Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gnist skrev:I princip Alla svar som börjar med:
"Men snälla du" Eller "lilla vännen" är sagda med ett nedlåtande tonfall.....
Inte_Ung skrev:Jag antar att du menar "tack och lov" i det fallet och inte "tyvärr" som du skriver?
För det är ju bra, eller hur?
Jag blir ibland förvirrad av ditt ordval.
Ja, och då så blir det ju bra, eller hur.
Du räknar foderstat så som du vill ha den.
Att använda analyserat foder och räkna på foderstaten, innebär ju inte att man måste utfodra som "foderexperterna" säger.
Utan bara att man räknar för att få det som man själv vill ha det.
Kan du hålla med mig där?
San Q skrev:Men om man går på en foderkurs för en av Sveriges absoluta forderexperter och hon säger till en att ens häst för ALLDELES för lite energi i förhållande till det han presterar. Tror du inte att man känner sig rätt korkad om man bara fortsätter med sitt alldeles för låga energiintag och inte ökar???
peter_lundin skrev:Dom som verkligen är kunninga på grovfoder vet att man ändå kan göra jättemissar på tex proteinhalt, ffa på inköpt foder.
PL
Ja, just det.Gnist skrev:Som ensilage &hösilageskördande bonde måste jag påpeka att av våra 200 balar, så kommer dessa från ca 10 olika fält...
Vi skulle alltså behöva skicka in 10 olika prover till analys, för att ha ett gångbart snittvärde på våra balar...
ancan skrev:Här är en till!!!
En rund,glad häst med blank,tjock och kort päls är för mig beviset på att fodret är lagom!!!
Man kan väl säga att jag sköter foderstaten genom mina ögon och mina händer...har funkat alltid...och det börjar bli mååånga år nu!
ancan skrev:Här är en till!!!
En rund,glad häst med blank,tjock och kort päls är för mig beviset på att fodret är lagom!!!
Man kan väl säga att jag sköter foderstaten genom mina ögon och mina händer...har funkat alltid...och det börjar bli mååånga år nu!
Jo, tänk för att dom kan det. Jag har regelbunden kontakt med just en sådan, varje gång propagerar h*n för att ha ett bra grovfoder och ge så lite krafftfoder som möjligt.....Inte_Ung skrev:Sådana där foder-rådgivare från foderföretag, de litar jag inte det minsta på - de vill ju sälja sina tillskottsfoder ju.
Och kan väl inte säga: "Du har så bra hö att du bara behöver lägga till litet selen."