Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Hej! Jag undrar hur man får bort mjäll i mannen och pannluggen på bästa sätt? Det är inte löss för det är kollat.
Svar
8
· Visningar
959
Senast: Sheena
·
P
Foder & Strö Hon vägrar äta foderjäst. Har provat blanda det med betfor, funkar inte. Gröpt ur ett äpple o lagt i jäst, hon spottar ut allting. Så nu...
Svar
4
· Visningar
775
Senast: piggis_83
·
S
Foder & Strö Vilka mineraler tycker ni är bäst att fordra med och varför?
Svar
6
· Visningar
655
Senast: piggis_83
·
R
Foder & Strö Härligt att få dra bort kraftfoder och ge ett bra hö istället! *myser* :smirk:
Svar
8
· Visningar
826
Senast: Rikkan
·
S
Foder & Strö Någon här som ger sin häst alger? Vad har ni i såfall för erfarenhet av det? Vilket fabrikat ger ni?
Svar
19
· Visningar
3 355
Senast: Magdalena
·
Hästvård Syrran ringde igår: "Hej! vi är på väg hem från djursjukhuset med din häst" HJÄLP! snacka om hjärtsnurp! :eek: Han har fått ett sår på...
Svar
12
· Visningar
1 645
Senast: Kratus
·
S
Foder & Strö Läste tråden om hur mycket mineraler och örter folk stoppar i sina hästar. Jag ger mina hästar krafft grund och equion samtidigt. Vad...
Svar
2
· Visningar
930
Senast: saltakatten
·
E
Foder & Strö Som jag har förstått så är näringsvärderna exakt samma i pelleterad och snitsel betfor, eller?! Men sen funderade jag på om pelleterad...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: emmsanx
·
K
Hästvård Jag tror att min häst har fått svamp i öronen! Aldrig varit med om detta innan. Vad tvättar eller smörjer man med? Receptfritt? Någon...
Svar
7
· Visningar
1 078
Senast: HannaZ
·
Hästvård Fasiken, Magdalena väljer då sitt barnfödande olägligt *flin* Nä, skämt åsido. Nu behöver jag hjälp. Skickade träckprov på åringen...
Svar
19
· Visningar
1 422
S
Hästvård En häst i stallet har stora problem med mugg. Det har nu blivit valkar runt karled och kota till följd av överporduktion av hudceller...
2
Svar
32
· Visningar
3 605
Senast: Hogbird
·
C
Foder & Strö Är ute efter ett kraftfoder som innehåller mycket fett och fider men så lite kolhydrater som möjligt. Någon som vet något?
Svar
9
· Visningar
1 089
I
Foder & Strö på morron fodras din häst? :smirk: här e det 7 varje morron!!!!!!!!!!
2 3
Svar
54
· Visningar
2 240
Senast: indi
·
R
Foder & Strö Har fått hem en ponny som är inte så litet överviktig,problemet jag har är mitt ensilage. 59% ts,55 gr/srp och 5,9MJ/kg foder. Hur får...
Svar
2
· Visningar
665
Senast: Rex
·
Hästvård Funkar det? Jag har kvar Etotal sedan tiden den gick att köpa och jag är ganska rädd om den och vill inte exprimentera med den i...
Svar
3
· Visningar
2 068
Senast: ankans
·
B
Hästvård Vad gör man med en häst som fåt en hovböld?? :confused: någon som har varit med om det och har nåt bra tips?
Svar
10
· Visningar
1 719
Senast: Blixten
·
Foder & Strö Vad är skillnaden på värderna på kraffts lusern strå, och green powern? :)
Svar
2
· Visningar
808
Senast: YorkWann
·
Foder & Strö Min häst står på halm och han kanske äter ca 2-3 kg/dygn hur mycket fel gör det i foderstaten?? Vanlig halm (vete antar jag) vad har det...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 656
Senast: Jessica
·
Hästvård Igår när jag kom till pållen hittade jag ett sticksår på kronan på höger bak, och lite senare ett sår på insidan av bakknäet på samma...
Svar
4
· Visningar
1 385
Senast: Marvin
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 726
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård