Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Pålle har varit väldigt trött och seg senaste veckan. Börjar fundera på en mängd olika anledningar varför och självklart kan ju fodret...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: Morran
·
K
Foder & Strö Började med linfrön för 5-6 dagar sen och nu är hon ganska lös i magen, kan dom göra så att dom blir de eller kan de bero på för mycket...
Svar
2
· Visningar
1 847
Senast: Kelly
·
F
Foder & Strö Hur länge har ni fått vänta på analysen från dem efter att ni skickat iväg blanketten?
Svar
8
· Visningar
2 318
Senast: jamman
·
S
Foder & Strö Hm, ja man blir bara mer och mer förvirrad. Alltså om man ger alger ska man inte ge soja då eller tvärtom? Mina hästar har inte fått...
Svar
15
· Visningar
1 393
Senast: musen21
·
N
Foder & Strö jag känner en som har en b-ponny som är riktigt FET... jag har ridit henne under ca ett halv år men nu e jag för tung å lång så jag har...
Svar
2
· Visningar
652
Senast: New Aperitif
·
G
Foder & Strö Jag har en liten shettis kille som alltid är så lös i magen, han är 3 år och körs regelbundet, äter hösilage (kan det vara de han blir...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: goldenG
·
T
Foder & Strö Hur mycket hö, på ett ungefär, brukar ni ge era varmblodiga travare såhär års oavsett analysvärdena, mera med tanke på mag-tarm-välmående?
2
Svar
23
· Visningar
2 808
Senast: lola97
·
Foder & Strö Flera hästägare i min omgivning har börjat fodra med stora mängder morötter, ca 1-2 kg/dag. Ingen av dem räknar på sina foderstater...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: jezzie-
·
Foder & Strö Har hört att maxgivan på kli är ca 10e-3*(hästens vikt i kg). Vad händer om man överskrider denna mängd? Är det skadligt för hästen? Jag...
Svar
9
· Visningar
768
Senast: lundborg
·
Z
Foder & Strö Min häst har problem med luftrören - astma och jag har åtgärdat hans miljö, medicinerat etc men inget har hjälpt. Så jag skulle vilja...
Svar
2
· Visningar
1 484
Senast: Balderum
·
M
Foder & Strö Hej! Jag undrar varför man ger linfrön och hur mycket man skall ge? Har hört att det är väldigt bra för människomagar men för hästar...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Jozzi
·
Foder & Strö någon som har koll på vad den kostar ungefär? håller på att räkna ut foderkostnaderna...:d
Svar
4
· Visningar
1 084
Senast: pinky
·
S
Foder & Strö Vårt inköpta ensilage har en kvot på 10,5. Det är tänkt att fölen och ett-åringarna ska få fri tillgång. Jag har ingen tidigare...
Svar
7
· Visningar
1 332
Senast: Mitra
·
O
Foder & Strö Har en liten fundering:confused: Bortsett från höet vad skulle ni ge ett arabsto på 5 år som är dålig i hull och utan muskler? Har...
Svar
1
· Visningar
588
Senast: Genesis
·
C
Foder & Strö Ja, ni ser ju rubriken :) Hur mycket väger en liten fyrkantsbal med hö, i snitt? Förstår ju att det är olika beroende på hur hårt packad...
Svar
8
· Visningar
16 861
Senast: aramis
·
Foder & Strö Hej.. Okey jag ska börja och säga att vi inte har någon höanalys men jag har funderat på att göra det, hur gör man? Aja, till...
Svar
11
· Visningar
789
Senast: lundborg
·
Y
Foder & Strö Hur lång tid brukar man räkna med att det tar en häst att äta upp ett kilo hö? Beroende på storlek? Vanligt balat hö. Ger jag hästen ett...
Svar
9
· Visningar
1 069
Senast: Bärin
·
S
Foder & Strö Började ge hästarna betamix för ca 2veckpr sedan och nu har båda två fått konstiga saker för sig! jag är jätte orlig nu,känns som stoet...
Svar
12
· Visningar
2 129
Senast: skjootan
·
T
Foder & Strö Hur får jag i mitt lilla shettis sto (årsföl) mer hö? Idag får hon ½kg morgon, ½kg lunch, ½kg em, 1½kg kväll. Vanligtvis har hon ej...
Svar
7
· Visningar
1 138
Senast: Tigerlilja
·
M
Foder & Strö Ska man ge hästarna kalk och i sånna fall varför och hur mycket??
Svar
5
· Visningar
1 065
Senast: momeli86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka