Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö I alla år jag hållt på med hästar har de haft saltsten, dån jag hört att hästarna känne själva om de behöver salt.Min häst har aldrig...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: Flummflicka
·
Foder & Strö Jag har ett varmblod på 6 år som alltid har varit lagom pigg i ridning och jättesnäll i hantering. Nu har han tvärvänt och blivit ett...
Svar
12
· Visningar
1 254
Senast: Genesis
·
F
Foder & Strö Om man inte ger fri tillgång på hö ute i hagarna - hur länge kan det gå mellan grovfoder-givorna? Jag har alltid tänkt att hästar får...
Svar
14
· Visningar
3 412
Senast: MadickenII
·
F
Foder & Strö Min häst har enligt veterinären "spontanhosta", och han ansåg inte att det var något farligt eller något att göra åt (förmodligen hostar...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö ..sökes. jag orkar inte sätta mig och bläddra i papperen utan hoppas att någon snäll bukefalist kan ge mig tips på proteinrika...
2
Svar
35
· Visningar
2 455
Senast: Rikkan
·
A
Foder & Strö Vad är egentligen bäst att ge fri tillgång på, halm eller hö? :confused: Det är ju lätt att komma upp i för hög energi vid fri tillgång...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: _vattenskIDA
·
B
Foder & Strö Har läst nån stans att man ska ge extra tillskott av E- och A- vitamin till hästar som äter hösilage! Räcker det med vitaminerna i...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: Coffeaclub
·
B
Foder & Strö Vilket har ni upplevt haft snabbast effekt mot lös mage hos hästen? Mag tarm är ju rätt mycket dyrare, så därför funderade jag på om...
Svar
13
· Visningar
1 337
Senast: Tiggertjejen
·
A
Foder & Strö släppte ut min häst i en ny sand hage, och där låg det massa blad och hon åt dom som omd et var godis! nu står hon inte i den hagen...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: _Ida_
·
Foder & Strö Jag har precis börjat gå över från pelleterat till ett muslifoder för att testa. När jag tittade närmare på det såg jag att det fanns...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: alice
·
Foder & Strö Hej, är det någon som vet hur mycket olja man kan ge en häst varje dag. Foderstaten innehåller ett hö med väldigt högt proteinvärde...
Svar
14
· Visningar
1 433
Senast: allroundhästarna
·
B
Foder & Strö Någon vänlig själ som kan värdena på Vetekli och Linfröpellets/kaka och har lust att plinta ner dessa?
Svar
2
· Visningar
1 147
Senast: BJÖRKIS
·
Foder & Strö Jag har köpt ett hö med en kvot på ca 5,5, (smrp = 47,9 och energi = 8,7), vilket gör att jag lätt kan uppnå det energi och proteinbehov...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Kassiopeja
·
C
Foder & Strö Är lite nyfiken... Ni som låter era hästar ha fri tillgång på grovfoder/stråfoder, hur mycket kraftfoder samt av vilket slag ger ni...
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: Piraja
·
J
Foder & Strö Jag har fått lära mej att fölungar ska absolut inte ha saltsten av nån anledning (stämmer det?), men nu när lilleman är ett halvår...
Svar
6
· Visningar
991
Senast: JennyK
·
U
Foder & Strö har fått massa tips i stallet att ja ska ge hästen lite A-fil..har bytt från silage till hö och de har blivit mycke bättre men inte bra...
2
Svar
25
· Visningar
2 463
Senast: dramatik
·
I
Foder & Strö alltså varför ska man välja det ena eller det andra? jag har fodrat med mustang pellets mest för att hon fick pellets när hon kom till...
Svar
9
· Visningar
1 126
Senast: doxrainyjune
·
A
Foder & Strö Nu undrar jag hur länge havre håller egentligen, alltså hur länge man kan ge av det till hästen. Och om det är som med hö att det börjar...
Svar
4
· Visningar
5 368
·
Foder & Strö Har en stor åker med mest klöver på jämte stallet som jag gärna skulle vilja släppa hästarna på. På åkern är det bara klöver med några...
Svar
6
· Visningar
1 590
Senast: trassel
·
Foder & Strö Kommer att få hem min häst som tillsammans med en annan ponny ska gå som konvalecent, och därför har vi bestämt att ha dom på lösdrift...
Svar
5
· Visningar
936
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka