Sv: En liten stilla undran....
Men det blir ju så då.
Att för att kunna råda så måste man ha en analys.
Med den så kan man ju se om det är helt åt skogen eller inte.
Ett hö med 15g smbpr t.ex. kan ju lätt förklara varför hästen inte sätter muskler.
Och naturligtvis så får ju de på forumet som räknar och ger råd en högre status än de som envist hävdar att de minsann inte tänker analysera, för att deras hästar mår bra ändå.
För de kan ju inte ge några råd sedan.
Vad är det föresten som säger att jag kan mindre om utfodring än du, bara för att jag vill ha en analys och en uträkning som kontroll på min foderstat?
Ärligt så tror jag bara att jag är mera kontrollfreak än vad du är.
Jag hatar att gissa, jag vill veta.
Och orkar dessutom inte håla på och "testa in" foder på 13 hästar varje år.
Jo, jag är lat också, det är nog grunden till att jag räknar faktiskt.
Det är enklare och så vet jag vilket foder som jag kommer att behöva under vintern och hur mycket redan på sommaren om jag vill.
Men det blir ju så då.
Att för att kunna råda så måste man ha en analys.
Med den så kan man ju se om det är helt åt skogen eller inte.
Ett hö med 15g smbpr t.ex. kan ju lätt förklara varför hästen inte sätter muskler.
Och naturligtvis så får ju de på forumet som räknar och ger råd en högre status än de som envist hävdar att de minsann inte tänker analysera, för att deras hästar mår bra ändå.
För de kan ju inte ge några råd sedan.
Vad är det föresten som säger att jag kan mindre om utfodring än du, bara för att jag vill ha en analys och en uträkning som kontroll på min foderstat?
Ärligt så tror jag bara att jag är mera kontrollfreak än vad du är.
Jag hatar att gissa, jag vill veta.
Och orkar dessutom inte håla på och "testa in" foder på 13 hästar varje år.
Jo, jag är lat också, det är nog grunden till att jag räknar faktiskt.
Det är enklare och så vet jag vilket foder som jag kommer att behöva under vintern och hur mycket redan på sommaren om jag vill.