Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hallå! Jag är stolt ägare till en piggelin ungponny. Han kommer från början från Estland och stod en period på ridskolan innan jag...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Elin_B
·
J
Foder & Strö Hur mkt "vågar" man ge av lucernpellets? Är typ 1L/dag på tok för mkt? Hur mkt ger ni som fodrar med lucernpellets?
Svar
18
· Visningar
3 783
Senast: BeastieBabe
·
E
Foder & Strö Ja, när är havre för gammal för att ges? Fjolårshavre, är den sämre att ge än havre skördat i år? - Marie
Svar
2
· Visningar
811
Senast: Sock
·
A
Foder & Strö Orlolig hästägare med arab, sto osm är fem år och ganska svårfödd. Hon faller lätt ur på vintern. Har tjatat på min stallägare länge nu...
2
Svar
23
· Visningar
1 658
Senast: Teodora
·
Foder & Strö Nu snurrar det till i huvudet... Hur mkt är t ex 20 000 mg i GRAM??
Svar
3
· Visningar
2 776
Senast: milly
·
T
Foder & Strö Jag skulle väldigt gärna vilja lära mig att räkna ut foderstater! Någon som är haj på detta som kan tipsa mig om böcker eller så som ni...
Svar
1
· Visningar
569
Senast: ang
·
E
Foder & Strö Hur lång övergånsperiod behöver man ha när man byter från vanligt hö till hösilage?
Svar
2
· Visningar
635
Senast: Egonson
·
A
Foder & Strö min polle börjar tunna ur i hull. Han får rätt mycket mat. Han är en d-ponny som rids normalt. han får; 8kg hö 2.5 kg hel havre 2...
Svar
10
· Visningar
1 150
Senast: lundborg
·
Foder & Strö Var kan man köpa djävulsklo, maskros och ringblomma till häst? Finns det på Gr*nngården lr kanske på hälsokostaffärer? Jag ska ge det...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: musen21
·
T
Foder & Strö Har sett lite överallt här där jag bor att vissa lägger ut en hel 300 kg:s i hagen skär av ett "lock" sen får hästarna äta fritt ur den...
2
Svar
37
· Visningar
2 766
Senast: fejko
·
U
Foder & Strö Någon som vet var man får tag på tarmrensningskur för häst? Har köpt tidigare något slags frö som man använder på Helsingborgskliniken.
Svar
2
· Visningar
1 331
Senast: Unica
·
P
Foder & Strö Fri tillgång till hö, Ett halvt kilo havre, 3 dl betfor och mineraler. Är det för lite till ett 3 årigt hbl? Hästen är normalviktig...
Svar
9
· Visningar
1 027
Senast: Carro88
·
B
Foder & Strö Hej allihopa! Jag har fått min analys nu och fattar inte ett smack! Finns det någon vänlig själ som kan räkna åt mej eller ta sig...
Svar
6
· Visningar
2 285
Senast: Mynta2
·
L
Foder & Strö har precis gjutet golvet i stallet och funderar nu kring vad jag ska strö med. Har ingen dränering i boxarna så är rädd att det ska bli...
Svar
5
· Visningar
1 002
S
Foder & Strö Är det någon som är duktig på det här med att räkna foderstater och som har lust att hjälpa mig? Jag har en 9- årig travare som väger...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: Nuzzan
·
Foder & Strö Någon här som ger det till sin häst?Ser ni någon skillnad/effekt av det?Är ju inte så stora mängder av varje "ingrediens". Funderar på...
Svar
5
· Visningar
1 026
Senast: Snobben
·
Foder & Strö Hej svejs! Vill bara höra hur många det är som tycker det är VIKTIGT att göra en analys på erat hö/hösilage? Och om ni köper...
Svar
13
· Visningar
1 414
·
Foder & Strö har ett hlb sto med föl vid sidan, men nu nät betet försvunnit så har hon rasat i vikt man ser nästan varje revben ryggrad :( Man kan...
Svar
14
· Visningar
1 282
Foder & Strö Oftas har man kanske inte alltid möjlighet att ta sig ut så många gånger om dagen man skulle vilja för att fodra sin/sina hästar. Men om...
2
Svar
31
· Visningar
1 912
·
Foder & Strö håller på att försöka lära mig om foder,undrar nu om man byter ut ett kilo havre mot ett kilo kornkross.vilken skillnad gör det i...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: Tacitus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka