Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har insett att hästarna med RÅGE passerat det hösilageförbruk (de har fri tillgång) som jag räknade med. Jag räknade med att...
Svar
14
· Visningar
1 526
Senast: lil-sis
·
A
Hästvård Dom brunstar inte, har sett att valacker gör det också. Synns speciellt väl nu i snön.
2
Svar
35
· Visningar
11 519
Senast: Rotterö
·
E
Foder & Strö Vad tycker ni om det krafftfodret? Jag har funderat på det att det står att KRAFFT MÜSLI har en bred näringsmässig sammansättning – med...
Svar
17
· Visningar
1 587
S
Foder & Strö Om man ger sin häst kraft grund ska man ha något till det tex miner eller något sådant?? Min häst äter det men hon som gjorde...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: ako
·
M
Hästvård Är det här man frågar om skukdomar, annars flytta tråden rätt ta inte bort den snälla. Hur vet jag om hästen har kolik och om on har det...
Svar
12
· Visningar
1 028
Senast: shallowxx
·
A
Hästvård Vad e pålagringar egentligen? ? Vet att de blir oftast i benen och inte kan försvinna.. Kan man göra nåt för att undvika sådana?
Svar
2
· Visningar
1 104
Senast: Amia
·
I
Hästvård kan nån fylla mig med kunskap :smirk: ang kolik,hur kan det uppstå på en frisk häst? har mugg i höt stor betydelse?( stallet råkade...
Svar
9
· Visningar
3 327
Senast: sante
·
M
Hästvård hej! Vet inte vart jag ska lägga in denna tråd.. Så provar här ;) haha.. jag undrar om det är någon som vet av någon bra häst-massage...
Svar
10
· Visningar
1 992
Senast: Darby
·
Hästvård BLÄÄ! En del av er har kanske läst mitt klagande om mina hästskador dedan 1999 (från 1988-99 var alla hästar alltid friska, nu är de ta...
Svar
7
· Visningar
883
Senast: ako
·
F
Hästvård hur ofta bör man vaccinera ett 15 årig vblsto. sist hon blev vaccinerad var för två år sen.
Svar
11
· Visningar
879
Senast: QueenChaos
·
R
Foder & Strö Har letat lite bland gamla trådar men mottar tacksamt mer info. och beskrivande åtgärder vid proteinbrist . :)
Svar
10
· Visningar
2 866
Senast: Rikkan
·
P
Hästvård Då skulle man klippa svanstopparna igen... Är verkligen jättedålig på det, men det blev väl "hyffsat" jämnt, men hur SKA man klippa...
Svar
19
· Visningar
2 377
Senast: Heira
·
A
Hästvård Vågar man använda vanlig Blue Lotion? :confused:
Svar
5
· Visningar
1 021
Senast: suisyola
·
Foder & Strö Har hört av någon att vissa hästar kan få klåda av betfor, någon annan som hört något om det?
Svar
1
· Visningar
709
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Skrev ju en tråd ang bukighet vs grovfoderintag för ett tag sedan. Jag hade ju en bukig, nästan uppblåst häst och undrade om det kunde...
Svar
2
· Visningar
743
·
Foder & Strö Om man har ett bra hö Protein/energi 6, Ca/p 1.3 Ca/Mg 3.6 Vad ska man då använda för mineraler? Om jag vill ge hästen lite kraft...
Svar
17
· Visningar
1 267
·
Foder & Strö Hej Jag undrar om ni har något tips på vad man kan ge istället för kornkross? Har ett varmblod som just nu bara går på hö (fri tillgång...
2
Svar
20
· Visningar
1 484
·
Hästvård Hur gör ni för att orka? Jag vet att vi är rätt många som har hästar som varit extremt mycket skadade. (Alexandra mfl..) De flesta av...
2
Svar
20
· Visningar
1 946
Senast: calind
·
Foder & Strö Är det sant att betfor innehåller mycket oxalsyra och att kalciumet i betfor förekommer som kalciumoxalat som hästarna inte kan ta upp?
Svar
1
· Visningar
625
Senast: majola
·
S
Foder & Strö Har fått analysen på hösilaget som min häst får och tydligen är det ett väldigt bra hösilage, så jag behöver inte ge något kraftfoder...
Svar
18
· Visningar
1 431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka