Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Jag tänkte att jag skulle köpa hem dessa örter att ge till mitt sto som hostar litegrann; timjan, lakrits, läkemalva, fänkål, vitlök...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: B&B
·
Foder & Strö Hejsan!! Är det någon här inne som ger Kiselgur till sin häst? Är det 30g man ska ge till dom? Och isåfall, är det nån som kollat...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Molin
·
L
Foder & Strö Vad ska man ge för slags foder /fodertillskott för att hästen ska få i sig alla mineraler,vitaminer m.m per dag. ? Har en 5 årigt sto.
Svar
2
· Visningar
698
Senast: Bucus
·
P
Foder & Strö Ni som har hästarna på halm och räknar foderstat för dem, hur tänker ni när det gäller tillskottet (energi och stråmängd) från halmen de...
Svar
4
· Visningar
653
Senast: Egonson
·
M
Foder & Strö Någon som vet skillnaden både i pris och innehåll på Krafft miner blå och grön? Man kan ju gå in på hemsidan o kolla, men det är ju...
Svar
11
· Visningar
2 019
Senast: bussig
·
Foder & Strö jag tror det är fler än jag som känner mig halvschysst mot hästarna när jag lägger lunchhöet på backen, kanske leran, sanden, ja ni...
Svar
18
· Visningar
2 524
Senast: pewa
·
B
Foder & Strö Finns det inget selen i hö ?
Svar
5
· Visningar
830
Senast: bussig
·
L
Foder & Strö Ni som ger müsli till era hästar, vilket märke ger ni ? Hur dyrt är det ? Vad innehåller det ? Och vart köper ni det ? Varför ger ni...
Svar
1
· Visningar
560
Senast: lindaplutt
·
O
Foder & Strö varför ger man hästar det? vilken mängd ska det ges i?
Svar
1
· Visningar
629
Senast: Tolly
·
Foder & Strö Har bytt från havre, korn betfor och mineraler till Krafft grund. Innehåller detta foder nog mineraler för att utesluta extra mineraler?
Svar
8
· Visningar
1 241
Senast: Maran
·
Foder & Strö Helt generellt, låter det vettigt att jag ger mina två hästar (en islänning som är b-ponny och en shettis) 10-12 kg hö/dygn tillsammans...
Svar
2
· Visningar
1 565
Senast: Cilva
·
M
Foder & Strö Ett jättebra tips! För det sväller till det dubbla. Och tänk det i hästens mage! Ett bra tips för er som har tex Hippo eller Krafft och...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: _Ida_
·
B
Foder & Strö Om man ska byta från silage till torrhö, hur ska man göra då? Måste man göra en lång övergång och blanda höet med ensilaget, eller kan...
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Någon som orkar förklara, som är insatt? Jag har aldrig förstått dessa värden... Smrb och dylikt.. Är lärd i den gamla skolan, är...
2
Svar
31
· Visningar
2 724
Senast: Nate
·
Foder & Strö Ni som fodrar era hästar med färdigfoder (kraftfodret då förstås) vad för sort använder ni och varför? Om ni kunnat välja vilket...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: CeciliaW
·
Foder & Strö Som jag skrivit i andra trådar så har våran kille problem med sin mage höst/vinter , (inte konstant men vissa dagar har det runnit...
2
Svar
27
· Visningar
3 380
Senast: gejsa
·
F
Foder & Strö Min pålla har börjat gnaga på stallets träinredning till stallägarens stora fasa. Jag har hört att det är något som fattas i...
2
Svar
27
· Visningar
2 431
Senast: godishanna
·
Foder & Strö Ni som har hästar som blir alldeles för pigga av för mycket havre, vad ger ni istället? Min häst blir "galen" om han får för mycket...
2
Svar
24
· Visningar
2 197
Senast: Matiz
·
C
Foder & Strö Min haflingervallack på 11 år är för tillfället väldigt dålig i magen! :crazy: Han har varit halvkass i magen lite från och till alltid...
Svar
19
· Visningar
1 731
Senast: Osäker_
·
Foder & Strö Enkel fråga, vad väger foderkalk? Alltså, ungefär hur många ml är 20g?
Svar
6
· Visningar
2 541
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka