Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vi började ta in våra hästar på nätterna för en månad sen ungefär, och ett litet tag tidigare ökade vi på fodermängden, för att det gräs...
Svar
10
· Visningar
947
Senast: Stopek
·
C
Foder & Strö Skummade snabbt igenom Christina Plancks bok om hästens utfodring. I boken stod det att hästar äldre än 20 år oftast blir magra trots...
Svar
5
· Visningar
1 136
Senast: Coffeaclub
·
M
Foder & Strö Vi har under många år tagit hö från samma vall och alltid analyserat det och vet ungefär vilka värden man kan förvänta sig, beroende på...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: evis
·
A
Foder & Strö Blev helt chockad när jag vägde min haflinger för någon vecka sen. Han är bara 148 cm hög och väger 670 kg!!! :o Han är inte tjock nu...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Immer
·
M
Foder & Strö Sitter här och pysslar lite med min hemsida och nu håller jag på att gå igenom mina texter om vitaminer och mineraler. Det dök dock upp...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: mirjada
·
W
Foder & Strö Hejsan skulle vilja ha lite hjälp med en foderstat för en nu ganska tjock arab på nu CA 450 kg, 147 cm, sto, 10 år, rids varje dag MEN...
2
Svar
39
· Visningar
2 843
Senast: mirjada
·
A
Foder & Strö kan nån förklara detta med klippt korn för mig? jag har hört att man måste förburka hela påsen med korn inom några dagar efter att man...
Svar
2
· Visningar
1 169
Senast: Anja586
·
H
Foder & Strö vad betlar ni för krafft magtarm??
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: Trostan
·
M
Foder & Strö Okej, nu blir jag förvirrad..havre,lucern, ensilage, hö, korn, krossad korn, krossad havre, müsli, mineraler, vitaminer, soja, alger...
Svar
2
· Visningar
811
Senast: ang
·
W
Foder & Strö Nån mer än jag som använder Vitapro till sina hästar?
Svar
6
· Visningar
1 443
Senast: woffihaa
·
Foder & Strö På krafft magnesium burken står det att det innehåller 100% magnesiumoxid... Ska man tolka detta som att produkten innehåller 1000gram...
Svar
4
· Visningar
1 713
Senast: amalia
·
Foder & Strö ja se föräldrar..... :cool: JAG vill gärna ge Hamlett Krafft's Magtarm i förebyggande syfte nu under vintern, anledning: han står...
Svar
2
· Visningar
1 250
Senast: Lord Owen
·
E
Foder & Strö Vad tycker ni? Är fibergi bra eller dåligt? Vad kostar det? Hur mycket fibergi ger ni?
Svar
17
· Visningar
3 500
Senast: jojo54
·
P
Foder & Strö Vad är den optimala torrsubstanden, hur vet jag vad som är bra och dålig? Hur mycket protein vill man ha? Fick analysen på ensilaget...
Svar
13
· Visningar
1 150
Senast: Lord Owen
·
F
Foder & Strö Varför får man hög jästhalt i hösilaget? Det har 60% ts och bra näringsvärden på alla sätt, emn innehåller mycket jäst. VARFÖR???
Svar
2
· Visningar
956
Senast: FTW
·
A
Foder & Strö Är det ok att ersätta exempelvis lunchhöet med någon timmes betning för en fånghäst? :confused: Nu borde väl gräset ialla fall inte...
Svar
3
· Visningar
666
Senast: Fia-Lina
·
Foder & Strö Vad tycker ni om Red Mills foder har börja använda Cool´n´Cooked Horse & Pony Mix Kan man fodra med betfor samtidigt som hästen...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Sass
·
Foder & Strö Har vansinniga problem att få till min foderstat vad gäller Ca och P. Hamnar långt över rekommenderade nivåer och har som det ligger...
Svar
4
· Visningar
928
Senast: Maran
·
A
Foder & Strö Är det någon som kan säga vart man kan köpa torkade morötter, helst då i stor pack.. har bara hittat små "provpaket"... PM: gärna då...
Svar
10
· Visningar
1 191
Senast: Smulan75
·
W
Foder & Strö Jag fattar inte vad vi har gjort för fel..... Nästan alla balar vi öppnar har någon mögel fläck på sig. Det syns inga tecken på hål...
Svar
5
· Visningar
984
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31