Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Har en pålle på 21 år som i hela sitt liv fått stora mängder kraftfoder och inte så jättemkt grovfoder. Eftersom han var tävlingshäst i...
Svar
12
· Visningar
1 071
Senast: grimman
·
S
Foder & Strö Ja alltså vad är skillnaden på helt korn och kornkross, alltså förutom att krossen är krossat... Fördelar att ge hel? Nackdelar...
Svar
17
· Visningar
2 845
Senast: Sliver
·
P
Foder & Strö Min Shettis börjar at äta halm först och sedan höet. vad kan det bero på?? Inget fel på höet,äts med bra aptit av den andra ponnyn
Svar
3
· Visningar
689
Senast: Daniela
·
Foder & Strö ..ja, hur funkar det egentligen? Hur många av er är det som fodrar med exakt den uträknade mängden foder? Jag hade tänkt få vårt hö...
Svar
18
· Visningar
1 212
Senast: mahlmt
·
H
Foder & Strö Min Tinker får uslag, sår, av havre! Har någon annan samma erfarenhet? Hon behöver energin, vad ska jag ge henne istället? AKUT!!! :bump:
Svar
1
· Visningar
598
Senast: mirage
·
Foder & Strö Jag har läst lite i trådarna här och det är som vanligt. Foderforumsbukefalisterna förfasas över hur folk kan utfodra med icke...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 972
Senast: Kirre
·
F
Foder & Strö Sitter och funderar lite på det här med hö och dess värden som t ex vilken del av höt/vallsorten innehåller mest/minst MJ och Protein...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: Flundran
·
K
Foder & Strö Hippo eller kraft? Vad hade ni valt? Eller över huvudtaget något av de??
Svar
14
· Visningar
1 024
Senast: Kelly
·
N
Foder & Strö Vad är det och varför ger man det ?
Svar
3
· Visningar
806
Senast: lundborg
·
L
Foder & Strö :confused: Är det mineralrikt eller?
Svar
1
· Visningar
588
Senast: Iccic
·
L
Foder & Strö Kan torrsubstansen vara 80% på vanligt hö(eller är det torrhövärdet?)
Svar
3
· Visningar
644
Senast: Boj
·
B
Foder & Strö Hörde nånstans att foderjäst skulle blötas innan utfodring men såg inget om det när jag kom över en förpackning foderjäst och läste på...
Svar
3
· Visningar
1 103
Senast: Rikkan
·
P
Foder & Strö Hur mycket kostar kornkross i stockholms området (per kg)?
Svar
2
· Visningar
515
Senast: Matiz
·
F
Foder & Strö Hej! Jag har en fråga som jag hoppas någon snäll bukefalist skulle vilja besvara :bow: ; Jag fick hem ett litet parti hö förra helgen -...
Svar
11
· Visningar
1 317
Senast: Flash
·
Foder & Strö Bara för att förtydliga, dåligt= sämre värden, kvalitetsmässigt minst lika bra som det "bra ensilaget". ´ Fick ta in ensilage från en...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: mirage
·
Foder & Strö Min häst magrar av en hel del tycker jag, känner revbenen bara man lappar honom lite lätt. :( Grovfodret e inte analuyserat då det...
2
Svar
20
· Visningar
1 865
Senast: lundborg
·
F
Foder & Strö Har sökt utan resultat på kastanjer här på forumet. Är det någon som vet om det är farligt för hästar att äta kastanjer?? ÄTER hästar...
Svar
13
· Visningar
7 487
Senast: gylle
·
B
Foder & Strö Nån som har smaskiga mineraler - gärna lite örtbaserat el bara välsmakande helt enkelt !!! :d har provat Hippos & Krafft Miner men han...
Svar
6
· Visningar
966
Senast: Salandge
·
Foder & Strö Vad fodrade ni er med? mängd? sorter? tillskott? Har nu en 1 1/2 åring som jag gärna vill ha fodertips av erfarna ardennerfodrare till...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: mul
·
S
Foder & Strö Åkte till foderbutiken för att köpa foder idag. :d Hade bestämt mig för att köpa lusern foder men fick se att det fanns tre olika...
Svar
11
· Visningar
1 200
Senast: Gupello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka