Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Överallt jag läser står det att ÄCV har såna "välgörande egenskaper". På vilket sätt? Man kan smaksätta vatten med det ja, men annars...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Kivina
·
Foder & Strö att höet är bra om man inte har analys på det??? Stötte nämligen på detta mer än 1 gång när jag letade hö nu inför hösten.
Svar
7
· Visningar
854
Senast: Mysaan
·
Foder & Strö Hur gör egentligen ni med lucernpellets?Blöter ni d? Min pålle får 7 dl lucern/dag, å har hittills faktiskt gett d torrt. E d nån större...
Svar
9
· Visningar
1 262
Senast: aiquen
·
Foder & Strö -Man kan ikke gi mer enn 5 dl. (0,25 kg.) korn av gangen, for hesten tar ikke opp mer. -Pelleterat foder kan ikke ligge uppblött lenger...
Svar
2
· Visningar
615
Senast: Haffe
·
Foder & Strö Kan ni inte skriva upp det ni ger häst i enheterna kg, hg osv. Ex. kanske 12 kg hösilage med en TS på .... 2 kg havre 0,5 kg...
2
Svar
32
· Visningar
2 313
Senast: Hot Shot
·
Foder & Strö Vad skulle du ge? Min häst står på lösdrift i vinter och ska ridas normalhårt regelbundet. Han kommer att ha fri tillgång på bra...
Svar
7
· Visningar
2 298
Senast: Yrja
·
Foder & Strö Har funderat mycket på om våra hästar egentligen tål vitlök i maten.Alltså ren vitlök,pulvren man köper är ju "utspädda tex. Men om man...
Svar
12
· Visningar
1 854
Senast: charmant
·
Foder & Strö Efter att ha läst mååånga av dessa foderfrågor på detta forum, så har jag märkt att väldigt många kan inte rek. ett kraftfoder...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 665
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Har ingen själv men har en liten lillebror (sladdbarn, ja ;) ) som i framtiden kanske får en egen liten häst, shettis. Jag har lite...
Svar
4
· Visningar
1 089
Senast: musen21
·
Foder & Strö Ännu en foderundersökning. Vad får er(a) hästar i Smp = , MJ = Kvot = Typ av häst (ras,ålder,kön,mkh,vikt,hull) =...
Svar
16
· Visningar
1 324
Senast: SaraMara
·
G
Foder & Strö Jag ska köpa mineraler och behöver även köpa vitlök till mina hästar. En nära vän tipsade mig om att det fanns Wiromins vitlöksmineral...
Svar
5
· Visningar
820
Senast: jezzie-
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av Glucosamid (tror det stavas så). Min häst börjar bli lite "knakig" i lederna när han står vilket går bort...
Svar
4
· Visningar
1 325
Senast: ann80
·
B
Foder & Strö hur mga ggr per dag utfodrar ni .....vet inte om jag utfodrar för ofta eller är det bättre att ge mkt på en gång . Och hur gör ni när ni...
2
Svar
25
· Visningar
1 917
Senast: mårran
·
J
Foder & Strö Som jag fattat det ska man ju låta bli att flytta ensilagebalar när de är nyplastade. Alltså man tar balarna från fältet och plastar dem...
Svar
9
· Visningar
4 393
Senast: gejsa
·
Foder & Strö Mitt halvblod sto är ganska rund. Hon skulle behöva gå ner i vikt. Vi har börjat sakta stilla att rida igång henne. Hon har föl 5 mån...
Svar
3
· Visningar
943
Senast: HelenaHandberg
·
B
Foder & Strö Brukar hästar tycka att det är gott med sojamjöl, eller behöver man "maskera" den med ngt. annat?
Svar
5
· Visningar
846
Senast: Stopek
·
M
Foder & Strö Det här är värdena på mitt hö: Torrsub 84% Smältbar råprotein 57 g/kg energi, foder 8,2 mj/kg Ca 3,8 g/kg P 1,9 g/kg Mg 0.8...
Svar
2
· Visningar
639
Senast: marijaa
·
M
Foder & Strö Jo jag undrar en sak: I stallet jag står i så finns det ingen som är ledig mitt på dagen och kan ge lunch. De hade en tidigare som...
2
Svar
32
· Visningar
2 310
Senast: Minizapp
·
Foder & Strö Hej.. Jag har ett litet problem som jag ev kan lösa men inget säkert, skulle det inte fixas så skulle råd behövas härifrån. Jag...
Svar
3
· Visningar
761
Senast: Molin
·
Foder & Strö hur funkar det att fodra med förra årets hö? har fått erbjudande av en bonde att köpa hö på rundbal, men det är från förra året...
Svar
10
· Visningar
1 533
Senast: marijaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31