Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Hallå. Finns det något billigt mineralfoder utan tillsatser av Selen? Har hört att för mkt Selen kan ge Selenförgiftning..
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Giraff
·
V
Foder & Strö Hade en liten fråga.. Ungefär hur mkt matolja ska man ge en varmblodsvalack som har lite svårt att hålla hullet? Har hört att olja...
Svar
10
· Visningar
891
Senast: Ingela_S
·
Foder & Strö Står i ett inackorderingsstall där vi köper hösilage av stallet. I stallet står en c-ponny som väger ca 300 kg och ägarna tycker att h*n...
Svar
9
· Visningar
1 205
Senast: Tuva-Li
·
Foder & Strö Har någon hört talas om ett foder, jag tror det är pellets, som består (till största delen) av bark? Om någon känner till det så berätta...
Svar
12
· Visningar
2 630
Senast: Stisse
·
M
Foder & Strö Hur många gånger minst ska man dela upp fodringarna på? Tidigare år har vi gett hästarna 6 gånger om dagen. Nu har vi inte samma...
Svar
9
· Visningar
1 081
Senast: Coffeaclub
·
Foder & Strö Dere som har prøvd magnesium tilskudd til nerviga/ stressade hästar, hva har dere for erfaringer? Virker det,og hvor lang tid må man...
Svar
4
· Visningar
1 364
Senast: ludda
·
Foder & Strö Har för första gången låtit analysera vårt hösilage. Fick siffrorna igår och spontant så känns TS låg men i övrigt har jag noll koll...
Svar
12
· Visningar
1 177
Senast: ako
·
Z
Foder & Strö Hej! Undrar om ngn kunnig och vänlig själ vill svara på en fråga; Släppte ut pollarna (islandshästar) i en hage där det ej gått hästar...
Svar
8
· Visningar
660
Senast: Korven
·
B
Foder & Strö Var och köpte soja häromdagen. Bad om soja till häst men på säcken står det soja till nöt och gris (?). Det kanske inte spelar...
Svar
6
· Visningar
863
Senast: rohna
·
Foder & Strö Ni med hösilage, hur vanligt är det att ni påträffar mögel i balen? Jag tycker att var och varannan bal vi har (storbal) har små...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: Skogsbon
·
Foder & Strö Har hittat ett hö med kvot på 5,5 och det är väl rätt okej, går iaf att räkna på och blir inte mängder med kraftfoder, men sen har vi...
Svar
6
· Visningar
1 098
Senast: Kassiopeja
·
Foder & Strö Det kan vara så att jag är sämst i världen på att förstå räknesammanhang... ;) Jag sitter och tittar på ett mineraltillskott där...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: Salandge
·
Foder & Strö Vad betyder det egentligen at någon hästar har kiss som lukter mer ammoniak enn andre???? *Mycket nyfiken :)
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: lundborg
·
C
Foder & Strö har en häst i stallet som har börjat svettas oerhört snabbt, kan räcka med att trava några 100 meter sen e hon blöt på halsen, o att hon...
Svar
12
· Visningar
1 189
Senast: BJÖRKIS
·
T
Foder & Strö Tänkte kopmplettera foderstaten nu i vinter med halm under de långa vinternätterna. Vilken sorts halm är lämpligt att använda till...
Svar
4
· Visningar
1 136
Senast: pinky
·
M
Foder & Strö Har tänkt ge pålle flytande B-vitamin men eftersom jag inte gett det förut så blev jag lite tveksam när jag läste på flaskan att det är...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: MisterLillen
·
Foder & Strö Just det, min häst är fet.. han är inte jättefet men tillräckligt. Han får något som heter hästkraft 3 liter om dagen + 2,5 liter havre...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: percival
·
Z
Foder & Strö Vad är skillnaden mellan hösilage och ensilage? :confused:
Svar
6
· Visningar
681
J
Foder & Strö Jag undrar if jag kan ge min häst både biotin och kiselgur? Han har inte ätit biotinet så länge ännu, ca 2 1/2 månad. Köpte kiselgur...
Svar
6
· Visningar
1 301
Senast: fjordinghanna
·
Å
Foder & Strö Är det någon som vet hur lång tid det tar för en d-ponny att äta: 1 kg hösilage dagtid 5 kg hösilage natt Alltså vad som är...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: åsnan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31