alla andra femtioelva hästar som passerat här har varit outbildade.

Jag tycker din häst hoppar trevligt!!!! Ser ut som om det finns lite kapacitet iaf! Den bara kliver över domdär små plutthindrena ju :D

Starta som nr 23 iaf.
jag tyckte det var riktigt dåligt, en av ryttarna, (känner henne) blev ju sågad totalt. sa att hon förstörde hästen o skulle sälja den, innan det hände något.
men hyllades ordentligt igår o gick vidare till flyinge. så hmm, vet inte riktigt hur dom tänker. :crazy::
Ryttaren tävlar ju dessutom internationellt, med placeringar i svår klass. Jag fattar inte att domarna inte skäms! HOn rider ju absolut inte dåligt på något sätt, tvärtom!

Hjälmen heter Charles Owen JW.
Sen finns de en till somheter CO classic eller nå sånt, men tror de är samma hjälm förutom att JW har John Whitakers Autograf osynligt.. ;)

Jag har insett att de hjälmarna är på tok för dyra för mig :eek: Bar för att ha en tävlnigshjälm liksom, suck. Finns det inga liknande fast under 1000 spänn :angel: Min Troxel köpte jag för 800 liksom.

Nu ska jag läsa ikapp tråden :)

Trist på bedömningen men gud vad fin han är :love:

Jag hade aldrig vågat hoppa honom jag hade åkt av i första språnget, han ser ju ut att kunna hoppa hus :eek: :D

Jag fick betala 200kr och då åkte jag hem till henne. Är inte riktigt säker på om det kostar mer om hon kommer till ngt ridhus. Om jag rider i ridhuset blir det 120kr till per gång men jag ska köpa årskort nästa år så då kostar det 1900/år oxå slipper man ju den kostanden resten av året iaf.

Vad roligt att det kändes så bra med tränaren! Det är guld värt att ha någon man passar ihop med och litar på :)

Vi har en tränare som åker runt till folk och kommer hon ut till en kostar det 200, kommer hon till ridhuset (där jag betalar manegeavgift 1000 kr/år) kostar det 260 kr. Privatträning. Jag rider dock bara i ridhuset för vi har ingen bra bana hemma. Men nästa år kanske vi kan rida bort till grannens bana 5 km bort, då är han ju trots allt 5 och borde orka knata dit som uppvärming :)

Vi var på strömsholm och hoppade och ärligt talat så är väl ingen imponerad av arrangemanget. Mkt strul, konstiga bedömningar o de verkar som regler är till för att brytas ;)

Jo Calle tar i lite mer än han behöver emellanåt o då känns de som man ska fastna i taket :D

Jag vet att hjälmarna är dyra men ack så sköna.
Går att få tag på billigare utomlands, tror jag sett dom för ca 1500 i england.
Innan JW hade jag Champion showring, ungefär lika passform.

Jag har haft en Showring innan, rättare sagt min första hjälm efter Jofan man hade på ridskolan :angel: Dvs jag har ridit och trillat av i den x antal gånger sedan jag var typ 12 år. Så, 13 år gammal slänge jag den faktiskt i somras, smart va :D Innan dess var den endast tävlingshjälm i dressyren eftersom den dessutom var för liten. Bra ordning jag har på mina hjälmar :eek:

Men jag tycker inte om de så mkt längre. Jag är kär i din hjälm!

Trist att det är så dålig ordning på strömsholm! Riktigt dåligt :mad:

Förresten, jag och en komips var på ungponnychampionatsfinalerna i helgen. Går ju i Falkenberg.

Sådna några riktigt läckra ponnyer, favoriten var Ronja Rövardotter bland 5-åringa D-ponnyer. Halvblod (Utrillo) - welsh cob om jag inte minns fel. Hoppade helt annorlunda jmf med de andra, jösses vilka språng! Och sedan en oxå 6-årig dressyrponny, C tror jag. Adrenalin. Liten brun tanig tråkig sak vid en första anblick på framridningen när vi var på väg mot tävlingsbanan. Sen när den kom in :love: All flasch en maffig stor häst har + att den verkligen bar upp sin spektakulära gång! Fick bla 10.0 på utvecklingsbarhet och domarna var helt i extas :D På lördagen hade de ridit på 89 %.

ja jag såg de på ridsports hemsida.
Du vet inte hur de gick för gräns ponnier ?

Ja jag är oxå kär i min hjälm, provade den för skojs skull men kunde inte motstå o köpa den.
Även fast den är fö rdyr för mig egentligen. Men kände för o skämma bort mig just då haha.

By the way så ska Q göra ett nytt terrängpass på lördag.
Ska försöka filma lite då istället kanske så ni får se han på terrängen.
hade tänkt filma honom när jag red dressyr igår men had eingen hemma som kunde filma. Han har fått björnpäls nu så läre klippa han innan helgen oxå.

Calle ska gå hoppträning ännu nästa helg sen ska han få vila.

Som jag med Racersafe-säkerhetsvästen i fredags. Den satt som en smäck på mig jmf med min gamla. Och jag vill tro attt 2095 kr är rätt billigt för Racersafe?

Jag vill se film på Q :D

Lessen men jag såg ingen av Gräns. Vi var där fr 11 till 16 men det känns som att vi missade MASSOR. Vi såg femåriga D ponnyer och hela sexårsklassen, hoppning båda. Plus ngra ekipage i de andra klasserna.

Men jag har hört mysket gott om Chokladhästen minsann!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
486
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 087
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 697
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 603
Senast: Vira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka