Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Hejsan! Jag har en uppgift i skolan att göra en foderstat till ett rådgivningsfall. hästen är ett 23-årigt new forest sto. hon väger...
Svar
11
· Visningar
700
Senast: hippolina
·
Hästvård Hur mycket ska man kunna? Vad kan ni? Jag är en fruktansvärd häst-hypokondriker och om hästen så bara ser lite olycklig ut är jag...
Svar
6
· Visningar
1 352
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Nån som varmskor sin häst? Hur upplever ni att det blir? Varför gör ni det? Varför tycker ni att det är bättre/sämre än kallskoning...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: RunningMoonlight
·
Hästvård Hur lätt går det? Hur ofta är det försäkringsbolaget motsätter sig veterinärerna? Min erfarenhet är att det trots allt inte är helt...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: ako
·
Foder & Strö Nu har jag letar och letat men hittar det ingenstans! Hur mycket magnesium innehåller Soja, vetekli och halm? Så undrar jag hur mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 354
Senast: Jessica
·
L
Foder & Strö innehåller chevinal plus mineraler eller inte? :angel: om man ger en häst hippo basic behöver man ge något annat än det? :confused:
Svar
10
· Visningar
664
Senast: LillTihra
·
E
Hästvård Idag har hästen fått en spruta med Tetanusvaccin, altså mot stelkramp. Det kostade 195 kr. Vad brukar vaccin för hästinfluensa kosta...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: Egonson
·
Hästvård Som nybliven shettisägare så känns allt så svårt med mängder, då man är van stora hästar. Jag har länge, eller sedan en vecka tillbaka...
Svar
6
· Visningar
907
Senast: Pettsson
·
M
Hästvård En fjording som står i lösdriften som hör till stallet är konstant blöt av svett. Man ser att hon inte fryser, ser ut att trivas bra men...
Svar
4
· Visningar
819
Senast: maiden
·
S
Hästvård Skulle ta in hästen igår och då hade hon trampat sig på höger fram.. Det var ett litet sår precis ovanför ballen. Hon var inte svullen...
Svar
7
· Visningar
4 020
Senast: Speedster
·
J
Hästvård Någon som har en aning om varför de slutade göra den? Jag läste en tråd om hovbölder, och jag har då hört att det är det absolut bästa...
Svar
5
· Visningar
1 581
Senast: fragansia
·
P
Foder & Strö Har läst lite på trådarna här och många ger E vitamnin produkter med selen i. Enligt en foderrådgivare som höll föredrag på vår klubb...
Svar
14
· Visningar
1 125
Senast: pixiegnomen
·
N
Hästvård Efter ridningen igår, blev min häst stel och ville inte gå, detta höll i nåra timmar sedan släppte det, och hon var då pigg, åt gärna...
Svar
4
· Visningar
1 186
Senast: sanwan
·
Svar
4
· Visningar
914
Senast: montgomery
·
S
Hästvård Har funderat på det här med att ha hästen inhyrd på lösdrift. Kommer till sommaren/hösten skaffa ny häst, en åring, och tycker det bästa...
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: Nafayette
·
S
Hästvård Hur gör ni när ni ska spä ut Jodopax? Det står ju på flaskan hur mycket vatten man ska spä ut med, men det blir ju ganska mycket av det...
Svar
6
· Visningar
8 167
Senast: Sesselja
·
D
Foder & Strö Står i valet och kvalet om jag ska fortsätta med att köpa hö på småbal (ca 12-15 kg styck) eller om jag ska köpa hö på rundbal och jag...
Svar
4
· Visningar
601
Senast: TantEster
·
M
Foder & Strö Vill bara berätta hur det gått för min häst (20 år)som varit fruktansvärt gasig. Jag har provat med bakteriebalans och jäst. Jästen...
Svar
3
· Visningar
1 216
Senast: Francess
·
S
Hästvård ja man brukar ju höra att en häst svettas en del under ridning, men hur är det om hästen sällan blir svettig eller bara lite svettig...
Svar
5
· Visningar
1 110
Senast: suisyola
·
S
Foder & Strö Sitter här och läder igenom olika foderstater och försöker lära mig vad som är "bra" foder. (har inte lyckats lära mig foderlära än :o)...
Svar
8
· Visningar
1 099
Senast: SessCa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg